• Smultronhjärta

Traderatråden nr 16

http://www.emerge.se/wp-content/tradera.gif

Tråden för oss som säljer och köper på Tradera

Här samlas vi och diskuterar allt rörande Tradera genom att ge tips,råd och lösa problem tillsammans. Det är tillåtet att länka till sina egna auktioner men det bör hållas på en lämplig nivå.
    Ett tips är att lägga in en direktlänk på din presentation här på FL så kan de som vill ändå se dina pågående auktioner
    {#lang_emotions_sunny}
    Om ett paket skickat som brev har försvunnit så kan en anmälan till pts göras
    e-tjanster.pts.se/Asb/ - man kan även ringa 08-6785500

Det finns en Facebookgrupp också
    www.facebook.com/group.php

Här finns en nicklista
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b120819.html

När man säljer på Tradera kan man skicka grejer via Posten,via Schenker,DHL och Bussgods. Tradera har allt som oftast en samarbete med både Schenker och DHL vilket ger rabatterade priser.

Prolist är ett gratis verktyg som underlättar när man ska lägga ut många auktioner på gång. Finns att hämta och läsa mer om här
    www.tradera.com/help/QuestionsAndAnswers.aspx
    Väl mött!
    {#lang_emotions_flower}
    ★(¯`°?.¸ ღ♥ Max&Lova ♥ღ¸.?°¯)★
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-08 15:07
    Portotabell inom Sverige
    www.posten.se/c/postguideLetterDom

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-21 21:31
    Det är inte längre tillåtet att göra reklam för sina egna auktioner i tråden, inte heller att ha en sidfot där man länkar till dem!
  • Svar på tråden Traderatråden nr 16
  • Lilla Ego 07

Då har man åter igen avslut ikväll då. Vissa saker går så grymt dåligt att jag kommer få ångest när slutminuterna kommer om jag inte får några bud. Ja menar min småfolk lurvoverall, borde den inte vara uppe i över 200 iaf? {#lang_emotions_cry}

Ska ladda en prolist i veckan men det blir inga 1 kronas utrop där inte. Nu kommer jag fega ur om det ska vara så här dåligt ett tag till.

• Pixxi

Jag tänkte lägga ut en superfin kofta från märket Oilily. Jag vet att det är ett bra o fint märke men nån som har nån aning om vad en sån kostar ny? 

• Viktorsmamma

kika in på mina auktioner, länken är på min presentation.

har en del ute men inga bud och de går ut om 3 dar, =(

Viktor 26/10-08
  • AnnaFreja

Jag ser att det är många som upplever att de har fått dåligt med bud nu. Jag tycker också att mina auktioner som går ut på måndag och tisdag borde ha fått fler bud. Jag har typ 20 auktioner ute och det är fortfarande flera stycken som inte fått något bud på sig. Jag undrar ju om jag har satt för höga utropspriser!

Annars verkar det ju som att buden bara kommer på slutet av auktionerna. Typ under den sista dagen numera. Så upplever jag i alla fall  de auktioner som jag har i minneslistan.

• h80
    Jessika82 skrev 2010-03-28 14:36:29 följande:
    vad sätter ni set med byxa och tröja under
    jag brukar sätta det under tröjor
  • Jessika82

kallar du det set men byxa och tröja ??? jag har svårt att namnsätta kläderna med en säljande rubrik...

• h80
    Jessika82 skrev 2010-03-28 14:40:12 följande:
    kallar du det set men byxa och tröja ??? jag har svårt att namnsätta kläderna med en säljande rubrik...
    jag brukar skriva matchande tröja o byxa (om det är det)
Svar på tråden Traderatråden nr 16