• Ela

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Del 1-5 hette "30+ som väntar andra barnet" och så här stod det då i trådstarten:
    "En del av oss träffades redan 2005 i tråden för 30+are som planerar första barnet, sedan blev vi gravida, sedan diskuterade vi spädbarnkolik och dagisinskolning och minsann:

Nu är det dags för uppföljaren!

Syskonet! Nummer 2!! The sequel!!!

Här hänger vi som träffats i de gamla 30+trådarna och som nu väntar andra barnet!!"

Det har dock visat sig att trådens invånare har en större spännvidd än så och eftersom vi vill fortsätta att stötta varandra under syskonresan är tråden numera omdöpt till "30+ som väntar/har fått syskon". Nykomlingar är givetvis också varmt välkomna!

Här är länken till vår BF-lista :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m51493214.html

De som planerar syskon hänger här :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m50758009.html
    De vars ettor är 1-3-år brukar hänga här  :
    www.familjeliv.se/Forum-11-269/m50814582.html

De vars ettor är under året brukar hänga här :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m50570540.html

De som fick sina ettor under 2006 brukar hänga här :
    Två är dubbelt så bra
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-22 12:57
    Ny 1-3 års-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-269/m55601486.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-16 20:47
    Det finns en tråd för våra vänner som kämpat i mer än ett år för syskon:

www.familjeliv.se/Forum-7-34/m58761781.html
  • Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8
  • chiqita

Snow: åh så tråkigt med väntan men hoppas, hoppas att allt går vägen nu!

Galia: underbart m fladder! Minns känslan.

Resande: surt med fogkänningar. Om möjligt, försök hitta en träningsform som fungerar trots det. För mig fungerade "sittcykel" på gymmet. Kändes fantastiskt att kunna vara lite rörlig ändå. Gå gick inte alls...

• chiqita

Snow: när det kommer till besked var Anders tvungen att ta det med både Agnes o Hugo. Med Lukas tog jag det själv. Satt med hjärtat i skallbenet när jag såg det missade samtalet och ringde tillbaks. Känslan när de sa att det var en frisk kille var obeskrivlig. Hoppas du får uppleva samma lycka!
    Btw, varför fungerar inte mkp för er? Hoppas det är ok att jag frågar. Missat om du berättat innan. Kram!

• Snowgirl

Chiqita, Jag har inte frågat varför, men labbet sa bestämt nej. Googlade och såg något om att just kromosom 15 syns bättre på fvp, men orkade inte läsa llt.

• chiqita

Snow: ahh, kan ju vara att de haft många felaktiga svar pga otydligheter.. Hoppas, hoppas det går vägen nu.. Kramar!

• Jemema

Snowgirl, hur går det? Hur mår du? Har ni bokat tid för fvp?

Tips på bra barnvagnsvänligt och amningsvänligt lunchställe eller fik i Göteborg?

• Snowgirl

Fostervattensprov avklarat idag. Håll tummarna för att det inte blir något missfall och att vi får ett bra besked om några veckor. Bebisen levde i alla fall rövare där inne och av det man kan se nu så var det inte några konstigheter.

• Galia

Snow: tummar knipes stenhårt!!!!!! Hoppas hoppas!

Jag har rul imorgon em. Har inte spytt sen i lördags o mår ok. Inte bra, men inte konstant illamående heller. Fast fogarna bråkar en del o den såg jag inte komma (under tidigare graviditeter har jag bara haft enstaka känningar mot slutet).

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8