• Ela

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Del 1-5 hette "30+ som väntar andra barnet" och så här stod det då i trådstarten:
    "En del av oss träffades redan 2005 i tråden för 30+are som planerar första barnet, sedan blev vi gravida, sedan diskuterade vi spädbarnkolik och dagisinskolning och minsann:

Nu är det dags för uppföljaren!

Syskonet! Nummer 2!! The sequel!!!

Här hänger vi som träffats i de gamla 30+trådarna och som nu väntar andra barnet!!"

Det har dock visat sig att trådens invånare har en större spännvidd än så och eftersom vi vill fortsätta att stötta varandra under syskonresan är tråden numera omdöpt till "30+ som väntar/har fått syskon". Nykomlingar är givetvis också varmt välkomna!

Här är länken till vår BF-lista :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m51493214.html

De som planerar syskon hänger här :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m50758009.html
    De vars ettor är 1-3-år brukar hänga här  :
    www.familjeliv.se/Forum-11-269/m50814582.html

De vars ettor är under året brukar hänga här :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m50570540.html

De som fick sina ettor under 2006 brukar hänga här :
    Två är dubbelt så bra
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-22 12:57
    Ny 1-3 års-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-269/m55601486.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-16 20:47
    Det finns en tråd för våra vänner som kämpat i mer än ett år för syskon:

www.familjeliv.se/Forum-7-34/m58761781.html
  • Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8
  • Jemema

Galia, grattis till passerad milstolpe!

Vi ska ha namngivning för A, och jag får frågor om vilka presenter hon önskar sig. Hon kommer att få en tavla med namnet på, en bok med sagosamling och ett halsband. Men har ni fler tips vad hon kan önska sig? Vill ju inte ha silverskedar

• Mosing

Jemema, vi har inte haft dop/namngivning men om hade vi gjort som inför Gs ettårskalas till helgen: "fysiska presenter undanbedes men G blir glad om ni har möjlighet att köpa något från webaid.se".

• Galia

Resande: har du börjat känna något annat än tarmrörelser "där inne". Jag går o väntar o hajar till ibland men är bara tarmar än så länge. På ul kommenterade bm moderkakan o sa att "den kommer hamna i framvägg". Förra gångerna har jag haft den i bakvägg o jag tänker att hamnar den i framvägg kan det väl dröja till efter v 20 innan man känner ngt? Trist.

Jemema: vi har fått blandat; leksaker, böcker (framförallt de där som heter typ silvriga sagoboken), ngn vinflaska (att öppnas på 20-årsdagen), sparbössa, pengar på sparkonto mm. Tycker folk har varit rätt påhittiga men vet inte riktigt vad vi uppskattat mest sådär. Silverskedar har de också fått

• Snowgirl

Tack pysslig

Mosing, Jag är trött, trött, trött annars inga symtom. Det är rätt skönt att slippa vara illamående. Däremot var jag på surströmmingsskiva igår och det har smakat surströmming i munnen sen dess fast jag inte ens åt någon surströmming ha,ha.
    För övrigt går det ganska bra med oron. Jag grunnar en del på moderkaksprovet. Hur sjutton ska jag kunna ta emot samtalet liksom? Jag kan ju be dom skicka brev vad än resultatet är, men då ligger det ju i våra händer sedan att boka in en tid för avbrytande. Kanske ska jag be dom ringa mannen? Om han orkar ta det förståss.

• Resande

Galia det har hänt några ggr att jag förstått det inte var tarmarna som sprattlade. Ser fram emot att känna det oftare.

Galia- hur mår du nu?

Snow usch förstår det känns tufft att ta emot beskedet. Hoppas mannen orkar och att ni får glada besked.

Jemema barnkammarböcker, tavlor, pall (eller annan möbel), fruktträd om ni bor i hus, ryggsäck. Kommer inte på mer nu.

• Galia

Snow: skönt med lindriga symptom. Hoppas ni får goda besked efter mkp. Förstår att det är mkt oro o tankar o förberedelser på det värsta. Finns det några odds? Jag tänker att det ändå måste vara positivt att ni kommit så här långt efter upprepade tidiga mf? Fast det är ju ingen garanti. Hoppas så innerligt på goda resultat hela vägen! Har ni fått tid för mkp än o hur kommer det sig att det räcker? Var det inte så sist att de sa att Fvp var enda alternativet i er situation?

Resande: mysigt.

Jag mår fortfarande illa mycket o "kräks" (mest djupa rapar o luft kommer upp) minst ett par ggr per dag. Somnade på soffan kl 19 häromkvällen så kan bli tvärtrött plötsligt. Har en del annat också t ex klaustrofobisk känsla om jag så bara får för mig att ta på mig ett tunt litet halsband eller en sjal nu i morgonkylan. Har även fått ont i skinkorna ibland. Tidig foglossning? Inbillar mig att det är lite bättre med illamående o så iaf, men emellanåt känns det nästan oöverkomligt att ev må såhär ett halvår till. Men det är ju bara ta en dag i taget för jag vill ju ha bebisen o då måste jag igenom detta oavsett hur jobbigt det är. Det finns ju de som mår mkt sämre också o blir inlagda mm. Jag har förmånen att kunna jobba hemma mkt så jag har det rätt lugnt ändå på så sätt. Hade mått mkt sämre om jag varit tvungen att vara trevlig mot andra varje dag

• Resande

Galia låter tufft. Hoppas du mår bättre snart.

Jag har också ont i fogar redan och mår illa till och från. Behöver inte kräkas även om jag funderar på det ibland (känns som att det kanske skulle lätta lite då). Sov ytterst lite inatt och känner mig då genast mycket sämre trots jag ätit bra.

• Mosing

Galia, jag har haft mk i framkant med 2 av 3, eller alla 3? Hur som så har jag känt rörelser från ca v 16-18, så det är inte nödvändigtvis så att det dröjer längre. Lider med dig i ditt illamående, du har det verkligen tufft.

Snow, usch ja för att få det beskedet (om det är dåligt). Förstår att det är svårt att släppa det ur tankarna. Skönt att slippa illamående iaf

Min lilla bebis är inte längre en bebis, ett år fyllda igår. Nu står hon vid balkongräcket och dansar till musiken från vattengympan i poolen (är på semester)

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8