• Smultronhjärta

Traderatråden nr 16

http://www.emerge.se/wp-content/tradera.gif

Tråden för oss som säljer och köper på Tradera

Här samlas vi och diskuterar allt rörande Tradera genom att ge tips,råd och lösa problem tillsammans. Det är tillåtet att länka till sina egna auktioner men det bör hållas på en lämplig nivå.
    Ett tips är att lägga in en direktlänk på din presentation här på FL så kan de som vill ändå se dina pågående auktioner
    {#lang_emotions_sunny}
    Om ett paket skickat som brev har försvunnit så kan en anmälan till pts göras
    e-tjanster.pts.se/Asb/ - man kan även ringa 08-6785500

Det finns en Facebookgrupp också
    www.facebook.com/group.php

Här finns en nicklista
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b120819.html

När man säljer på Tradera kan man skicka grejer via Posten,via Schenker,DHL och Bussgods. Tradera har allt som oftast en samarbete med både Schenker och DHL vilket ger rabatterade priser.

Prolist är ett gratis verktyg som underlättar när man ska lägga ut många auktioner på gång. Finns att hämta och läsa mer om här
    www.tradera.com/help/QuestionsAndAnswers.aspx
    Väl mött!
    {#lang_emotions_flower}
    ★(¯`°?.¸ ღ♥ Max&Lova ♥ღ¸.?°¯)★
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-08 15:07
    Portotabell inom Sverige
    www.posten.se/c/postguideLetterDom

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-21 21:31
    Det är inte längre tillåtet att göra reklam för sina egna auktioner i tråden, inte heller att ha en sidfot där man länkar till dem!
  • Svar på tråden Traderatråden nr 16
  • x karin76
    AochJsMamma skrev 2010-03-27 12:36:45 följande:
    låter bra, men nu är det ju helg..men de kanske jobbar då med?  Jaja..time will tell
    Fick svar från supporten i ett annat ärende i förmiddags, så nog jobbar de..
    ★ Jack 2007 ★ Cleo 2009 ★
  • x karin76
    HäxanSurtant3 skrev 2010-03-27 10:35:37 följande:
    Hur får man bort små envetna sandkorn från en solskyddsdräkt? Jag har tvättat den men sandkornen sitter kvar - GAH! Piska den? eller dammsuga den? vad tror ni kan funka? De sitter liksom i tygets resår maskor väl fast...
    Ingen aning. Ska du ha bort dem inför badsäsongen eller funderar du på att lägga ut den på T? Tror dock auktionen plockas bort i sånt fall, de räknas som beg. badkläder...
  • Viktorsmamma
    Tettan skrev 2010-03-27 12:00:45 följande:
    Absolut! Men hur kan paketet bli skrymmande???
    säg det, men de är 10kr då hon tagit 2 kr för lite för att de ska va skrymmande.{#lang_emotions_tongue_out}

orkade inte bry mig om 10kr

då den kostar ny 275kr om jag inte minns fel då vi tänkte köpa just denna vid jul till sonen men blev aldrig av.
    Viktor 26/10-08
  • x karin76

Suck.. En kompis till mig har fått jättebra bud på sina vuxenkläderauktioner.. Jag får aldrig såna sålda till vettiga priser känns det som. Undrar hur hon lyckas...? Kan det vara så att större storlekar 42+ går bättre än t ex 36/38..? Mindre utbud/konkurrens i de största storlekarna? Har ingen aning, bara spånar lite...

• AochJsMamma
    x karin76 skrev 2010-03-27 13:00:39 följande:
    Fick svar från supporten i ett annat ärende i förmiddags, så nog jobbar de..
    x karin76 skrev 2010-03-27 13:00:17 följande:
    Tradera brukar vara rätt snabba på att ändra, tar oftast 10-12 timmar (om man tycker det är ok snabbt..).
    LÅter ju kanon!!! Håller tummarna att de är lika snabba här då.

Förresten, Smultron!!! Vår gemensamma auktion vi bägge skulle ninja...kollade precis vad den är upp i..ITS ALL YOURS! SÅ gärna vill jag inte ha den..
    ★ ★ Stolt mamma till Alexander ★ ★
  • Tettan
    Viktorsmamma skrev 2010-03-27 13:02:03 följande:
    säg det, men de är 10kr då hon tagit 2 kr för lite för att de ska va skrymmande.orkade inte bry mig om 10kr då den kostar ny 275kr om jag inte minns fel då vi tänkte köpa just denna vid jul till sonen men blev aldrig av.
    Eller så räknar hon B-post + skrymmande?

Men som du säger, kostar den så mycket ny så är det absolut ett fynd! Grattis!
  • Viktorsmamma
    Tettan skrev 2010-03-27 13:08:14 följande:
    Eller så räknar hon B-post + skrymmande?Men som du säger, kostar den så mycket ny så är det absolut ett fynd! Grattis!
    jo nått sånt är det. precis minns inte om de va 245 el 275 men ett fynd var det. hon var dessutom snabb med vinnarmailet så jag har redan betalat. och hoppas hon skickar de under helgen så har jag de ibörjan av veckan!

sitter och har fler st auktioner som går ut 1april som jag vill ha.. gah varför är det så många dagar tills dess =P
    Viktor 26/10-08
  • kalmar brud

Någon som vet hur det går med 116 kläder....?

Jag har 5 par mjukisbyxor från lindex till pojk i storlek 116, ett par name it och ett par andra...

Ska man lägga dom från lindex i ett paket?

• HäxanSurtant3

så där-nu har  jag lagt ut en massa leksaker ... och solhattar. Avslut på påskafton men who cares...kanske har ngn långtråkigt och sitter o surfar...sist sålde jag på påskafton, det gick fint. Allt är ett lotteri på tradera och jag orkar aldrig fundera på när ev man skulle tjäna mest pengar-går det så går det typ...Tycker mest det är kul plus bra sakerna kommer till användning.

debattörer utan vettiga budskap undanbedes...
Svar på tråden Traderatråden nr 16