• Ela

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Del 1-5 hette "30+ som väntar andra barnet" och så här stod det då i trådstarten:
    "En del av oss träffades redan 2005 i tråden för 30+are som planerar första barnet, sedan blev vi gravida, sedan diskuterade vi spädbarnkolik och dagisinskolning och minsann:

Nu är det dags för uppföljaren!

Syskonet! Nummer 2!! The sequel!!!

Här hänger vi som träffats i de gamla 30+trådarna och som nu väntar andra barnet!!"

Det har dock visat sig att trådens invånare har en större spännvidd än så och eftersom vi vill fortsätta att stötta varandra under syskonresan är tråden numera omdöpt till "30+ som väntar/har fått syskon". Nykomlingar är givetvis också varmt välkomna!

Här är länken till vår BF-lista :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m51493214.html

De som planerar syskon hänger här :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m50758009.html
    De vars ettor är 1-3-år brukar hänga här  :
    www.familjeliv.se/Forum-11-269/m50814582.html

De vars ettor är under året brukar hänga här :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m50570540.html

De som fick sina ettor under 2006 brukar hänga här :
    Två är dubbelt så bra
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-22 12:57
    Ny 1-3 års-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-269/m55601486.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-16 20:47
    Det finns en tråd för våra vänner som kämpat i mer än ett år för syskon:

www.familjeliv.se/Forum-7-34/m58761781.html
  • Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8
  • Resande

Tack alla

Pysslig japp fyran, det är en.

Siggan ha lite lekar i bakfickan om det behöver styras upp. Tex musikstopp och liknande. Hoppas det går bra.

• Siggan

Vi har pinata. Musikstopp har inte fungerat med storasyster eftersom dagens barn inte accepterar att de har åkt ut och vägrar gå och sätta sig.

Solen skiner så jag kanske släpper ut dem i trädgården, som gränsar till skolgården. Pinatan blir hur som helst ute.

en svensk tiger
  • Galia

Siggan: man måste inte ha utslagstävling, särskilt inte när de är så små. Att dansa till musik och sen försöka stå blickstilla när musiken stoppar o sen dansa igen när musiken är igång igen. Hur kul som helst ju Särskilt om ett par vuxna också är med o dansar.

• Mosing

Men hej på er! Hade tydligen tappat tråden för nästan en månad sedan, men har nu skumläst ikapp tolv sidor. En ny bebis (jättegrattis Jemema!) och massa nya illamående preggisar - härligt!

Min bebis är snart ett år och någon fyra blir det icke (även om några i familjen skulle vilja det)

Kramar till er alla! Och hoppas verkligen ni har en trea på gång snart Siggan

• Vi 5

Även jag hade tappat bort er och har jagat för att få tag i er!

Först mitt stora glada grattis till Jemema! Tänk att allt kämpande nu gett resultat! Helt fantastiskt, blir alldeles tårögd när jag tänker på alla tempkurvor och alla besvikelser på våra vägar mot syskon! Hur mår ni nu?

Och Snow, jag hoppas så innerligt att det är ett litet mirakel inne i din mage, en sån där liten mot-alla-odds... Hur känns det nu?

Resande, wow, så coolt, ännu ett litet liv till er familj Jag är så impad över energin ni verkar ha som orkar med ännu en liten. Hoppas nu din kropp ska få må bra också.

Galia, åh så kul för er med! Jag har läst mellan raderna tidigare att det nog gärna fick bli en trea för er. Jättekul! Hoppas illamåendet ska hålla sig i schack också.

Siggan, hoppas kalaset blev bra! Tänk så stora de är barnen! Hoppas du får chans att få din efterlängtade trea du med !

• Resande

Pysslig det blir mitten på mars om allt går väl. Blir nog till att fira 40-årsdag på BB.

Vi5 ibland undrar jag hur orken ska räcka till men vi får lösa saker runt om helt enkelt. Minska ner på det som inte är viktigt och fokusera på barnen. Vi sover ju helt ok på nätterna och då ökar energireserven.

• Vi 5

Resande, ja det löser sig ju efterhand förstås Man anpassar sig ju! Men himla coolt med fyra tycker jag. Har en vän med fyra, men de är i två omgångar med olika pappor och en annan vän med fyra och de är hur coola som helst. Nattsömn är ju a och o. Och att tycka om barn och många barn som det ju blir med kompisar till alla.

• Siggan

Kalaset gick bra. Men skönast var när de gick hem. Men det blir ganska vilt med 8 st 6-åriga killar... Vi fick gömma under leksakssvärden efter ett tag och och moppskaftet som de skulle slå på pinatan med blev knäckt... Puh, inget mer kalas förrän nästa sommar.

Vinkar til Vi5!

en svensk tiger
Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8