• Ela

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Del 1-5 hette "30+ som väntar andra barnet" och så här stod det då i trådstarten:
    "En del av oss träffades redan 2005 i tråden för 30+are som planerar första barnet, sedan blev vi gravida, sedan diskuterade vi spädbarnkolik och dagisinskolning och minsann:

Nu är det dags för uppföljaren!

Syskonet! Nummer 2!! The sequel!!!

Här hänger vi som träffats i de gamla 30+trådarna och som nu väntar andra barnet!!"

Det har dock visat sig att trådens invånare har en större spännvidd än så och eftersom vi vill fortsätta att stötta varandra under syskonresan är tråden numera omdöpt till "30+ som väntar/har fått syskon". Nykomlingar är givetvis också varmt välkomna!

Här är länken till vår BF-lista :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m51493214.html

De som planerar syskon hänger här :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m50758009.html
    De vars ettor är 1-3-år brukar hänga här  :
    www.familjeliv.se/Forum-11-269/m50814582.html

De vars ettor är under året brukar hänga här :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m50570540.html

De som fick sina ettor under 2006 brukar hänga här :
    Två är dubbelt så bra
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-22 12:57
    Ny 1-3 års-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-269/m55601486.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-16 20:47
    Det finns en tråd för våra vänner som kämpat i mer än ett år för syskon:

www.familjeliv.se/Forum-7-34/m58761781.html
  • Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8
  • Mrs Firren

Snow - Skönt att höra att allt gått bra. Tänker på er och hoppas att allt fortsätter bra för er. Kram.

• Stramalj

Snow - håller tummarna!!

Galia - åh, inte sen i lördags säger du ... kalas! 
    (allt är relativt ...)
    Men körigt med fogarna. Min erfarenhet har varit att det har varit som värst kring vecka 18-25 typ, så har du tur så bättrar det sig igen inom inte allt för lång tid!

• Resande

Snow håller tummarna!

Hoppas allt ser fint ut imorgon Galia och att fogarna inte krånglar för mycket. Skönt att du haft flera dagar utan illamående.

Jag är redan sjukskriven 50% pga fogarna. Har så ont att jag skulle vilja ligga och gråta hela kvällarna. Det finns det inte tid för när man redan har barn. Klarar att sitta max fem min åt gången så det är tufft att jobba. Var hos sjukgymnast idag och hade låsning i ryggen så förhoppningsvis kan det bli liiiite bättre nu när det släppt.

• Galia

Stramalj: har spytt igen ikväll så nu är ordningen återställd Hoppas det stämmer på mig då, det du skriver om fogarna. Har som sagt inte erfarenhet att ha det så här tidigt o inte i närheten av såhär. Låste sig så totalt för några dagar sen att jag fick ta stöd av maken för att kunna komma till toa.

Resande: har mått illa dagligen, men inte heeela tiden. Lite skillnad

Fy för att du har så ont Hoppas sjukskrivning hjälper o att din man kliver in mer hemma då du får återhämtning. Är ju ett tag kvar. Hoppas sjukgymnasten hjälpte med ryggen.

• Resande

Galia aj då, jag som läste att du inte mått illa alls. Det lät ju mindre kul att du fortf är dålig även om det inte är konstant. Stackarn! Kolla upp fogarna hos sjukgymnast för varje gång jag haft extremt ont så har det varit en låsning som försvinner genom en liten övning. Maken gör mer men svårt att låta bli att sköta saker själv.

• Galia

Vilken liten luring jag har i magen. Den hade grottat ner sig ordentligt i ett hörn o låg där ihopkrupen o ville inte visa upp allt som bm ville se. Jag fick upp o gå flera gånger, ligga i olika ställningar o dricka iskallt vatten för att försöka få den att vända sig o sträcka lite på benen. Det lyckades till slut, men det var nära att vi hade fått boka en ny tid. Nåväl, allt såg bara bra ut med den lilla grodan o jag blev framflyttad några dagar. Bf några dagar tidigare alltså.

• Jemema

Galia, vilken kul prick!

Sniwgirl, tänker på dig och håller tummarna!

Ego, A har sovit hela natten! Ammade innan jag gick och la mig 21:30. Hon brukar vakna och äta en gång runt tre, men nu vaknade jag av att brösten höll på att sprängas...

Jag skulle sätta in en kopparspiral igår, men det gick inte. Min livmoder är på gränsen till för liten. Så det blev p-piller. Känns ju helt galet att börja med preventivmedel med vår historia, men vi är mer än nöjda med två fina barn.

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8