• Ela

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Del 1-5 hette "30+ som väntar andra barnet" och så här stod det då i trådstarten:
    "En del av oss träffades redan 2005 i tråden för 30+are som planerar första barnet, sedan blev vi gravida, sedan diskuterade vi spädbarnkolik och dagisinskolning och minsann:

Nu är det dags för uppföljaren!

Syskonet! Nummer 2!! The sequel!!!

Här hänger vi som träffats i de gamla 30+trådarna och som nu väntar andra barnet!!"

Det har dock visat sig att trådens invånare har en större spännvidd än så och eftersom vi vill fortsätta att stötta varandra under syskonresan är tråden numera omdöpt till "30+ som väntar/har fått syskon". Nykomlingar är givetvis också varmt välkomna!

Här är länken till vår BF-lista :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m51493214.html

De som planerar syskon hänger här :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m50758009.html
    De vars ettor är 1-3-år brukar hänga här  :
    www.familjeliv.se/Forum-11-269/m50814582.html

De vars ettor är under året brukar hänga här :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m50570540.html

De som fick sina ettor under 2006 brukar hänga här :
    Två är dubbelt så bra
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-22 12:57
    Ny 1-3 års-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-269/m55601486.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-16 20:47
    Det finns en tråd för våra vänner som kämpat i mer än ett år för syskon:

www.familjeliv.se/Forum-7-34/m58761781.html
  • Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8
  • Milla C

Här kikar man in efter lååång frånvaro, och vad möter en?

{#emotions_dlg.flower}Hjärta Grattis Snow!! Hjärta{#emotions_dlg.flower} Förstår fullständigt att du är slut efter den här dagen. Vilken berg-ochdalbana till dag!

Grattis även till Galia och Resande!

Jag är verkligen inte här inne särskilt ofta !

Mamma till världens finaste pojkar; Gabriel -06 och Lucas -09
  • Mosing

Galia, härligt! Jag vet ju att du har ett exceptionellt bra minne, men är ändå förundrad över att du kommer ihåg vilken ul-bm du haft Samma sak med bm vid fl som ju många verkar minnas. Herregud, jag vet ju knappt vad de heter precis när vi gått därifrån. Man hälsar i värkdimman och sen är det nåt skiftbyte, och ett till innan man äntligen landat med bebisen i famn

• chiqita

Grattis till bra KUB Galia!!

Mosing, tänkte precis som dig. Minns över huvudtaget inte RUL-bm..
    När det kommer till förlossnings-bm minns jag dock. Och det som var så skoj den här gången var att jag förlöstes av hon som var min grav-bm förra gången, och hon hade precis börjat jobba där igen efter ett längre uppehåll. Nu var jag på en mindre, naturlig klinik å andra sidan, där man har en nära relation till alla som jobbar där.

• Galia

Mosing: haha, nä mitt minne omfattar faktiskt inte ansikten/namn på personer jag träffat bara ngn gång under en kort stund. Det var hon som konstaterade det när hon satt o läste i min journal (?). Däremot minns jag den bm som hade det långa passet när V föddes. Hennes ansikte o röst var som en ängels vid de stunder då jag vaknade till i förlossningsdimman.

• Galia

Mäh, var inte klar ju. O sen gick hon av sitt pass en kvart innan V föddes men då var det ju så nära så hon stannade kvar men officiellt tog en annan bm över ansvaret (henne minns jag dock inte o inte heller den som hade första timmen när vi kom in). Den bm jag minns var också den som gick igenom förlossningen o journalen med oss ngn dag senare så då hann vi ju prata med mig i lite klarare skick. Läkaren som satte sugklockan lärde jag också känna på alla efterkontroller som blev pga rupturen. Var även henne jag hade samtal med om förlossningssätt när jag väntade L o snitt var ju vad hon (o även en annan läkare) å det starkaste rekommenderade. Då frågade jag om hon kunde utföra snittet o framförde även önskemål om att få bm NN. O så blev det, fast att NN skulle vara med fick vi veta först när vi kom in på inskrivningen. Kändes jättebra o var tur o inte alls självklart mitt i sommaren (ngn av dem skulle på semester bara ngn dag senare). Jag tänker önska samma läkare o bm igen när det blir dags att planera förlossningen o hoppas de är kvar båda två.

• Anceka m D

Idag har jag sprungit Tjurruset! 1 år efter att lilla L föddes, och 6 mån efter att jag började springa igen. Så nöjd!

• Anceka m D

Chiqita, jag har sprungit 2-3 ggr i veckan sedan april, men var sjuk nästan hela augusti. I början av september började jag på en terränglöpningskurs. Så visst har jag hållt igång.

En mil i ganska mycket lera och med hinder och backar är vad Tjurruset bjuder på. Jag duschade i en timme efteråt.

• pixerpie

Å, det låter härligt anecka! Jag är med sugen, sprang tjejmilen för ett år sedan, men slutade i samband med graviditeten... Tänkte vänta till efter jul att börja springa men har börjat rida igen och det är så kul, jue! Lillfisa är snart 3 månader!

• Snowgirl

Aneceka, Jag såg bilder från det där. Starkt jobbat! Jag och ett par kollegor fick för oss att träna till och prova toughest. Nu är det inte den lämpligaste sysselsättningen för mig i vår, men ett annat år kanske

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8