Viena skrev 2011-08-18 15:51:35 följande:
Oj förlåt, såhär borde länken vara:
ittibitti.com/node/3
Loreena: tack för svaret
Tror att jag förstår bajsproblemet med raka inlägg. Tyckte också att de var ganska dyra. Dock vet jag att både jag och min man är lite lata av oss + att allt annat känns så nytt att jag skulle föredra så enkla blöjor som möjligt. Vill ändå inte använda AIO, utan hoppades ju kunna använda samma skal flera gånger innan man måste tvätta. Men jag är rädd för att vi bara skulle ge upp med hela projektet om vi började med vikblöjor...Knepigt detta!
Nån annan som känner till itti bitti-blöjorna, eller har förslag på nåt liknande, enkelt alternativ som skulle passa oss nybörjare + en nyfödds bajsexplosioner ?
Jag har provat en annan blöja med snap-in, de här
http://www.babykind.co.uk/popin.htm
De var förvånansvärt nätta för att vara one-size, och de hade de där extra flärparna vid benen (gussets) som hjälper till att hålla bajset inne. Men det blir HÅRT med tryckknappar på ryggen! Den blöjan får ligga tills knatten ska börja på dagis.
Jag tycker att formsydda frottéblöjor med snappis och en separat blöjbyxa är överlägset bäst vad gäller att hålla emot bajsexplosioner, och absolut lättast att använda. Imses frottéblöjor är ok men har rätt klumpiga stora vingar, man får vika till och mickla en del. Snappin fäster dåligt också. Vi har totsbots gamla modell som knappt går att få tag på längre, på babykind tror jag att det närmaste man kommer är deras diddy diaper eller teddy diapers. Imses blöjbyxor är jättebra, för övrigt.