• Smultronhjärta

Traderatråden nr 16

http://www.emerge.se/wp-content/tradera.gif

Tråden för oss som säljer och köper på Tradera

Här samlas vi och diskuterar allt rörande Tradera genom att ge tips,råd och lösa problem tillsammans. Det är tillåtet att länka till sina egna auktioner men det bör hållas på en lämplig nivå.
    Ett tips är att lägga in en direktlänk på din presentation här på FL så kan de som vill ändå se dina pågående auktioner
    {#lang_emotions_sunny}
    Om ett paket skickat som brev har försvunnit så kan en anmälan till pts göras
    e-tjanster.pts.se/Asb/ - man kan även ringa 08-6785500

Det finns en Facebookgrupp också
    www.facebook.com/group.php

Här finns en nicklista
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b120819.html

När man säljer på Tradera kan man skicka grejer via Posten,via Schenker,DHL och Bussgods. Tradera har allt som oftast en samarbete med både Schenker och DHL vilket ger rabatterade priser.

Prolist är ett gratis verktyg som underlättar när man ska lägga ut många auktioner på gång. Finns att hämta och läsa mer om här
    www.tradera.com/help/QuestionsAndAnswers.aspx
    Väl mött!
    {#lang_emotions_flower}
    ★(¯`°?.¸ ღ♥ Max&Lova ♥ღ¸.?°¯)★
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-08 15:07
    Portotabell inom Sverige
    www.posten.se/c/postguideLetterDom

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-21 21:31
    Det är inte längre tillåtet att göra reklam för sina egna auktioner i tråden, inte heller att ha en sidfot där man länkar till dem!
  • Svar på tråden Traderatråden nr 16
  • mysungarna

Måste ju faktiskt fråga är det ingen mer än jag som stör sig på att posten byter ut varenda lådan till dom pytte små lådorna ?

För mig innebär det att jag måste lämna in paketen på coop istället & dom lyckas alltid glömma mina kassar med paket när postgubben kommer & dessutom så måste dom kontrollera portot på varje paket när dom tar emot, mindre inspererande då man lämnar in 20 paket och stå där medans dom kontroll räknar {#lang_emotions_throwup} 

• Kristyr
    mysungarna skrev 2010-03-26 13:02:33 följande:
    Måste ju faktiskt fråga är det ingen mer än jag som stör sig på att posten byter ut varenda lådan till dom pytte små lådorna ? För mig innebär det att jag måste lämna in paketen på coop istället & dom lyckas alltid glömma mina kassar med paket när postgubben kommer & dessutom så måste dom kontrollera portot på varje paket när dom tar emot, mindre inspererande då man lämnar in 20 paket och stå där medans dom kontroll räknar  
    men vad irri att det ska extrakontrollera.... inget annat postombud í krokarna? (inte för att det finns så många)
  • mysungarna
    Kristyr skrev 2010-03-26 13:04:09 följande:
    men vad irri att det ska extrakontrollera.... inget annat postombud í krokarna? (inte för att det finns så många)
    Nää det är 20 minuter med bil till nästa...dom är verkligen maniska & dessutom sjukt outbildade. dom kontroll väger verkligen allt ner till minsta lilla mössan. Tråkigaste är när dom glömmer skicka med paket & så kommer man ner nästa dag & så står dom kvar. Visst borde man kunna klaga till posten ?
  • Lilla Ego 07
    mysungarna skrev 2010-03-26 13:02:33 följande:
    Måste ju faktiskt fråga är det ingen mer än jag som stör sig på att posten byter ut varenda lådan till dom pytte små lådorna ? För mig innebär det att jag måste lämna in paketen på coop istället & dom lyckas alltid glömma mina kassar med paket när postgubben kommer & dessutom så måste dom kontrollera portot på varje paket när dom tar emot, mindre inspererande då man lämnar in 20 paket och stå där medans dom kontroll räknar  
    Håller med, det är jäkligt irriterande! Samt att de har bytt tid på tömmning också. "Min" postlåda som ligger nära töms numera kl 1000. Det är ju aptrist ju. Då har man ju inte hunnit få koll på vilka som har betalat in, det syns ju ibland inte förrän efter lunch. Detta gör ju att det tar en dag extra oftast för paketen att komma fram.
    Dock så brukar jag ta bilen efter middagen på kvällen och åka en bit bort där de tömmer kl 18. Där är det också en stor öppning på lådan {#lang_emotions_smile}
  • Lilla Ego 07
    mysungarna skrev 2010-03-26 13:06:45 följande:
    Nää det är 20 minuter med bil till nästa...dom är verkligen maniska & dessutom sjukt outbildade. dom kontroll väger verkligen allt ner till minsta lilla mössan. Tråkigaste är när dom glömmer skicka med paket & så kommer man ner nästa dag & så står dom kvar. Visst borde man kunna klaga till posten ?
    Nu vet inte jag om jag är ute och cyklar....om du är den person som jag tror att du är :) För isf så bor vi inte så långt ifrån varandra. Tänkte bara isf tipsa vart jag brukar lämna{#lang_emotions_smile} Hade du med din dotters namn i presentationen förut.....??
  • Kristyr
    mysungarna skrev 2010-03-26 13:06:45 följande:
    klart du måste kunna klaga!

