• Smultronhjärta

Traderatråden nr 16

http://www.emerge.se/wp-content/tradera.gif

Tråden för oss som säljer och köper på Tradera

Här samlas vi och diskuterar allt rörande Tradera genom att ge tips,råd och lösa problem tillsammans. Det är tillåtet att länka till sina egna auktioner men det bör hållas på en lämplig nivå.
    Ett tips är att lägga in en direktlänk på din presentation här på FL så kan de som vill ändå se dina pågående auktioner
    {#lang_emotions_sunny}
    Om ett paket skickat som brev har försvunnit så kan en anmälan till pts göras
    e-tjanster.pts.se/Asb/ - man kan även ringa 08-6785500

Det finns en Facebookgrupp också
    www.facebook.com/group.php

Här finns en nicklista
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b120819.html

När man säljer på Tradera kan man skicka grejer via Posten,via Schenker,DHL och Bussgods. Tradera har allt som oftast en samarbete med både Schenker och DHL vilket ger rabatterade priser.

Prolist är ett gratis verktyg som underlättar när man ska lägga ut många auktioner på gång. Finns att hämta och läsa mer om här
    www.tradera.com/help/QuestionsAndAnswers.aspx
    Väl mött!
    {#lang_emotions_flower}
    ★(¯`°?.¸ ღ♥ Max&Lova ♥ღ¸.?°¯)★
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-08 15:07
    Portotabell inom Sverige
    www.posten.se/c/postguideLetterDom

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-21 21:31
    Det är inte längre tillåtet att göra reklam för sina egna auktioner i tråden, inte heller att ha en sidfot där man länkar till dem!
  • Svar på tråden Traderatråden nr 16
  • mysungarna
    Kristyr skrev 2010-03-26 13:18:06 följande:
    nej när jag har vart tvingad att gå till örby för dhl paket har de haft posten grejer med har jag för mig. Tror de har allt....de menade nog "post" kanske? och inte ombud
    säkert kunskapen är inte hög här {#lang_emotions_throwup} 
  • Mamma till Simon
    Smultronhjärta skrev 2010-03-26 13:18:15 följande:
    Ooops- den glömmer jag numera väldigt ofta
    Ja jag med...så den smällen får jag väl ta
    Simon-Ludvig-Molly
  • Lilla Ego 07

Smultron. Några omdömen vill jag gärna ha från dig{#lang_emotions_sealed}

• mysungarna
    Lilla Ego 07 skrev 2010-03-26 13:19:07 följande:
    163:an går förbi där. Vet inte vart närmsta hållplats för dig är dock att gå på. Annars är det inte så långt att gå till. Följ cykelbanan som går parallellt med huddingevägen och sen är det bara att gå över bron till andra sidan och fortsätta typ rakt fram.Tro nu inte att jag är nån stalker el nåt Tror bara jag vet vem du är och vart du bor pga att jag köpte en rånarluva av dig i vintras och var och hämta den hos dig.
    hehe vad roligt jag tror jag minns dig med {#lang_emotions_laughing} Det ska jag prova det kan ju inte ta längre tid än deras kontroll vägande {#lang_emotions_throwup} nu blir jag helt OT och frågar vet du hur örby skolan är ? vi ska välja skola nu och jag är helt vilse
  • mysungarna
    Kristyr skrev 2010-03-26 13:20:11 följande:
    kolla på www.posten.se/ annars du kanske kan hittat någon annan med...
    will do , ibland är man ju bara sjukt lat med och går på det man vet. Jag får ragga tag i ett bättre ombud eller börja muta gubben {#lang_emotions_tongue_out}
  • Mamma till Simon

idag när jag skulle boka schenker till ett paket fick jag se att köparen bor i samma stad som jag, jag har skrivit att avhämtning är okej men hon hade inte frågat.
    Jag sms:a iaf och frågade om hon inte skulle hämta och det ville hon gärna...vågar folk inte fråga eller!?

Simon-Ludvig-Molly
  • Lilla Ego 07
    mysungarna skrev 2010-03-26 13:22:04 följande:
    hehe vad roligt jag tror jag minns dig med  Det ska jag prova det kan ju inte ta längre tid än deras kontroll vägande  nu blir jag helt OT och frågar vet du hur örby skolan är ? vi ska välja skola nu och jag är helt vilse
    Jag tror att örby skolan har rätt bra rykte. Den ser ju väldigt mysig ut iaf{#lang_emotions_smile}

En skola som är topprykte (vad jag har hört iaf) är sturebyskolan. Vet dock inte om det är lätt att få gå där om man inte bor i stureby.
  • mysungarna
    Lilla Ego 07 skrev 2010-03-26 13:24:34 följande:
    Jag tror att örby skolan har rätt bra rykte. Den ser ju väldigt mysig ut iafEn skola som är topprykte (vad jag har hört iaf) är sturebyskolan. Vet dock inte om det är lätt att få gå där om man inte bor i stureby.
    aaa ska kolla på den med då , man blir så vilsen. Vi har valt bort skolan närmst pga av dåligt rykte.
  • mysungarna
    Mamma till Simon skrev 2010-03-26 13:23:46 följande:
    idag när jag skulle boka schenker till ett paket fick jag se att köparen bor i samma stad som jag, jag har skrivit att avhämtning är okej men hon hade inte frågat. Jag sms:a iaf och frågade om hon inte skulle hämta och det ville hon gärna...vågar folk inte fråga eller!?
    tror inte det fast jag har haft 4 st som hämtat denna månaden, dock så kan det vara jobbigt ibland jag har haft 1 som hämtat som bokat om 3 gånger *trist* eftersom man ställer in dagen kring det ibland
Svar på tråden Traderatråden nr 16