Traderatråden nr 16
Shit vad det går trööögt på tradera nu. Avslut på tisdag tror jag och har knappt några bud alls =/ Såhär brukar det aldriiiig vara!
Shit vad det går trööögt på tradera nu. Avslut på tisdag tror jag och har knappt några bud alls =/ Såhär brukar det aldriiiig vara!
Men fyyyy!! Mitt tradera konto har blivit spärrat =/=/ Totalt missat en dum liten räkning på YNKA 30 spänn typ, gud vad pinsamt. Jag har flera auktioner som går ut imorrn ju =/ Kommer allt försvinna? Fan klantig jag är! En sån liten summa!! PINSAMT för mig, tänk alla som har budat =(
Fy jag sliter mitt hår =/ *inte bokstavligt då* hehe.. Kommer aldrig göra om detta dumma lilla misstag igen iaf =/ Åhh grämer mig som sjutton. Inget att göra åt nu dock.
Åhh varför funkar inte prolistern?!?? Brukar den kråångla? Har precis fixat 24 auktioner och är INTE pigg på att lägga upp dom igen..
Det kommer upp att det har tagit för lång tid att ladda upp bilden eller nått sånt..
Är det ide att lägga upp auktioner som går ut på söndag = dvs innan folk har fått BB? Folk brukar ju vara fattiga fram till januari lönen...
Behöver man skriva i auktionen om man bara vill skicka med vanlig post? Och inte DHL eller schenker?
Jag har lagt ut nu men är rädd för att det är lite höga utrop, men hellre att man bara får ett bud och får dom sålda då..hopppas jag :)
Har 6 auktioner som går ut imorrn och det har gått så piiiinsamt dåligt!
Nu har jag bud på 4 av dom iaf... 2 av dom måste kommit idag.
Hoppas de går bättre om man har avslut kring bb/lön?
Nu är 5 av 6 auktioner borta hehe. Glad att jag tog såpass högt utropspris iaf eftersom det nog inte blir många bud.. 500 spänn in iaf :)
När man har Nordea och ska betala till Swedbank så måste man väl lägga till en nolla eller nåt?
Tack för alla svar ang bet till Swedbank !!
Usch hade en missnöjd köpare.. Tar så illa vid mig, hon skrev på ett sätt som att jag brukar lura mina kunder? Hon tyckte tröjan var jättefläckig osv så jag måste ju gjort världens miss men det kan man väl få göra en enstaka gång :( och typ att om du inte tar tillbaka den så får du neg omdömme. Jag hade självklart tagit tillbaka den ändå, behöver inte hota med det liksom :(
Jag har ju massa fina omdömmen där folk är jättenöjda med kläderna så klart hon måste förstå att detta inte är något jag brukar göra.. Och om hon skulle läsa detta så skickar jag pengarna imorrn bitti, har redan stängt av datorn.
Nån mer som har liknande erfarenheter?
Jag är otroligt klantig!! Har sålt ca 170 plagg under min tid som traderare.. Tror ni inte att jag postade massa kläder häromdagen, till folk som ännu inte betalt?!?
Det var ju folk som hade betalt men 2 som inte har gjort det. En har 1000 bra omdömen men en har 12 st neg senaste tiden så där kan jag ju glömma att få några pengar?!
Gravidsenil eller vad!!
Om en redan har lagt positivt omdömme på mig, kan den personen ändra det sen? Jag vill ge personen neg! Inte fått några pengar
Hur packar ni vinterjackor och vinteroveraller? Skitsvårt, jag använder alltid mailingbags till barnkläder men overallen får knappast plats där :)
Åhh vad det går segt med auktionerna! Eller ja, 3 st på köp nu, 4 med bud och 4 utan bud. Och dom går ut imorrn! Panik... Hoppas verkligen priserna går upp..
Åhh jag är så klantig! Har två olika köpare som vann två olika jackor.. Tror ni inte jg postar fel jacka till fel köpare!!! Den ena köparen ringde och berättade det direkt som tur var, så dom ska skicka jackorna till varandra! Den andra köparen säger dock att han inte fått jackan än?! Hon som ringde fick sin igår.. Konstigt! Jag har iaf fört över porto till båda två och så litar vi på att dom skickar till varandra... Annars vet jag inte vad som händer :( fattar inte hur jag kunde klanta till det så.. Båda två verkar väldigt trevliga ändå som tur är! :)
Jumpsuit säger vissa också
Jag blir så galet ledsen! Och arg. Mest ledsen. En köpare betalade på torsdagen. Jag bekräftar att pengar kommit in.
På fredagen ringer köparen och vill prata eller något?!
Ringer igen på lördagen och undrar vart varan är? Dum som jag var så erbjöd jag mig att träffas så köparen slipper frakt, det skulle jag aldrig gjort, men man försöker ju vara snäll. Köparen svarar inte på mitt föreslagna tid.
På söndagen blev jag inkallad på jobb. Då har köparen tydligen mailat och undrat varför vi inte sågs på lördagen? Jag fick ju inget svar så jag åker ju inte och ställer mig där ifall köparen inte dyker upp. På kvällen ringer det igen, då hotar köparen med polisanmälning för jag förhalar och luras!
Herregud säger jag bara!!! Jag bad om kontonummer och satte tillbaka pengarna direkt för kände att det här kommer inte gå att lösa. Personen har liksom hört av sig och trakasserat mig varje dag och det har inte ens gått en halv vecka.
Självklart kom idag ett negativt omdöme. Mitt första på 6 år! Blir galen!!! Vad gör man?!