• Blå Flygare

Tygblöjetråden 24

Det här är tråden för oss som använder tygblöjor, vill använda tygblöjor eller bara är nyfikna på tygblöjor.
    Alla frågor är välkomna!

Tråden är dock längre än ditt bredband, så det är OK att fråga utan att ha läst hela tråden först.

För att du som är nykomling inte ska känna dig utanför i diskussionerna har vi en förklaring till vad som menas med de olika benämningarna på tygblöjorna och materialen samt hur de används i trådens första inlägg.

Dit kommer du om du klickar på den lilla symbolen
    ...längst till vänster vid sidnumren.

Där finns också vår länklista som tar dig till tips och tricks med blöjanknytning, recensioner och betygssättning av modellerna, butiker där du kan köpa blöjor, mönster till blöjor att sy själv m.m.

Förkortningsförvirring? Här är en lathund för våra vanligaste förkortningar:

AIO=All-in-one * BBh=Baby Beehinds * Bbs=Blueberrys BG=Bum Genious

BH=Baby Heaven * Bhr=Bum Hugger * BM=Bambino Mio * FB=Fuzzi Bunz

GAD=Green Acre Designs * HH=Happy Heinys * HeH=Hemp Hour * IV=Imse Vimse

MA=Magic Alls * MOE=Mother Of Eden * MT=Mommys Touch * PP=Pea Pods

SWB=Swaddlebees * WO=Wonderoos

Förra tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-269/m49335180.html

• Svar på tråden Tygblöjetråden 24
  • MiniMillan2011

Lurade lite på hur man packar en blöja för pojkar...vet ju inte vad detta blir å har bara tjejer...
    Lägger man mycket mer fram?? Eller bara på samma sätt?

• johlinn

kisset sprider sig i blöjan. Men jag har ibland vikt tunna inlägg dubbelt och lagt frami blöjan. Inte obekvämt!

• johlinn

llotta - bumgenious flip finns fortfarande i kardborre på barnshop. (inne o shoppar träningsbyxor)

• llotta

johlinn - Tyvärr bara i pyttestorlekar vad jag kan se (men bra pris för den som vill ha en fin liten aio-blöja!). Jag inväntar muksutblöjan nu så får vi se. A har inte fulla dagar på förskolan än och vi klarar oss iaf två dagar på de vi har även vid fulla dagar. Däremot funderar jag fortsatt lite på det här med inlägg. Köpte långa i bambufrotté från barnshop, men klurar på om jag ska dela dem på mitten, eller vad de ska kompletteras med. Vanligen kör vi de två orginalinläggen och något mer i BG-blöjorna, kruxet är vad det här extra ska vara... Härligt att det är läga för träningsbyxor förresten!

• SaJoMa

Idag knäppte jag på en fuzzi ordentligt, fast den först såg gigantisk ut och den passade _nästan_. Lite mycket glipa runt spinko-låren, men den funkar ju dagtid hemma med en byxa som stoppar ev. bajsläckage (brukar gå och byta och försöka potta mer bajs direkt (maken som inte tycker pottning funkar - men han vågar inte säga kissi-kissi-bajsi-bajsi heller - låter honom "bajsa klart"... ).

Så nu har jag utökat blöjförrådet med 5 blöjor!! Ska kolla om mina billiga AIO som jag har 11 av, där PULen släppt i några också går att ha nu... Bra med lite reserver.

• johlinn
    llotta skrev 2012-08-27 12:48:17 följande:
    johlinn - Tyvärr bara i pyttestorlekar vad jag kan se (men bra pris för den som vill ha en fin liten aio-blöja!). Jag inväntar muksutblöjan nu så får vi se. A har inte fulla dagar på förskolan än och vi klarar oss iaf två dagar på de vi har även vid fulla dagar. Däremot funderar jag fortsatt lite på det här med inlägg. Köpte långa i bambufrotté från barnshop, men klurar på om jag ska dela dem på mitten, eller vad de ska kompletteras med. Vanligen kör vi de två orginalinläggen och något mer i BG-blöjorna, kruxet är vad det här extra ska vara... Härligt att det är läga för träningsbyxor förresten!

fast flipsen är i onesize vad jag förstod det som -- upp till 16 kg precis som pocketblöjan!

Tack - det känns verkligen som en härlig milstolpe!  
Svar på tråden Tygblöjetråden 24