Inlägg från: johlinn |Visa alla inlägg
  • johlinn

Tygblöjetråden 24

Bobelin - det finns en helt suverän aio blöja på babykind som heter real easy nappies. Den har även en ficka där du kan stoppa i extra inlägg till natten. De är prisvärda, men inte billiga, länkar om jag klarar det med fånen... www.babykind.co.uk/realeasynappies.htm

• johlinn

Som regel tycker jag att iv:s gamla modeller har fungerat bäst på alla möjliga varianter av blöjor.

• johlinn

Bobelin - fick aldrig wonderoos o fungera för vår kille, han var så smal att den blev alldeles för bylsig och bred när han var liten. När han blev större hade den nog fungerat, men då hade vi redan köpt upp oss på annat.

• johlinn

Velveteen- jag hade i en halv påse ungefär. Hälften i förtvätten o hälften i huvudtvätten.

• johlinn
    MiniMillan2011 skrev 2013-01-10 14:22:51 följande:
    Om man oljar in sin unge täpper det igen blöjorna som när man smörjer dem?

Gott nytt år

Nej, det täpper inte alls igen enligt min uppfattning! Har använt mig av rapsolja i perioder utan problem.
  • johlinn
    llotta skrev 2013-02-19 09:58:26 följande:
    Hestia - bäst att stoppa innan tycker jag, åtminstone med "standardstoppning", sen fyller jag på med extra om jag vet att det behövs. Angående natten beror det ju helt enkelt på hur ofta du vill byta (och huruvida bebisen bajsar på natten också vilket säkert är fallet i början), är det bara kiss kan jag tänka mig att det behövs mer än ett om den ska hålla en hel natt!

Vi pottränar för fullt! Så kul. A är drygt 22 månader och har fattat galoppen (inte på natten dock). Vi kör blöja på dagis/ute/vid vila och trosor i övrigt och har två blöta sen i fredags (inklusive gårdagens på fsk) och både är i samband med vila! Vi har bestämt att vi kör blöja på fsk iaf den här veckan ut, nästa vecka är det lugnare där då det är sportlov så då har de lite mer tid att hålla kolla på henne. Till dess fortsätter jakten på tillräckligt små trosor. Lättare sagt än gjort kan jag säga...
    kapp-ahl har små trosor i stl 86-92. briefs tror jag de kallade dem. Såna har vi till sonen som är liten o smal även om han är snart fem Sen har vi köpt yttepyttesmå kalsonger på la-redoute, kolla om de har trosor också? kalsongerna fanns ned till stl 81, och de var inte blöjanpassade vilket mindre storlekar i svenska butiker ofta är!
  • johlinn

Llotta - isf rekommenderar jag inte de från la redoute, de är små i stl. Hoppas de från Ica passar!!

• johlinn

Llotta - minimundus har varit för höga i midjan för oss.

Visst är det märkligt med skillnaderna? Jag har nog lagt ett par tusen på olika sorters underkläder nu sen vi slutat med blöjor... Skönt att vi har en sort som fungerar nu så vi kan lägga pengar på annat!

• johlinn
    llotta skrev 2013-02-19 14:37:48 följande:
    Klart att det är viktigt. Jag har övervägt att köpa kalsonger istället, boxer borde ju inte åka in i rumpan på samma sätt. Det där är dock precis den modellen som visade sig vara för små när alla andra snarare var för stora...

precis - och det är förmodligen därför de är de enda som fungerar för oss
  • johlinn

Bobelin- vi körde bumgenious med kardborre till dagis hela vägen. De tyckte att det fungerade supersmidigt, precis som vanliga blöjor utom att de la dem i en påse istället för att slänga dem.

• johlinn
    Hestia skrev 2013-05-08 09:53:33 följande:
    Men vad tusan!! Inatt har TRE blöjor läckt!! Orkade bara kolla den i morse, och då hade det pärlat sig kiss innuti. Vi har köpt nya torkservetter i flanell (imse vimses), och tvättat dem med blöjorna, det kanske är så att de har innehållit något som täppt till? I vilket fall får jag ju testa att "av-täppa" dem. Hur var det nu man gjorde det??

yes diskmedel - gnugga in och skölj av innan tvätt! Mycket svårt att tänka mig att flanelltvättlapparna var anledningen, snarare nåt med tvättmedlet, sköljmedelsrester i maskinen eller bara ren otur...
  • johlinn

Hestia - går säkert bra med ICAs diskmedel! Ja, det kan absolut vara sköljmedel som ligger i maskinen. Först kan man köra en tom maskin på 90 grader för att få bort en del rester. Sen kanske ni kan fundera över om det finns någon tvätt ni kan tänka er att köra utan sköljmedel, jag kör ex handdukar utan nu o de suger upp markant bättre. Allt som tumlas blir mjukt utan sköljmedel.

• johlinn

Hestia - jag vet inte. Men jag minns att jag tog ett par blöjor i taget... La undan dem så att jag visste vilka som var otäppta o körde dem på när det var längre tid mellan blöjbytena. Men du kan prova som du tänkt o funkar det så är det onekligen snabbare. Men snåla inte på diskmedlet

• johlinn

Osäker, jag har varierat. Prova dig fram! Mkt lukt- mkt pulver var teorin jag använde mig av

• johlinn

Missmf - många som inte har egen tvättmaskin! Själv kör jag blöjtvätten i grovtvättmaskin i tvättstuga. Fungerar jättebra!

Svar på tråden Tygblöjetråden 24