• Smultronhjärta

Traderatråden nr 16

http://www.emerge.se/wp-content/tradera.gif

Tråden för oss som säljer och köper på Tradera

Här samlas vi och diskuterar allt rörande Tradera genom att ge tips,råd och lösa problem tillsammans. Det är tillåtet att länka till sina egna auktioner men det bör hållas på en lämplig nivå.
    Ett tips är att lägga in en direktlänk på din presentation här på FL så kan de som vill ändå se dina pågående auktioner
    {#lang_emotions_sunny}
    Om ett paket skickat som brev har försvunnit så kan en anmälan till pts göras
    e-tjanster.pts.se/Asb/ - man kan även ringa 08-6785500

Det finns en Facebookgrupp också
    www.facebook.com/group.php

Här finns en nicklista
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b120819.html

När man säljer på Tradera kan man skicka grejer via Posten,via Schenker,DHL och Bussgods. Tradera har allt som oftast en samarbete med både Schenker och DHL vilket ger rabatterade priser.

Prolist är ett gratis verktyg som underlättar när man ska lägga ut många auktioner på gång. Finns att hämta och läsa mer om här
    www.tradera.com/help/QuestionsAndAnswers.aspx
    Väl mött!
    {#lang_emotions_flower}
    ★(¯`°?.¸ ღ♥ Max&Lova ♥ღ¸.?°¯)★
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-08 15:07
    Portotabell inom Sverige
    www.posten.se/c/postguideLetterDom

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-21 21:31
    Det är inte längre tillåtet att göra reklam för sina egna auktioner i tråden, inte heller att ha en sidfot där man länkar till dem!
  • Svar på tråden Traderatråden nr 16
  • MejaKiZnic
    Lilla Ego 07 skrev 2010-03-26 22:49:02 följande:
    Asså vad är det där för nåt?? Nån kompis som sitter och budar upp en vanlig jacka till 1000kr, fattar inte riktigt :)
    Ingen anning men verkar krångligt och stämmer det säljaren skriver så är det tråkigt att folks ska buda på ens auktioner på det sättet. {#lang_emotions_surprised}

En av mina köpare har inte fått sitt paket, skicka med posten ej rek. ska ner till mitt ombud där jag lämna in och se om det ligger där. Någon som har mer tips hur man kan göra för att hitta paketet?

Känns rätt omöjligt men synd att det blir såhär, första gången för mig någonsin {#lang_emotions_undecided}
    ♥мєℓιηα
  • Pearl22
    MejaKiZnic skrev 2010-03-26 22:40:44 följande:
    www.tradera.com/Rod-3i1-jacka-fran-FIX-Lindex... Trist när det bli såhär
    Tillägget i objektbeskrivningen är väl ändå inte riktigt trovärdigt om man börjar kolla på omdömen osv.... Snarare att detta är en klassiskt fall av budtrissning som pågått länge och att hon nu blivit avslöjad eller nåt.
  • maggan75
    stockrosen skrev 2010-03-26 22:51:21 följande:
    Fattar inte heller. Kan inte vara på riktigt i alla fall....jackan är ju inte värd så mkt pengar. Någon idiot som skämtar eller?
    men det står ju i tilläggs beskrivningen att det är ngn som jävlas med henne ...
  • Lalalong

Alltså herre min je vad tröööööögt det går!!! Har alla försvunnit från Tradera eller vad är det frågan om?

Klara 060504, Alva 100117
  • stockrosen
    maggan75 skrev 2010-03-26 22:53:57 följande:
    men det står ju i tilläggs beskrivningen att det är ngn som jävlas med henne ...
    Jaha...oj, det har jag missat! Sorry...måste kolla.
  • Lilla Ego 07

Aha nu såg jag tillläggsbeskrivningen. Men va är det för idioter som gör nåt sånt då. Vilka ärkepuckon!

• stockrosen

NÄÄÄ, men vad otroligt tråkigt! Vad är det för knäppa människor som håller på så här?
    {#lang_emotions_surprised}

• MejaKiZnic
    Lalalong skrev 2010-03-26 23:00:30 följande:
    Alltså herre min je vad tröööööögt det går!!! Har alla försvunnit från Tradera eller vad är det frågan om?
    Undrar jag också {#lang_emotions_throwup} *mitt hjärta mår inte bra av dessa dåliga tiderna* Glad jag satte högt utrop på de flesta auktionern
    ♥мєℓιηa
  • Lalalong
    stockrosen skrev 2010-03-26 23:07:45 följande:
    NÄÄÄ, men vad otroligt tråkigt! Vad är det för knäppa människor som håller på så här?
    Lilla Ego 07 skrev 2010-03-26 23:07:11 följande:
    Aha nu såg jag tillläggsbeskrivningen. Men va är det för idioter som gör nåt sånt då. Vilka ärkepuckon!
    Fast om ni klickar er vidare genom omdömen o.s.v. så ser ni att det är fler skumma grejer och jag tror inte på att den här säljaren har råkat ut för det där riktigt.
    T.ex. klicka på den som köpte jackan och kolla dens omdömen. Då har personen fått massa positiva omdömen från säljaren av jackan. Det hänger lixom inte riktigt ihop. Även den andra som den har omdömen i från har fått omdömen från säljaren av jackan.
  • Lalalong
    MejaKiZnic skrev 2010-03-26 23:18:14 följande:
    Undrar jag också *mitt hjärta mår inte bra av dessa dåliga tiderna* Glad jag satte högt utrop på de flesta auktionern
    Jag är ledsen att jag inte satte högt utrop. Speciellt på de helt nya sakerna
Svar på tråden Traderatråden nr 16