Inlägg från: johlinn |Visa alla inlägg
  • johlinn

Tygblöjetråden 24

bg's microfiberinlägg suger upp mycket! det bästa inlägget jag provat!!
    När han bajsar fastare bajs är det inte så svårt, det brukar gå att skaka av det mesta av bajset ut i toaletten. 

vi löste det så att vi hade salva på om nätterna då vi ändå hade engångs...   

• johlinn
    Palsternacka skrev 2011-09-05 11:16:41 följande:
    Tack för synpunkter! Nu gjorde jag slag i saken och beställde 5 MT AIO från Babykind för halva priset. Man får ju passa på när det finns på rea. Jag köpte även ett par ytterbyxor i fleece i storlek small. 

hoppas du trivs med dem, jag har varit nöjd! lite väl många knappar, men torkar snabbt, sitter som en smäck och har aldrig läckt!
  • johlinn

Viena - det gäller inläggen, jag upplever inte att blöjskalen/blöjbyxorna blir bättre av tvätt, snarare tvärtom, de slits mer.

Jag har inte haft några problem med att tvätta pul-tyg med ättika. gör det dock inte längre då de enligt mig inte blev mjukare och jag upplever att bikarbonat är effektivare mot lukten.  

• johlinn

telgebo - jag har tvättat blöjbyxor en gång för o bli av med lite kemikalier, precis som jag gjort med alla kläder.

Jag gillar organic cotton bra, de är mjuka och fina och jag har hellre valt dem än soft. Det har inte blivit fuktigt utvändigt. Båda har kardborre.  

• johlinn

Jania - lufta om du kan! Potatismjöl kan suga upp lite extra vätska och hålla torrare=mindre röd rumpa.

Jag håller på bikarbonat för luktfria blöjor - kör i en hel påse om det luktar mycket, en-två tsk om det luktar lite. Kör det i samma fack som tvättmedlet.  

• johlinn

wicks - på lantstället utan tvättmöjligheter hänger vi blöjor på tork och tar hem och tvättar senare. På resa utomlands använde vi engångs...

• johlinn
    Salt Groda skrev 2011-09-12 21:33:02 följande:
    Hur många gånger tvättar ni pocketinlägg innan första användning? Och själva pocketskalet, räcker det att tvätta det en gång?

jag är lat. Så jag tvättar allt en gång och accepterar att de blir bättre efter ett par tvättar...
Svar på tråden Tygblöjetråden 24