• Smultronhjärta

Traderatråden nr 16

http://www.emerge.se/wp-content/tradera.gif

Tråden för oss som säljer och köper på Tradera

Här samlas vi och diskuterar allt rörande Tradera genom att ge tips,råd och lösa problem tillsammans. Det är tillåtet att länka till sina egna auktioner men det bör hållas på en lämplig nivå.
    Ett tips är att lägga in en direktlänk på din presentation här på FL så kan de som vill ändå se dina pågående auktioner
    {#lang_emotions_sunny}
    Om ett paket skickat som brev har försvunnit så kan en anmälan till pts göras
    e-tjanster.pts.se/Asb/ - man kan även ringa 08-6785500

Det finns en Facebookgrupp också
    www.facebook.com/group.php

Här finns en nicklista
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b120819.html

När man säljer på Tradera kan man skicka grejer via Posten,via Schenker,DHL och Bussgods. Tradera har allt som oftast en samarbete med både Schenker och DHL vilket ger rabatterade priser.

Prolist är ett gratis verktyg som underlättar när man ska lägga ut många auktioner på gång. Finns att hämta och läsa mer om här
    www.tradera.com/help/QuestionsAndAnswers.aspx
    Väl mött!
    {#lang_emotions_flower}
    ★(¯`°?.¸ ღ♥ Max&Lova ♥ღ¸.?°¯)★
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-08 15:07
    Portotabell inom Sverige
    www.posten.se/c/postguideLetterDom

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-21 21:31
    Det är inte längre tillåtet att göra reklam för sina egna auktioner i tråden, inte heller att ha en sidfot där man länkar till dem!
  • Svar på tråden Traderatråden nr 16
  • trolltriss
    kalmar brud skrev 2010-03-26 19:42:28 följande:
    jag har en grön fleece från pop som jag lagt ut på tradera... Men inget bud på den... Jag letar om jag kan hitta någon info om den på polarns hemsidan men ingenting... Vad heter den tröjan???Det är INTE den som är vindtät
    fleece tröja, inte windstopper!
  • h80

Tänkte lägga ut lite ikväll, men vilken dag ska man ha avslut? Kanske dumt med mitt i påskhelgen, vad tror ni om tisdag? (nästa tisdag alltså)

• x karin76
    h80 skrev 2010-03-26 20:11:47 följande:
    Tänkte lägga ut lite ikväll, men vilken dag ska man ha avslut? Kanske dumt med mitt i påskhelgen, vad tror ni om tisdag? (nästa tisdag alltså)
    Funkar säkert bra.
    ★ Jack 2007 ★ Cleo 2009 ★
  • milizza

Hallå tjejer

Har suiitit och budat på 2 auktioner jag VERLIGEN ville ha. En odd molly klänning och en mjukisdräkt, av samma säljare.
    Satt uppe sent för att inte missa.
    Bjöd och bjöd, men kom aldrig över säljaren som lagt bud innan mej.
    När auktionerna gick ut, vann dom ej.
    Så kollade jag säljarens omdämen 90% var från samma person, känndes riktigt skumt.
    Så jag mailade säljaren och frågade om hon/han hade en annan tradera sida som hon bjöd på sina egna auktioner ifån, eller om det var hennes kompis eller liknande. Svaret jag fick gjorde mej skit förbannad!!!
    Såna människor borde stängas av och använda sig av blocket!! Vad tycker ni? Under kan ni läsa mailet hon/han skrev!

Hej.
    För det första så var det inte scubajoe som van nolita toppen!
    För det andra så säljer jag just nu iväg mycket kläder som varit väldigt dyra. Allt jag säljer är i topp skick, och kläder som jag älskar. Jag ger alltså upp fina kläder för att jag behöver pengar. Jag hade tex en klänning som jag köpt för 3000 som var uppe i 51 kr, om du tror jag släpper iväg så fina kläder till skambud är du dum. Jag säljer trots allt mina kläder väldigt billigt, då dom är frå¨n början dyra, och de är i perfekt skick.
    Klart jag ber en kompis buda på de kläderna som ligger för lågt.

