• Smultronhjärta

Traderatråden nr 16

http://www.emerge.se/wp-content/tradera.gif

Tråden för oss som säljer och köper på Tradera

Här samlas vi och diskuterar allt rörande Tradera genom att ge tips,råd och lösa problem tillsammans. Det är tillåtet att länka till sina egna auktioner men det bör hållas på en lämplig nivå.
    Ett tips är att lägga in en direktlänk på din presentation här på FL så kan de som vill ändå se dina pågående auktioner
    {#lang_emotions_sunny}
    Om ett paket skickat som brev har försvunnit så kan en anmälan till pts göras
    e-tjanster.pts.se/Asb/ - man kan även ringa 08-6785500

Det finns en Facebookgrupp också
    www.facebook.com/group.php

Här finns en nicklista
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b120819.html

När man säljer på Tradera kan man skicka grejer via Posten,via Schenker,DHL och Bussgods. Tradera har allt som oftast en samarbete med både Schenker och DHL vilket ger rabatterade priser.

Prolist är ett gratis verktyg som underlättar när man ska lägga ut många auktioner på gång. Finns att hämta och läsa mer om här
    www.tradera.com/help/QuestionsAndAnswers.aspx
    Väl mött!
    {#lang_emotions_flower}
    ★(¯`°?.¸ ღ♥ Max&Lova ♥ღ¸.?°¯)★
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-08 15:07
    Portotabell inom Sverige
    www.posten.se/c/postguideLetterDom

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-21 21:31
    Det är inte längre tillåtet att göra reklam för sina egna auktioner i tråden, inte heller att ha en sidfot där man länkar till dem!
  • Svar på tråden Traderatråden nr 16
  • MejaKiZnic
    Lalalong skrev 2010-03-26 23:22:11 följande:
    Jag är ledsen att jag inte satte högt utrop. Speciellt på de helt nya sakerna
    ha spanat in 3 saker nu men avvaktar lite är en lite ninja {#lang_emotions_sunny}
    ♥мєℓιηα,
  • Lalalong
    MejaKiZnic skrev 2010-03-26 23:25:28 följande:
    ha spanat in 3 saker nu men avvaktar lite är en lite ninja
    {#lang_emotions_sunny} Vad spännande
    Klara 060504, Alva 100117
  • Den Osynlige
    Lalalong skrev 2010-03-26 23:00:30 följande:
    Alltså herre min je vad tröööööögt det går!!! Har alla försvunnit från Tradera eller vad är det frågan om?
    allt går dåligt på T.
    i vanliga fall går ju allt att sälja runt lön
    inte ens påsksaker som är eftertraktade har några bud{#lang_emotions_frown}
  • HäxanSurtant3

att ett par babysolglasögon skulle stiga till över 100 kr i bud trodde jag inte , men ju bra !

debattörer utan vettiga budskap undanbedes...
  • Viktorsmamma

jag ska lägga ut lite inne skor till baby, har även ett par flipflop´s  ska jag vänta med dom eller tror ni de går också.

kan gissa att innetmåttet är 12cm ca.

Viktor 26/10-08
  • HäxanSurtant3
    Den Osynlige skrev 2010-03-27 07:58:42 följande:
    allt går dåligt på T.i vanliga fall går ju allt att sälja runt löninte ens påsksaker som är eftertraktade har några bud
    jag tycker dock min auktioner går över förväntan...
    debattörer utan vettiga budskap undanbedes...
  • AochJsMamma
    Jontesfru skrev 2010-03-26 21:43:52 följande:
    har köpt en jättefin jacka på polarn. 2010 årsmodell av skaljacka. Nu har jag sett en jacka från villervalla som jag bara måste ha till lillkillen. Vad ska man begära för den? den är alltså oanvänd o borde väl använda den....
    menar du att du ska sälja en ny POP skaljacka o haen villervalla istället???? Nää, det hade ja absolut inte gjort!! Jag har båda (villervallan ligge rute på T nu) och de går inte att jämföra!! Du får se till mer än utseende, pop:en är ju vind o vattentät, andas etc, villervalla jackan är bara en fin jacka liksom, inga funktioner. Behåll hellre POPen o köp villervallan oxå.
    ★ ★ Stolt mamma till Alexander ★ ★
  • Jontesfru
    AochJsMamma skrev 2010-03-27 08:18:12 följande:
    menar du att du ska sälja en ny POP skaljacka o haen villervalla istället???? Nää, det hade ja absolut inte gjort!! Jag har båda (villervallan ligge rute på T nu) och de går inte att jämföra!! Du får se till mer än utseende, pop:en är ju vind o vattentät, andas etc, villervalla jackan är bara en fin jacka liksom, inga funktioner. Behåll hellre POPen o köp villervallan oxå.
    TACK för det svaret. Jag behåller pop o så tror jag att jag önskar en till Axel i födelsedagspresent....han kan ju ha 2 jackor....
    Mamma till Anton 13år och Axel 2½ år
  • Viktorsmamma

hörrni ni som kan de lite bättre än mig förhoppningsvis!

funderade på om jag ska skicka babybjörnen med schenker för att köparen får större säkerhet då, då det är så pass mycket pengar det handlar om.

Vad kan man skicka i? hittar ingen kartong här hemma som den går ner i =/ ge mig tips på nån låda man kanske har hemma som den går ner i!

Viktor 26/10-08
  • ominte
    Viktorsmamma skrev 2010-03-27 09:38:30 följande:
    hörrni ni som kan de lite bättre än mig förhoppningsvis!funderade på om jag ska skicka babybjörnen med schenker för att köparen får större säkerhet då, då det är så pass mycket pengar det handlar om.Vad kan man skicka i? hittar ingen kartong här hemma som den går ner i =/ ge mig tips på nån låda man kanske har hemma som den går ner i!
    Skokartong? Annars kanske man kan rulla den i en plastpåse? Eller måste det vara kartong?
Svar på tråden Traderatråden nr 16