• Smultronhjärta

Traderatråden nr 16

http://www.emerge.se/wp-content/tradera.gif

Tråden för oss som säljer och köper på Tradera

Här samlas vi och diskuterar allt rörande Tradera genom att ge tips,råd och lösa problem tillsammans. Det är tillåtet att länka till sina egna auktioner men det bör hållas på en lämplig nivå.
    Ett tips är att lägga in en direktlänk på din presentation här på FL så kan de som vill ändå se dina pågående auktioner
    {#lang_emotions_sunny}
    Om ett paket skickat som brev har försvunnit så kan en anmälan till pts göras
    e-tjanster.pts.se/Asb/ - man kan även ringa 08-6785500

Det finns en Facebookgrupp också
    www.facebook.com/group.php

Här finns en nicklista
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b120819.html

När man säljer på Tradera kan man skicka grejer via Posten,via Schenker,DHL och Bussgods. Tradera har allt som oftast en samarbete med både Schenker och DHL vilket ger rabatterade priser.

Prolist är ett gratis verktyg som underlättar när man ska lägga ut många auktioner på gång. Finns att hämta och läsa mer om här
    www.tradera.com/help/QuestionsAndAnswers.aspx
    Väl mött!
    {#lang_emotions_flower}
    ★(¯`°?.¸ ღ♥ Max&Lova ♥ღ¸.?°¯)★
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-08 15:07
    Portotabell inom Sverige
    www.posten.se/c/postguideLetterDom

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-21 21:31
    Det är inte längre tillåtet att göra reklam för sina egna auktioner i tråden, inte heller att ha en sidfot där man länkar till dem!
  • Svar på tråden Traderatråden nr 16
  • Mamma till Simon

Åh borde verkligen lägga ut lite mer...ska till gekås imorgon och göra av med veckans vinstpengar

Simon-Ludvig-Molly
  • Mamma till Simon
    mysungarna skrev 2010-03-26 13:27:24 följande:
    tror inte det fast jag har haft 4 st som hämtat denna månaden, dock så kan det vara jobbigt ibland jag har haft 1 som hämtat som bokat om 3 gånger *trist* eftersom man ställer in dagen kring det ibland
    oj, det lät jobbigt. Jag har en stammis på gatan, hon hämtar givetvis jämt. Sist la jag paketet i vår brevlåda och hon la även pengarna där. Smidigt {#lang_emotions_smile}
    Simon-Ludvig-Molly
  • mysungarna
    Mamma till Simon skrev 2010-03-26 13:30:06 följande:
    oj, det lät jobbigt. Jag har en stammis på gatan, hon hämtar givetvis jämt. Sist la jag paketet i vår brevlåda och hon la även pengarna där. Smidigt
    härligt, dom flesta som hämtar är ju toppen trevliga & det är helt klart det ultimata för en själv med.
  • Lilla Ego 07
    mysungarna skrev 2010-03-26 13:26:20 följande:
    aaa ska kolla på den med då , man blir så vilsen. Vi har valt bort skolan närmst pga av dåligt rykte.
    Vilken skola har ni närmast? Det där är ju en djungel. Vet inte när man måste ställa dem i kö heller? el måste man det?
  • mysungarna
    Lilla Ego 07 skrev 2010-03-26 13:36:15 följande:
    Vilken skola har ni närmast? Det där är ju en djungel. Vet inte när man måste ställa dem i kö heller? el måste man det?
    Östberga skolan, eller hur det är tusen olika val. Ska man ansöka via webben är det endast under mars månad så det börjar bli lite svettigt nu {#lang_emotions_undecided}
  • Lilla Ego 07
    mysungarna skrev 2010-03-26 13:38:14 följande:
    Östberga skolan, eller hur det är tusen olika val. Ska man ansöka via webben är det endast under mars månad så det börjar bli lite svettigt nu
    Visste inte ens att det fanns nåt som hette östberga skolan :)

Nä man har ju lite val att göra det inser man ju
  • mysungarna
    Lilla Ego 07 skrev 2010-03-26 13:49:25 följande:
    Visste inte ens att det fanns nåt som hette östberga skolan :)Nä man har ju lite val att göra det inser man ju
    hehe som du ser det finns en uppsjö och lite till. {#lang_emotions_dreamer}
  • HäxanSurtant3

här i skåne har vi just nu 20 grader o sol...så nu bir det solstolen på balkongen

debattörer utan vettiga budskap undanbedes...
  • Pumanprinsen
    Pumanprinsen skrev 2010-03-26 13:45:01 följande:
    Hej,Sålde nyss ett köp nu för 150 kr och såg att Tradera tog 15kr dvs 10 % Kan det verkligen stämma???
    Ingen som kan svara på det?
Svar på tråden Traderatråden nr 16