Inlägg från: johlinn |Visa alla inlägg
  • johlinn

Tygblöjetråden 24

Betula- torrskikt? Xtra inlägg i vikisen? Prova annan modell av aio lr pockets?

• johlinn

jessica - jag använder nästan enbart pockets - bumgenious och thirsties. Du vet väl om att de bör tvättas innan användning?

• johlinn

Grattis Wickz!

Grattis telgebo - hoppas du blir frisk snarast! Och så hoppas jag att dottern mår bra nog att få komma hem snart också, att det är något behandlingsbart hon fått! *kram*  

• johlinn

radhusrevoltör - jag tror att du kanske ska prova en annan pocketblöja. Jag har en smalis och för oss har bumgenious fungerat toppen. Du kanske ex. ska prova någon med dubbla rader knappar som fuzzi bunz, där kan du reglera olika vid magen och benen.

Idag lyckades jag med att slänga in en stängd pulpåse i tvätten - surprise surprise, de blöjorna blev INTE rena. Gör om gör rätt... 

• johlinn

första försöket - fleece som "torrinlägg" köpte jag bara en vanlig billig filt på ikea och klippte sönder.

sanakan - jag tror att fuzzi i stl s kan passa ganska många nyfödingar. På vår plutt hade den nog varit stor eftersom xs i fuzzi var de enda blöjorna som egentligen satt bra. Så var han extremliten också

hur många blöjor du behöver beror på många olika saker: Hur många gånger du behöver byta per dag (vårt barn bajsade hela tiden=många blöjbyten), hur ofta du kan tvätta osv. Jag tror vi hade i runda slängar 30 blöjor för o klara oss på tvätt var tredje dag. Det är i mesta laget, många klarar sig på ca 24.

Svar på tråden Tygblöjetråden 24