• Ela

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Del 1-5 hette "30+ som väntar andra barnet" och så här stod det då i trådstarten:
    "En del av oss träffades redan 2005 i tråden för 30+are som planerar första barnet, sedan blev vi gravida, sedan diskuterade vi spädbarnkolik och dagisinskolning och minsann:

Nu är det dags för uppföljaren!

Syskonet! Nummer 2!! The sequel!!!

Här hänger vi som träffats i de gamla 30+trådarna och som nu väntar andra barnet!!"

Det har dock visat sig att trådens invånare har en större spännvidd än så och eftersom vi vill fortsätta att stötta varandra under syskonresan är tråden numera omdöpt till "30+ som väntar/har fått syskon". Nykomlingar är givetvis också varmt välkomna!

Här är länken till vår BF-lista :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m51493214.html

De som planerar syskon hänger här :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m50758009.html
    De vars ettor är 1-3-år brukar hänga här  :
    www.familjeliv.se/Forum-11-269/m50814582.html

De vars ettor är under året brukar hänga här :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m50570540.html

De som fick sina ettor under 2006 brukar hänga här :
    Två är dubbelt så bra
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-22 12:57
    Ny 1-3 års-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-269/m55601486.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-16 20:47
    Det finns en tråd för våra vänner som kämpat i mer än ett år för syskon:

www.familjeliv.se/Forum-7-34/m58761781.html
  • Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8
  • Galia

Elsis: vilken tur ändå. Men minns dina farhågor när ni gick veta.

Ego. Nu ni! I morse fick jag för mig att köpa halstabletter o att suga på en, typ hela tiden, har hjälpt mot illamåendet. Var även på inskrivning idag o erbjöds lergigan c. Skadar inte att prova tänkte jag (funkade inte sist) o banne mig om jag nu efter två st inte mår mkt bättre. Har t o m fått i mig en helt ok middag. Har annars haft extremt svårt att äta på kvällen o oftast bara fått i mig en skål yoghurt. Är dessutom inte helt däckad o vill inte bara gå o lägga mig (vilket varit den normala känslan vid denna tidpunkt) utan relativt pigg om än möjligen lite illamående, men heeelt överkomligt. Ett försiktigt jippi! Hoppas detta är en hållbar lösning o hjälp

• Snowgirl

Galia, Vad skönt om du kan få bukt med illamåendet. Jag mådde lite pyton i morse, men det är jag lite lagom nöjd med

• Galia

Snow: ja det är ju dubbelt det där. Lite bekräftelse på att det går bra där inne är det ju med, men jag fokuserar på att det är bra att må mindre dåligt trots allt. För mig. En liten släng illamående på morgonen hade varit helt ok o överkomligt, men så har det ju inte varit för mig... Men grattis till att må lite pyton

• Resande

Galia hoppas det funkar!

Själv har jag för första dagen klarat mig utan tabletterna. Har nästan kräkts av lukter ett par gånger men det har gått över. Trots lång arbetsdag så mår jag ändå relativ ok så kanske har det värsta lagt sig.. Hoppas det!

• Pysslig

Aha, Galia!! Så du är gravid, det är tydligen här man måste läsa för att få höra de goda nyheterna. Kikade lite på din mage sist vi sågs men den avslöjade inget dessvärre. Men jag hade känslan....

Grattis Jemema!! Vad roligt med syskon, äntligen! *kramar*

• Kasperina

Och jag kikar också in och kollar läget

Jemema: Grattis till lillasyster!

Galia, Snow och Resande: Grattis!

• Siggan

Grattis Jemena!

6-års kalas hos oss i morgon. Jag vet inte riktigt vad jag ska göra med 8-10 6-årig killar, som jag inte känner (har bjudit killarna från klassen). Panik! Men det kan väl inte bli värre enn 14 st 9-åriga tjejer som vi hade här före sommaren.

en svensk tiger
  • Galia

Pysslig: tack tack! Nädu, vi sågs flera dagar innan bim så det syntes inget o jag visste inte ens själv (men hade vissa aningar/förhoppningar).

Siggan: det ska nog gå bra. Har ni någon styrd aktivitet planerad?

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8