Inlägg från: cilla67 |Visa alla inlägg
  • cilla67

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Assar, här kollar man järndepåer, men förra gången i annat landsting gjorde de inte det. Jag tror det är olika regler i olika landsting, det var mycket som skiljde, tycker jag.

Pysslig, Niferex kan det vara, fast så nya är de inte. Jag åt Niferex med A, och nu också. Eftersom min mage pajade på slutet, fick jag avbryta järnintagen i pillerform och övergick till torkade aprikoser. Gott och nyttigt, men ät inte fler än fem om dagen!

• cilla67

*Fniss*
    Även jag läste det som om Niferextableterna skull vara grådaskiga och ekologiska....

Nej, Johanna, jag vet inte alls om ekologiska aprikoser innehåller mer järn. Jag frågade aldrig om det, jag bara bytte pillren till aprikoser eftersom jag blev förstoppad och det ändå bara var en dryg månad kvar. Min bm sa dock att järnvärdena brukar rätta till sig på slutet, när man inte växer så mycket. 

• cilla67

Vi fick två dvder i arv av As kusin, den ena är Nalle Puh, vilket jag inte har så mycket emot eftersom vi läser om Puh. Den andra heter Nalle har ett stort blått hus och är ganska... ja, krävande, i början.
    Man måste liksom komma över sin förskräckelse över en stor lufsig björn som tycks ha tagit droger eller åtminstone en rejäl blecka. Efter att ha haft den filmen på loop större delen av gårdagen kan jag bara konstatera att den vann i längden (eller av  utmattning) och att introlåten har fastnat i mitt huvud. 

• cilla67

O, allvetande tråd! Är det någon som vet hur man lägger rabarber på en babyvåg? Köpa eller hyra? Förr kunde man ju hyra på BB, men det är tydligen days gone by.

Återkommer med kommentarer... 

• cilla67

Tack Zeeda! Vi srök Ellos eftersom de tar 7 arbetsdagar på sig att leverera den, men jag hittade en på nåt som hette eleven. Lilleman är lite seg i uppgången och vi blir bara stressade av att gå på bvc var tredje dag. Skönt att kunna väga hemma och anstränga sig därefter.

aigee, kul att se dig! Visst är det härligt med två, fast jag tror att det bara blir bättre och bättre med tiden!

Sara, usch så trist med magsjuka. Hoppas verkligen att den inte sprider sig mer i hushållet!

Tilda, hur  mår du idag? Är du ens hemma?! 

• cilla67

Lycklig, vännen, vilken skrämmande upplevelse! Hoppas innerligt att det visar sig vara "ingenting" eller åtminstone nåt helt ofarligt. Bra tecken att bebis visar sig och mår bra i alla fall. Håller tummarna och tänker på er! Kram!

• cilla67

Lycklig, bra att du bokade tid. Man ska inte behöva gå och oroa sig så, då är det bättre att kolla upp.

Lena, jag noterade när A började med välling att det stod olika på paketet. På den svenska texten angavs den lämpliga åldern som 6 månader, men i den finska texten 4 månader!

Juni, vad tråkigt... kram! 

• cilla67

Lycklig, vad skönt att allt var bra! Vilken lättnad!

Galia, jag håller också med om kläderna. Även om jag tycker att vi har så det räcker till G, så är det jätteroligt att han får egna saker och inte bara As urtvättade. En annan tanke är ju speldosa/mobil, om det ska vara musikaliskt. 

Här är det första dagen ensam med båda kottarna. Jag skickade iväg maken till jobbet i förmiddags, för han var helt odrägligt frustrerad över att det är så svårt att jobba hemma med en vild A i närheten. Jag tycker det går bra, fast man förstås inte får så mycket FL-tid som man vill!

• cilla67

Afrodite, vi har en toppnbra flaska. Liten grej från Esska som vi köpt på Konsum, men nappen fick vi med från bb. Det är också Esska, en anatomisk som lutar lite och har hålet på ovansidan. Den funkar jättebra och nästan inget kommer ut, till skillnad från de raka napparna.

• cilla67

Måste bara berätta att vi varit på bvc igen och att G har gått upp två hekto över helgen! Det räckte tydligen att köpa en egen våg, så började han äta av bara farten. Så skönt att han äntligen passerat födelsevikten! 3335 vägde han idag. Inte mycket att skryta med, men eftersom vi fått kämpa för varje gram, så känns det jätteskönt.
    Särskilt som bvc-tanten (som är yngre än jag) sa åt mig i torsdags att han måste äta varannan timme dygnet runt, men vi har fuskat, för jag orkar inte med det. Däremot har han fått ersättning ett par mål om dagen, så att vi säkert ska veta att han får i sig hyggliga mängder.

Zeeda, heja bebis! Snart är h*n här!

Ingen Tilda idag? 

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8