• Smultronhjärta

Traderatråden nr 16

http://www.emerge.se/wp-content/tradera.gif

Tråden för oss som säljer och köper på Tradera

Här samlas vi och diskuterar allt rörande Tradera genom att ge tips,råd och lösa problem tillsammans. Det är tillåtet att länka till sina egna auktioner men det bör hållas på en lämplig nivå.
    Ett tips är att lägga in en direktlänk på din presentation här på FL så kan de som vill ändå se dina pågående auktioner
    {#lang_emotions_sunny}
    Om ett paket skickat som brev har försvunnit så kan en anmälan till pts göras
    e-tjanster.pts.se/Asb/ - man kan även ringa 08-6785500

Det finns en Facebookgrupp också
    www.facebook.com/group.php

Här finns en nicklista
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b120819.html

När man säljer på Tradera kan man skicka grejer via Posten,via Schenker,DHL och Bussgods. Tradera har allt som oftast en samarbete med både Schenker och DHL vilket ger rabatterade priser.

Prolist är ett gratis verktyg som underlättar när man ska lägga ut många auktioner på gång. Finns att hämta och läsa mer om här
    www.tradera.com/help/QuestionsAndAnswers.aspx
    Väl mött!
    {#lang_emotions_flower}
    ★(¯`°?.¸ ღ♥ Max&Lova ♥ღ¸.?°¯)★
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-08 15:07
    Portotabell inom Sverige
    www.posten.se/c/postguideLetterDom

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-21 21:31
    Det är inte längre tillåtet att göra reklam för sina egna auktioner i tråden, inte heller att ha en sidfot där man länkar till dem!
  • Svar på tråden Traderatråden nr 16
  • Mamma till Simon
    Pumanprinsen skrev 2010-03-26 13:45:01 följande:
    Hej,Sålde nyss ett köp nu för 150 kr och såg att Tradera tog 15kr dvs 10 % Kan det verkligen stämma???
    De tar 3kr+7,5% av försäljningspriset
    Simon-Ludvig-Molly
  • Mamma till Simon
    Pumanprinsen skrev 2010-03-26 14:32:16 följande:
    Ingen som kan svara på det?
    Det stämmer
    Simon-Ludvig-Molly
  • stockrosen
    Pumanprinsen skrev 2010-03-26 14:41:34 följande:
    Herre gud!! Säljer man fär 150kr så är det verkligen 10% totalt... 
    Ja, det är mkt men samtidigt så hade det väl kostat 30 på blocket eller? Fast där kan man kanske sälja mkt på samma annons............

Nä, håller med, det är dyrt.
  • x karin76

Så, har plockat bort Odd Molly-auktionerna, ingen som vågade/ville buda. Får lägga ut 350 kr i returfrakt i stället, men hellre det än att skänka plaggen till skambud...

Tänkte ladda upp några blandade med pro-n ikväll, hoppas den inte strular som den brukar... Har eg 30 grejer som borde ut men ingen tid närmaste dagarna, hoppas det funkar med avslut mitt i månaden också. :-/

★ Jack 2007 ★ Cleo 2009 ★
  • x karin76
    Pumanprinsen skrev 2010-03-26 14:41:34 följande:
    Herre gud!! Säljer man fär 150kr så är det verkligen 10% totalt... 
    Ja kollar man senaste faktura så är det runt 10% totalt sett man får betala i avgifter.. Det har verkligen TOKHÖJTS jämfört med för 1-2 år sedan...

Tur att man bara är föräldraledig ett halvår till, sen har man ingen tid längre till att köpa/sälja barnkläder så då kanske man klarar sig undan och säljer mindre också.
    ★ Jack 2007 ★ Cleo 2009 ★
  • kalmar brud

jag har en grön fleece från pop som jag lagt ut på tradera... Men inget bud på den...

Jag letar om jag kan hitta någon info om den på polarns hemsidan men ingenting... Vad heter den tröjan???

Det är INTE den som är vindtät

• ominte
    x karin76 skrev 2010-03-26 17:42:13 följande:
    Ja kollar man senaste faktura så är det runt 10% totalt sett man får betala i avgifter.. Det har verkligen TOKHÖJTS jämfört med för 1-2 år sedan... Tur att man bara är föräldraledig ett halvår till, sen har man ingen tid längre till att köpa/sälja barnkläder så då kanske man klarar sig undan och säljer mindre också.
    Joho då, helgerna finns
Svar på tråden Traderatråden nr 16