Inlägg från: johlinn |Visa alla inlägg
  • johlinn

Tygblöjetråden 24

bejbi - vi har hela tiden nästan fått köra engångs på natten. Litens hud verkar inte tåla tygisar på natten, på dagen däremot går det jättebra!

• johlinn
    Kinne79 skrev 2010-05-18 18:06:32 följande:
    Har fortfarande bebis i magen, men funderar på att köpa min systers tygblöjor. Är det någon som provat Mommys touch all-in-one? För/nackdelar?
    Fördelar: Smidig och ganska tunn blöja som ändå håller tätt, snabbtorkande ioma inlägget sitter löst i. Ingen vikning eller stoppning av blöjor. Finns extra inlägg att knäppa fast. Bra variation på passformen med många knappar. många fina färger

Nackdelar: ganska många knappar att knäppa. Blev ganska snabbt behov av det extra inlägget. (Men då är jag van vid bg-s pocketblöjor som har superbra inlägg så jag är lite bortskämd )

Så mitt svar är - prova några stycken och se om ni är nöjda med dem. Det är så vanligt att vi tycker olika här i tråden. Och det är ju en av de allra största fördelarna med tygblöjor, de oändligt många variationsmöjligheterna. Och är ni nöjda - köp allihop
  • johlinn

trulsa - jag tyckte de var bra, och jag har provat många många. Dock inte de som passade oss allra bäst. Det visade sig vara bg:s pocketblöja!

• johlinn
    Kinne79 skrev 2010-05-19 19:22:21 följande:
    Kan man ha vanliga storlekar på kläderna eller måste man ha större?
    Vi har haft vanliga storlekar på bodies hela vägen. Något större storlekar på byxor ibland, men oftast vanlig storlek där också.
  • johlinn

Jag föredrar trots allt smidigheten med kardborre trots att fästflipparna blivit lite hårdare nu efter två år. De ÄR slitna, men håller fortfarande. De släpper ibland under tvätt vilket är irriterande, men inte farligt. De fastnar i varandras kardborreband snarare än i annan tvätt. Jag kommer förmodligen köpa lite nya blöjor om vi får en till bebis, men det är nog mer för att jag vill än för att jag behöver.

Ekorrfamiljen - har du testat att tvätta med MYCKET bikarbonat? När våra blöjor luktade riktigt sunkigt körde jag i en hel påse bikarbonat. Det gjorde susen. Nu var det inte ammoniak för oss utan unken lukt, men de luktade verkligen mycket innan och efter den bikarbonattvätten gick allt bort på en gång.

• johlinn
    Ekorrfamiljen skrev 2010-05-25 18:44:34 följande:
    Tack för ditt tips också Yamit!! Allt är värt att prova. Nu sitter jag och "porrsurfar" lite på blöjsajter. Vilka sajter är bäst och billigast? Vilka blöjor skulle ni köpa om ni skulle köpa (säg ungefär) 12 nya blöjor idag?
    Hmmm, jag köpte 12 nya bumgenious pockets... mest för att E. ska få ha fler fina nya blöjor på dagis {#lang_emotions_embarassed} De som är 2 år gamla är lite solkiga, alls inget fel på, men ser lite trista ut.
  • johlinn

Zoria - jag och maken har olika favoriter. Han föredrar de tunna frottétvättlapparna från minimundus. Jag föredrar imsevimses i flanell. Fungerar även till o torka annat smått o gott med kan meddelas.

• johlinn

zoria - alla tygblöjor ska tvättas innan användning. Det är för att få en bättre uppsugning och för att göra sig av med ev. restkemikalier från tillverkninngen.

• johlinn

Ticke - sett så här i efterhand var det egentligen bara stl xs som satt bra på E. när han var ny. Han vägde 2,4. Sen använde vi diverse andra tygisar ändå, fast de inte satt helt optimalt.

• johlinn

Ticke - nä, ett fullt set med minsta storleken är ju bara inte möjligt att köpa. Om man inte är jätterik förstås

Svar på tråden Tygblöjetråden 24