Inlägg från: milizza |Visa alla inlägg
  • milizza

Traderatråden nr 16

Hallå tjejer

Har suiitit och budat på 2 auktioner jag VERLIGEN ville ha. En odd molly klänning och en mjukisdräkt, av samma säljare.
    Satt uppe sent för att inte missa.
    Bjöd och bjöd, men kom aldrig över säljaren som lagt bud innan mej.
    När auktionerna gick ut, vann dom ej.
    Så kollade jag säljarens omdämen 90% var från samma person, känndes riktigt skumt.
    Så jag mailade säljaren och frågade om hon/han hade en annan tradera sida som hon bjöd på sina egna auktioner ifån, eller om det var hennes kompis eller liknande. Svaret jag fick gjorde mej skit förbannad!!!
    Såna människor borde stängas av och använda sig av blocket!! Vad tycker ni? Under kan ni läsa mailet hon/han skrev!

Hej.
    För det första så var det inte scubajoe som van nolita toppen!
    För det andra så säljer jag just nu iväg mycket kläder som varit väldigt dyra. Allt jag säljer är i topp skick, och kläder som jag älskar. Jag ger alltså upp fina kläder för att jag behöver pengar. Jag hade tex en klänning som jag köpt för 3000 som var uppe i 51 kr, om du tror jag släpper iväg så fina kläder till skambud är du dum. Jag säljer trots allt mina kläder väldigt billigt, då dom är frå¨n början dyra, och de är i perfekt skick.
    Klart jag ber en kompis buda på de kläderna som ligger för lågt.

Mvh

• milizza

Exakt! Men hon är väll så pass snål att hon inte vill ha reservationspris..

skit trist när man verkligen vill köpa något! Ska maila tradera, och bifoga hennes mail.

• milizza

Hej tjejer

Vann en auktion jag var såååååå glad över. Ett par rosa converse till min 3 åring.

Fick hem skorna idag, och vart så jäkla besviken. Trasiga smutsiga kopior.

När jag mailar säljaren skriver hon "

Hej,
    Trist att du känner så som du gör.
    Precis som det stod på Tradera så är de inköpta i Kina, och där är det ibland svårt att veta vilken kvalitet man får.
    Hur sjutton ska jag veta att det är kopior för att dom är köpta i kina??? Alla converse är gjorda i kina!!

Har jag rätt att bli sur och tycka att det är helt fel???

• milizza

Mriajuj:

Hon hade bra omdömen. Men dom flesta var på saker hon köpt.

Tror begagnade är bäst..köpte ett par vita nya för ett tag sen. Gjorde liiite ont i mitt hjärta när hon glatt traska ner i en lerig pöl

• milizza

Hallå tjejer

Sålde en sak för mycket pengar ( över 3000
    Just för att jag verkligen behövde dom pengarna. Auktionen gick ut i lördags kväll. Massa bud över 13 olika personer. Den som vann hoppa in och la bud på slutet han/hon hade 11 dåliga omdömen, där det stog betalar ej..budar hej vilt osv

Detta gör mej nervös. Hur länge ska jag vänta innan jag lägger ut auktionen på nytt?   (Skriver alltid att jag vill ha betalt innom 3 dagar)

• milizza

Star67:

Har du skrivit posten - skicka med posten oavsett pris.
    Jag råka ut för någon som skickade med dhl när jag trodde det skulle komme med posten.
    Vart skit jobbigt då jag inte hittade mitt leg, samt att jag var tvungen att ta bussen för att hämta paketet. Dhl + schenker ligger långt från mej.

• milizza

Ringde säljaren i måndags, kunde inte låta bli

Hon sa att hon skulle betala tisdag, och maila efter hon gjort det. Men varken pengar eller mail. Blir så trött på sådant!

Vad sjutton är det för nöje att buda om man inte ens vill ha varan? Idiotiskt

• milizza

Det är mej ni diskuterar i tråden

Med molo fleecen.

Ingen av oss röker hemma , men vi har vart på besök hos människor som röker ( Ej inomhus)

Jag skickade molo fleecen i en plast påse pga att det var SLUT på vaderade kuvärt. Och jag ville av ren vänlighet att du skulle ha din tröja dagen efter du hade betalt. Då jag själv tycker snabb leverans är viktigt.

Frakten var 36:-

Vet inte hur jag skulle kunna få den billigare???

• milizza

Gud vad pinsam jag är !!!!! 

Var för snabb, var INTE jag som sålt molo fleecen... reagerade direkt på icka påse och molo fleece 104.

Ursäkta

Känner glädje nu, min köpare var nöjd

• milizza

Haha tur du la till att det var från påsen luften skulle tryckas ur..så jag inte råkade missförstå. För då hade kanske inehållet luktat värre än cigarett rök

• milizza
      Trist.

Ibörjan när jag trodde du mena mej tänkte jag : Herre gud var och varenda människa har väll vistas brevid en rökare som inte röker just då

Provat att tumla den lite?
  • milizza

Hej tjejer och killar

Ang kopior!! Blir så trött..en säljare på tradera säljer Ugg kopior (Skor)
    Vilket jag verkligen ser utan minsta tvekan. Ändo budar många på hans/hennes auktioner.

Undrar om dom inte ser samma som mej eller om dom bara inte bryr sig.
    Har mailat tradera om det - så jag hoppas hennes auktioner försvinner

• milizza

Nu måste jag gnälla lite!!!

Men jag är så förbaskat trött på människor som inte svarar på frågor när dom har auktioner ute. Ville bjuda på en kofta..men det stog behöver sys lite. Klart som f'n man vill veta vad som ska sys. Har skickat flera mail, men inget svar.
    Oh vad trött jag blir!

Svar på tråden Traderatråden nr 16