• Smultronhjärta

Traderatråden nr 16

http://www.emerge.se/wp-content/tradera.gif

Tråden för oss som säljer och köper på Tradera

Här samlas vi och diskuterar allt rörande Tradera genom att ge tips,råd och lösa problem tillsammans. Det är tillåtet att länka till sina egna auktioner men det bör hållas på en lämplig nivå.
    Ett tips är att lägga in en direktlänk på din presentation här på FL så kan de som vill ändå se dina pågående auktioner
    {#lang_emotions_sunny}
    Om ett paket skickat som brev har försvunnit så kan en anmälan till pts göras
    e-tjanster.pts.se/Asb/ - man kan även ringa 08-6785500

Det finns en Facebookgrupp också
    www.facebook.com/group.php

Här finns en nicklista
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b120819.html

När man säljer på Tradera kan man skicka grejer via Posten,via Schenker,DHL och Bussgods. Tradera har allt som oftast en samarbete med både Schenker och DHL vilket ger rabatterade priser.

Prolist är ett gratis verktyg som underlättar när man ska lägga ut många auktioner på gång. Finns att hämta och läsa mer om här
    www.tradera.com/help/QuestionsAndAnswers.aspx
    Väl mött!
    {#lang_emotions_flower}
    ★(¯`°?.¸ ღ♥ Max&Lova ♥ღ¸.?°¯)★
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-08 15:07
    Portotabell inom Sverige
    www.posten.se/c/postguideLetterDom

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-21 21:31
    Det är inte längre tillåtet att göra reklam för sina egna auktioner i tråden, inte heller att ha en sidfot där man länkar till dem!
  • Svar på tråden Traderatråden nr 16
  • x karin76
    Jessika82 skrev 2010-03-28 08:58:14 följande:
    Jag undrar en sak. använder ni er av vinnar mail direkt ifrån tradera?
    Japp. Allt annat hade varit tokjobbigt då man ibland har 20-30 auktioner ute samtidigt.. Skrev manuella vinnarmail förut, och bytte till automatiska för ett par månader sen.. Vilken skillnad i arbetsinsats!!
    ★ Jack 2007 ★ Cleo 2009 ★
  • x karin76
    Tindrisen03 skrev 2010-03-27 22:52:48 följande:
    Har lagt ut massor av skor, Hunter gummistövlar, Tretorn ofordrade och fodrade gummistövlar,  Molo och Converse basketskor, tennisskor och jackor fr Miniature och Levis.  Hoppas även skor och gummistövlar kan gå bra. mkt är knappt använt.www.tradera.com/search/result.aspx?alias=tind...
    Söta, för stora för oss tyvärr. Eller tur förresten, så slipper jag lägga ännu mer i minneslistan.
    ★ Jack 2007 ★ Cleo 2009 ★
  • Jessika82

Vad tror ni om denna text i vinnar mailet

Grattis till vinsten!

Betalning sker till mitt konto i banken Clearing nr: ---- Konto nr: --- --- ---och då summan på vad auktionen slutade på  +frakt om det inte var frakt fri annons. skriv alias eller auktionsnr och maila mig när du satt in pengarna. så jag ser vem som har betalat så jag kan skicka varan.
    Kolla gärna in på mina auktioner kommer ut nya titt som tätt.
    Om det är några frågor så är det bara att maila.
    Åter igen grattis till vinsten

• Pink Muffin
    3småttingar skrev 2010-03-28 09:31:15 följande:
    Shit vad det går trööögt på tradera nu. Avslut på tisdag tror jag och har knappt några bud alls =/ Såhär brukar det aldriiiig vara!
    Håller med! Jag har avslut imorgon kväll och aldrig har det väl varit så dåligt med bud...! Dock brukar jag ha fler auktioner ute och då kanske det är lättare att nån springer på en auktion och kollar dom andra... Hoppas verkligen det blir lite action tills imorgon!
    ♥♥♥ Signe 050204 ♥♥♥ Alfred 061108 ♥♥♥ Valter 080621 ♥♥♥
  • Viktorsmamma
    x karin76 skrev 2010-03-28 09:10:04 följande:
    Tips till nån med liten tös/pojke stl 20 i skor: www.tradera.com/ADIDAS-Var-skor-kanga-stl-20-...Bara 27 kr + frakt för adidassneakers? Jättesöta! Funderade på att buda, men jag ska iväg strax och vi har egentligen inte den storleken förrän sent i sommar så.. Ej min auktion.
    åh de var fina!

nån som vet innermått på adidas skor?
    Viktor 26/10-08
  • StaffenAssar
    Viktorsmamma skrev 2010-03-28 09:41:16 följande:
    åh de var fina! nån som vet innermått på adidas skor?
    Vet inte innermått, men de vi har haft har varit små i stl, på gränsen till stl under. Tex hade sonen ett par katvigsandaler i stl 24 samtidigt som han hade adidasgympaskor i stl 25, och när adidasskorna blev för små kunde han utan problem ha ett par pumagympaskor i stl 25.
Svar på tråden Traderatråden nr 16