finns postombud i örby vet jag, i älvsjö på vivo, på hagsätra på en spelbutil...
    Inte kan du ha 20 min med bil till dessa ställen..
  • mysungarna
    Lilla Ego 07 skrev 2010-03-26 13:08:47 följande:
    Håller med, det är jäkligt irriterande! Samt att de har bytt tid på tömmning också. "Min" postlåda som ligger nära töms numera kl 1000. Det är ju aptrist ju. Då har man ju inte hunnit få koll på vilka som har betalat in, det syns ju ibland inte förrän efter lunch. Detta gör ju att det tar en dag extra oftast för paketen att komma fram.Dock så brukar jag ta bilen efter middagen på kvällen och åka en bit bort där de tömmer kl 18. Där är det också en stor öppning på lådan
    Jag har en sådan 20 minuter hemifrån nu sen dom bytte ut den sista här till en mindre. Tråkiga är att jag då måste tvinga gubben & åka och posta eftersom jag är körkorts lös {#lang_emotions_wink} här tömms det med 10 , villken skit tid egentligen.
  • Mamma till Simon
    Lilla Ego 07 skrev 2010-03-26 13:08:47 följande:
    Håller med, det är jäkligt irriterande! Samt att de har bytt tid på tömmning också. "Min" postlåda som ligger nära töms numera kl 1000. Det är ju aptrist ju. Då har man ju inte hunnit få koll på vilka som har betalat in, det syns ju ibland inte förrän efter lunch. Detta gör ju att det tar en dag extra oftast för paketen att komma fram.Dock så brukar jag ta bilen efter middagen på kvällen och åka en bit bort där de tömmer kl 18. Där är det också en stor öppning på lådan
    Så gör jag med, vi har en låda i stan som de tömmer 19.00 och som har stor öppning...eller jag, jag skickar min man
    Simon-Ludvig-Molly
  • Smultronhjärta

Jag har hittat en enda låda i denna stad som inte är utbytt,gjorde denna trevliga upptäckt först förra veckan så nu är jag mindre arg

★(¯`°?.¸ ღ♥ Max&Lova ♥ღ¸.?°¯)★
  • mysungarna
    Kristyr skrev 2010-03-26 13:10:33 följande:
    klart du måste kunna klaga!finns postombud i örby vet jag, i älvsjö på vivo, på hagsätra på en spelbutil... Inte kan du ha 20 min med bil till dessa ställen..
    är inte örby bara dhl ? jag hr varit där och postat dhl innan. Jag frågade dom på coop nära som jag har här och dom sa att närmsta andra post är i skärholmen. Jag har ju verkligen noll koll själv eftersom jag knappt hittar bakom huset {#lang_emotions_wink}
Svar på tråden Traderatråden nr 16