Inlägg från: Tygtiiger |Visa alla inlägg
  • Tygtiiger
    miljarden skrev 2011-09-14 22:50:12 följande:
    Problemet med de training pants jag har sett är att de är på tok förstora för 8,5-9 kilos bebisar.

Hur är det med pockets? Om bebisen är så liten som åtta eller elva månader så behöver man ju inte funktionen att de kan ta av och på blöjan själv som en blöjbyxa, då borde ju en pocketblöja vara idealisk, den kan man ju lägga en dubbelvikt tvättlapp i som enda uppsugning om man vill - och den är lätt att ta av och på och tom torka av utanpå om man spiller pure Fina är de också!
    Krupke, we've got problems of our own!
  • Tygtiiger

smultronmjölk - jag tror du skulle prova de här:
    http://www.babykind.co.uk/swaddlebees.htm

1 - de finns i olika storlekar, så du kan hitta en liten. Eftersom de är på rea på babykind så har de bara small i alla färger utom en, vad jag kan se, där det finns medium - du får mäta bebisens lår och kolla, om du inte ska ha inlägg i så blir ju blöjan aningens större

2 - vi har bara haft swaddlebees som formsydd blöja men då var den nätt och såg bekväm ut

3 - de har bambuvelourinsida, så de suger upp en liten aning även utan inlägg, och det blir inte så torrt mot rumpan heller (om du nu vill att barnet ska känna att det kissar)

4 - de är på rea

Kolla på babykinds hemsida, de har ju ett par andra pockets med bambu- eller velourinsida som kanske kan passa (då behöver du kanske inte något inlägg alls)           

• Tygtiiger
    sagofröken skrev 2011-09-15 20:14:39 följande:
    .
    Bambu- eller velourinsida låter ljuvligt, nästan så man skulle vilja ha det i sina egna underbyxor Skrattande

Tygbindor. Säger bara det. Fantastiskt. Tyvärr är jag för lat för att använda det när vi inte har blöjbarn hemma.
  • Tygtiiger

Viena - vi spolar bebisen under kranen Jag har sytt tvättlappar med flanell på ena sidan och microfleece på andra sidan, de är rätt ok, annars använder vi vanvettiga mängder av ikeas tvättlapp KRAMA. När vi är ute kör vi skamlöst på färdiga våtservetter, pampers är superäckliga så de använder jag till fläckborttagning och för att tvätta bort färg när jag färgar håret (de är jättebra till det), libero är ok och änglamarks är bäst. Och finns i små förpackningar för 19 kr!

Min man bojkottar pocketblöjor så när vi behöver sätta på salva tar vi en frottéblöja istället!  

• Tygtiiger

Första försöket - jag köpte fleeceinlägg. Ang nätterna så prova en pocketblöja med bambuinlägg i. (Men jag tycker det är enklare med engångs!)

• Tygtiiger
    Viena skrev 2011-09-19 22:43:35 följande:
    Nej tyvärr, badrummet är väldigt litet, vi bor i ett höghus från 30-talet.

I vår förra lägenhet hängde vi ett vägghängt skötbord över själva toastolen, man fick fälla upp det när man gick på toa, det var en jättebra lösning (tyckte vi, andra tyckte att vi var galna som bodde så smått). Nära till handfatet!
  • Tygtiiger

Vi har två tioliters plastspannar med lock, billiga sådana från typ rusta. Vi sköljer ur hinkarna också när vi tvättar blöjor. Låter inte blöjorna ligga mer än max tre dagar.

• Tygtiiger
    johlinn skrev 2011-09-24 13:32:56 följande:
    *gömmer mig för tygtiger* Jag har aldrig riktigt kommit överens med snappis och använder dem inte. Tycker det går fint att lägga den färdigvikta blöjan på blöjskalet och sen lägga den under barnets rumpa och så fästa med kardborren. Men det är bara jag såklart!

Jag ser dig! Jag ser dig!

Snappi funkar ju inte på flanellblöjor, så om man har det är det helt värdelöst. Till frotté och rutvävda blöjor tycker jag det är kanon, men ffa när ungen blir lite större, som vår fyramånaders som ideligen försöker vända sig tex...  
  • Tygtiiger
    telgebo skrev 2011-09-24 14:16:28 följande:
    Tygtiger: men håller inte blöjbyxan kvar inlägget då?

Nja. Jovars, det gör den ju, men jag tycker att blöjan glider runt och inte sitter särskilt tajt på, så vi hade mycket mer bajsläckage ut på blöjbyxan utan snappi.
Svar på tråden Tygblöjetråden 24