Mvh

• x karin76
    milizza skrev 2010-03-26 20:36:57 följande:
    Hallå tjejer Har suiitit och budat på 2 auktioner jag VERLIGEN ville ha. En odd molly klänning och en mjukisdräkt, av samma säljare.Satt uppe sent för att inte missa.Bjöd och bjöd, men kom aldrig över säljaren som lagt bud innan mej.När auktionerna gick ut, vann dom ej.Så kollade jag säljarens omdämen 90% var från samma person, känndes riktigt skumt.Så jag mailade säljaren och frågade om hon/han hade en annan tradera sida som hon bjöd på sina egna auktioner ifån, eller om det var hennes kompis eller liknande. Svaret jag fick gjorde mej skit förbannad!!!Såna människor borde stängas av och använda sig av blocket!! Vad tycker ni? Under kan ni läsa mailet hon/han skrev!Hej.För det första så var det inte scubajoe som van nolita toppen!För det andra så säljer jag just nu iväg mycket kläder som varit väldigt dyra. Allt jag säljer är i topp skick, och kläder som jag älskar. Jag ger alltså upp fina kläder för att jag behöver pengar. Jag hade tex en klänning som jag köpt för 3000 som var uppe i 51 kr, om du tror jag släpper iväg så fina kläder till skambud är du dum. Jag säljer trots allt mina kläder väldigt billigt, då dom är frå¨n början dyra, och de är i perfekt skick.Klart jag ber en kompis buda på de kläderna som ligger för lågt.Mvh
    Vilken idiot!! Vidarebefordra hennes mail till Traderas support så hon blir avstängd omedelbart. (Korkad hon var som svarade dig dessutom...)

Inboxa gärna länken till auktionen om du vill..
  • Linastrumpan

Var det i denna tråden jag läste om lurvfleece från ICA maxi?? Någon som har en bild på en rosa eller kan säga vilken sorts rosa färg det var? Ljus eller mörk? Fyndade en rosa mololurv till min minsta för ett tag sen o nu vill stora också ha en rosa men inte ljus! Någon som vet vart jag kan hitta en mörkare rosa lurvfleece till en rimlig slant i st 110?

Storken kom till mig två gånger....eller var det tvärt om!?!?
  • Linastrumpan
    milizza skrev 2010-03-26 20:36:57 följande:
    Hallå tjejer Har suiitit och budat på 2 auktioner jag VERLIGEN ville ha. En odd molly klänning och en mjukisdräkt, av samma säljare.Satt uppe sent för att inte missa.Bjöd och bjöd, men kom aldrig över säljaren som lagt bud innan mej.När auktionerna gick ut, vann dom ej.Så kollade jag säljarens omdämen 90% var från samma person, känndes riktigt skumt.Så jag mailade säljaren och frågade om hon/han hade en annan tradera sida som hon bjöd på sina egna auktioner ifån, eller om det var hennes kompis eller liknande. Svaret jag fick gjorde mej skit förbannad!!!Såna människor borde stängas av och använda sig av blocket!! Vad tycker ni? Under kan ni läsa mailet hon/han skrev!Hej.För det första så var det inte scubajoe som van nolita toppen!För det andra så säljer jag just nu iväg mycket kläder som varit väldigt dyra. Allt jag säljer är i topp skick, och kläder som jag älskar. Jag ger alltså upp fina kläder för att jag behöver pengar. Jag hade tex en klänning som jag köpt för 3000 som var uppe i 51 kr, om du tror jag släpper iväg så fina kläder till skambud är du dum. Jag säljer trots allt mina kläder väldigt billigt, då dom är frå¨n början dyra, och de är i perfekt skick.Klart jag ber en kompis buda på de kläderna som ligger för lågt.Mvh
    Säger som ovan! Mejla Tradera och vidarebefodra mejlet. Vilken knäpp männsika.{#lang_emotions_demon}Antingen får hon ha höga utrop eller reservationspris på grejerna!
    Storken kom till mig två gånger....eller var det tvärt om!?!?
  • milizza

Exakt! Men hon är väll så pass snål att hon inte vill ha reservationspris..

skit trist när man verkligen vill köpa något! Ska maila tradera, och bifoga hennes mail.

• x karin76
    Linastrumpan skrev 2010-03-26 20:43:34 följande:
    Var det i denna tråden jag läste om lurvfleece från ICA maxi?? Någon som har en bild på en rosa eller kan säga vilken sorts rosa färg det var? Ljus eller mörk? Fyndade en rosa mololurv till min minsta för ett tag sen o nu vill stora också ha en rosa men inte ljus! Någon som vet vart jag kan hitta en mörkare rosa lurvfleece till en rimlig slant i st 110?
    Den är tuggummirosa - inte ljuspastell och inte cerise, utan mittemellan, som förra årets skaljacka från pop ungefär, med gröna kanter. Har den inte men har sett den i butiken.
Svar på tråden Traderatråden nr 16