-
Har du mejlat säljaren ? själv väntar jag med på 2 paket som är skickade för lääängesen.lilyanna skrev 2010-03-26 12:08:31 följande:Usch, jag tror faktiskt att jag har blivit blåst för första gången på tradera...skrev tidigare i tråden om auktion som jag vann den 17/3 och betalade in pengar samma dag...fortfarande så har jag inte fått min vara som var sonens födelsedagspresent...och imorgon fyller han år, blir så ledsen.
-
Jag har mejlat dig Tror det är mig du väntar paket ifrån.lilyanna skrev 2010-03-26 12:51:05 följande:Ja, jag mailade säljaren i onsdags då jag tyckte redan då att det gått lång tid och fick till svar sen att det var lagt på lådan och borde ha kommit igår, men det har som sagt inte kommit idag heller...
-
Måste ju faktiskt fråga är det ingen mer än jag som stör sig på att posten byter ut varenda lådan till dom pytte små lådorna ?
För mig innebär det att jag måste lämna in paketen på coop istället & dom lyckas alltid glömma mina kassar med paket när postgubben kommer & dessutom så måste dom kontrollera portot på varje paket när dom tar emot, mindre inspererande då man lämnar in 20 paket och stå där medans dom kontroll räknar -
Nää det är 20 minuter med bil till nästa...dom är verkligen maniska & dessutom sjukt outbildade. dom kontroll väger verkligen allt ner till minsta lilla mössan. Tråkigaste är när dom glömmer skicka med paket & så kommer man ner nästa dag & så står dom kvar. Visst borde man kunna klaga till posten ?Kristyr skrev 2010-03-26 13:04:09 följande:men vad irri att det ska extrakontrollera.... inget annat postombud í krokarna? (inte för att det finns så många)
-
Jag har en sådan 20 minuter hemifrån nu sen dom bytte ut den sista här till en mindre. Tråkiga är att jag då måste tvinga gubben & åka och posta eftersom jag är körkorts lös här tömms det med 10 , villken skit tid egentligen.Lilla Ego 07 skrev 2010-03-26 13:08:47 följande:Håller med, det är jäkligt irriterande! Samt att de har bytt tid på tömmning också. "Min" postlåda som ligger nära töms numera kl 1000. Det är ju aptrist ju. Då har man ju inte hunnit få koll på vilka som har betalat in, det syns ju ibland inte förrän efter lunch. Detta gör ju att det tar en dag extra oftast för paketen att komma fram.Dock så brukar jag ta bilen efter middagen på kvällen och åka en bit bort där de tömmer kl 18. Där är det också en stor öppning på lådan
-
är inte örby bara dhl ? jag hr varit där och postat dhl innan. Jag frågade dom på coop nära som jag har här och dom sa att närmsta andra post är i skärholmen. Jag har ju verkligen noll koll själv eftersom jag knappt hittar bakom husetKristyr skrev 2010-03-26 13:10:33 följande:klart du måste kunna klaga!finns postombud i örby vet jag, i älvsjö på vivo, på hagsätra på en spelbutil... Inte kan du ha 20 min med bil till dessa ställen..
-
villken lyx vi har 2 vid post terminalen ett par minuter härifrån men gubben kan bara köra dit på kvällen och varje gång han kört dit så är dom smetfulla ligger företags område så dom tömmer väl all sin post där.Smultronhjärta skrev 2010-03-26 13:12:50 följande:Jag har hittat en enda låda i denna stad som inte är utbytt,gjorde denna trevliga upptäckt först förra veckan så nu är jag mindre arglyx min gubbe vägrar köra merMamma till Simon skrev 2010-03-26 13:11:36 följande:Så gör jag med, vi har en låda i stan som de tömmer 19.00 och som har stor öppning...eller jag, jag skickar min man
-
Tusen tack....jag borde ju kunna ta bussen dit om inte annars & posta dom. Posten har ju verkligen falerat tycker jag dyrt och ingen service alls.Lilla Ego 07 skrev 2010-03-26 13:15:07 följande:Oki, Örbykiosken vid Vi butiken i Örby har tömmning kl 18 iaf. Ofta lite senare också men det kan man ju inte vara säker på Stor brevlåda utanför.
