• Smultronhjärta

Traderatråden nr 16

http://www.emerge.se/wp-content/tradera.gif

Tråden för oss som säljer och köper på Tradera

Här samlas vi och diskuterar allt rörande Tradera genom att ge tips,råd och lösa problem tillsammans. Det är tillåtet att länka till sina egna auktioner men det bör hållas på en lämplig nivå.
    Ett tips är att lägga in en direktlänk på din presentation här på FL så kan de som vill ändå se dina pågående auktioner
    {#lang_emotions_sunny}
    Om ett paket skickat som brev har försvunnit så kan en anmälan till pts göras
    e-tjanster.pts.se/Asb/ - man kan även ringa 08-6785500

Det finns en Facebookgrupp också
    www.facebook.com/group.php

Här finns en nicklista
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b120819.html

När man säljer på Tradera kan man skicka grejer via Posten,via Schenker,DHL och Bussgods. Tradera har allt som oftast en samarbete med både Schenker och DHL vilket ger rabatterade priser.

Prolist är ett gratis verktyg som underlättar när man ska lägga ut många auktioner på gång. Finns att hämta och läsa mer om här
    www.tradera.com/help/QuestionsAndAnswers.aspx
    Väl mött!
    {#lang_emotions_flower}
    ★(¯`°?.¸ ღ♥ Max&Lova ♥ღ¸.?°¯)★
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-08 15:07
    Portotabell inom Sverige
    www.posten.se/c/postguideLetterDom

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-21 21:31
    Det är inte längre tillåtet att göra reklam för sina egna auktioner i tråden, inte heller att ha en sidfot där man länkar till dem!
  • Svar på tråden Traderatråden nr 16
  • Lilla Ego 07

Oki, Örbykiosken vid Vi butiken i Örby har tömmning kl 18 iaf. Ofta lite senare också men det kan man ju inte vara säker på{#lang_emotions_smile} Stor brevlåda utanför.

• Mamma till Simon

Nu i veckan fick jag räkning från posten...hade tydligen "glömt" skrymmande avgiften på 2 paket

Simon-Ludvig-Molly
  • mysungarna
    Smultronhjärta skrev 2010-03-26 13:12:50 följande:
    Jag har hittat en enda låda i denna stad som inte är utbytt,gjorde denna trevliga upptäckt först förra veckan så nu är jag mindre arg
    villken lyx vi har 2 vid post terminalen ett par minuter härifrån men gubben kan bara köra dit på kvällen och varje gång han kört dit så är dom smetfulla ligger företags område så dom tömmer väl all sin post där.
    Mamma till Simon skrev 2010-03-26 13:11:36 följande:
    Så gör jag med, vi har en låda i stan som de tömmer 19.00 och som har stor öppning...eller jag, jag skickar min man
    lyx min gubbe vägrar köra mer {#lang_emotions_wink} 
  • Lilla Ego 07
    mysungarna skrev 2010-03-26 13:13:24 följande:
    är inte örby bara dhl ? jag hr varit där och postat dhl innan. Jag frågade dom på coop nära som jag har här och dom sa att närmsta andra post är i skärholmen. Jag har ju verkligen noll koll själv eftersom jag knappt hittar bakom huset
    De har dhl, schenker och vanliga posten. Jag lämnar alltid där om jag nu inte lyckas få ner paketet i lådan här borta hos mig.
  • mysungarna
    Lilla Ego 07 skrev 2010-03-26 13:15:07 följande:
    Oki, Örbykiosken vid Vi butiken i Örby har tömmning kl 18 iaf. Ofta lite senare också men det kan man ju inte vara säker på Stor brevlåda utanför.
    Tusen tack....jag borde ju kunna ta bussen dit om inte annars & posta dom. Posten har ju verkligen falerat tycker jag dyrt och ingen service alls.
  • mysungarna
    Lilla Ego 07 skrev 2010-03-26 13:16:06 följande:
    De har dhl, schenker och vanliga posten. Jag lämnar alltid där om jag nu inte lyckas få ner paketet i lådan här borta hos mig.
    Okej, jag har varit där en gång då dhl kartongerna var slut här hos mig.
  • Kristyr
    mysungarna skrev 2010-03-26 13:13:24 följande:
    är inte örby bara dhl ? jag hr varit där och postat dhl innan. Jag frågade dom på coop nära som jag har här och dom sa att närmsta andra post är i skärholmen. Jag har ju verkligen noll koll själv eftersom jag knappt hittar bakom huset
    nej när jag har vart tvingad att gå till örby för dhl paket har de haft posten grejer med har jag för mig. Tror de har allt....

de menade nog "post" kanske? och inte ombud
  • Smultronhjärta
    Mamma till Simon skrev 2010-03-26 13:15:13 följande:
    Nu i veckan fick jag räkning från posten...hade tydligen "glömt" skrymmande avgiften på 2 paket
    Ooops- den glömmer jag numera väldigt ofta
    ★(¯`°?.¸ ღ♥ Max&Lova ♥ღ¸.?°¯)★
  • Lilla Ego 07
    mysungarna skrev 2010-03-26 13:16:23 följande:
    Tusen tack....jag borde ju kunna ta bussen dit om inte annars & posta dom. Posten har ju verkligen falerat tycker jag dyrt och ingen service alls.
    163:an går förbi där. Vet inte vart närmsta hållplats för dig är dock att gå på. Annars är det inte så långt att gå till. Följ cykelbanan som går parallellt med huddingevägen och sen är det bara att gå över bron till andra sidan och fortsätta typ rakt fram.

Tro nu inte att jag är nån stalker el nåt{#lang_emotions_smile} Tror bara jag vet vem du är och vart du bor pga att jag köpte en rånarluva av dig i vintras och var och hämta den hos dig.
  • Mamma till Simon
    mysungarna skrev 2010-03-26 13:15:21 följande:
    villken lyx vi har 2 vid post terminalen ett par minuter härifrån men gubben kan bara köra dit på kvällen och varje gång han kört dit så är dom smetfulla ligger företags område så dom tömmer väl all sin post där. lyx min gubbe vägrar köra mer  
    Ja det är lyx..har ju eget körkort och bil men jag gör ju allt annat jobb med tradera så han kan gott och väl åka och posta dem {#lang_emotions_wink} fast han är ganska trött med det också
    Simon-Ludvig-Molly
Svar på tråden Traderatråden nr 16