-
Okej, jag har varit där en gång då dhl kartongerna var slut här hos mig.Lilla Ego 07 skrev 2010-03-26 13:16:06 följande:De har dhl, schenker och vanliga posten. Jag lämnar alltid där om jag nu inte lyckas få ner paketet i lådan här borta hos mig.
-
säkert kunskapen är inte hög härKristyr skrev 2010-03-26 13:18:06 följande:nej när jag har vart tvingad att gå till örby för dhl paket har de haft posten grejer med har jag för mig. Tror de har allt....de menade nog "post" kanske? och inte ombud
-
hehe vad roligt jag tror jag minns dig med Det ska jag prova det kan ju inte ta längre tid än deras kontroll vägande nu blir jag helt OT och frågar vet du hur örby skolan är ? vi ska välja skola nu och jag är helt vilseLilla Ego 07 skrev 2010-03-26 13:19:07 följande:163:an går förbi där. Vet inte vart närmsta hållplats för dig är dock att gå på. Annars är det inte så långt att gå till. Följ cykelbanan som går parallellt med huddingevägen och sen är det bara att gå över bron till andra sidan och fortsätta typ rakt fram.Tro nu inte att jag är nån stalker el nåt Tror bara jag vet vem du är och vart du bor pga att jag köpte en rånarluva av dig i vintras och var och hämta den hos dig.
-
will do , ibland är man ju bara sjukt lat med och går på det man vet. Jag får ragga tag i ett bättre ombud eller börja muta gubbenKristyr skrev 2010-03-26 13:20:11 följande:kolla på www.posten.se/ annars du kanske kan hittat någon annan med...
-
aaa ska kolla på den med då , man blir så vilsen. Vi har valt bort skolan närmst pga av dåligt rykte.Lilla Ego 07 skrev 2010-03-26 13:24:34 följande:Jag tror att örby skolan har rätt bra rykte. Den ser ju väldigt mysig ut iafEn skola som är topprykte (vad jag har hört iaf) är sturebyskolan. Vet dock inte om det är lätt att få gå där om man inte bor i stureby.
-
tror inte det fast jag har haft 4 st som hämtat denna månaden, dock så kan det vara jobbigt ibland jag har haft 1 som hämtat som bokat om 3 gånger *trist* eftersom man ställer in dagen kring det iblandMamma till Simon skrev 2010-03-26 13:23:46 följande:idag när jag skulle boka schenker till ett paket fick jag se att köparen bor i samma stad som jag, jag har skrivit att avhämtning är okej men hon hade inte frågat. Jag sms:a iaf och frågade om hon inte skulle hämta och det ville hon gärna...vågar folk inte fråga eller!?
-
härligt, dom flesta som hämtar är ju toppen trevliga & det är helt klart det ultimata för en själv med.Mamma till Simon skrev 2010-03-26 13:30:06 följande:oj, det lät jobbigt. Jag har en stammis på gatan, hon hämtar givetvis jämt. Sist la jag paketet i vår brevlåda och hon la även pengarna där. Smidigt
-
Östberga skolan, eller hur det är tusen olika val. Ska man ansöka via webben är det endast under mars månad så det börjar bli lite svettigt nuLilla Ego 07 skrev 2010-03-26 13:36:15 följande:Vilken skola har ni närmast? Det där är ju en djungel. Vet inte när man måste ställa dem i kö heller? el måste man det?
-
hehe som du ser det finns en uppsjö och lite till.Lilla Ego 07 skrev 2010-03-26 13:49:25 följande:Visste inte ens att det fanns nåt som hette östberga skolan :)Nä man har ju lite val att göra det inser man ju
-
Mina aktioner går faktiskt bra dom som har bud iallfall Dom inte har bud går själv klart inte bra
-
blää är det någon som vet om tradera brukar stänga ner konto samma datum varje månad? jag hade 3 aktioner som gick ut igår som hade höga bud men nu när jag kolla är flera bud borttagna måste ju bero på att kontot är nerstängt.
-
märks man precis vaknat dom som budat en aktion var uppe i 280 men slutade på 220 och likande på 2 till. det måste väl bero på att tradera stängt ner , jag fnulade på om dom gör det bestämda datum varje månad så man kanske ska undvika avslut då.Pumanprinsen skrev 2010-04-22 08:24:59 följande:Vad menar du med kontot nedstängt? ditt eller dom som lagt bud?