Inlägg från: johlinn |Visa alla inlägg
  • johlinn

Tygblöjetråden 24

kisset sprider sig i blöjan. Men jag har ibland vikt tunna inlägg dubbelt och lagt frami blöjan. Inte obekvämt!

• johlinn

llotta - bumgenious flip finns fortfarande i kardborre på barnshop. (inne o shoppar träningsbyxor)

• johlinn
    llotta skrev 2012-08-27 12:48:17 följande:
    johlinn - Tyvärr bara i pyttestorlekar vad jag kan se (men bra pris för den som vill ha en fin liten aio-blöja!). Jag inväntar muksutblöjan nu så får vi se. A har inte fulla dagar på förskolan än och vi klarar oss iaf två dagar på de vi har även vid fulla dagar. Däremot funderar jag fortsatt lite på det här med inlägg. Köpte långa i bambufrotté från barnshop, men klurar på om jag ska dela dem på mitten, eller vad de ska kompletteras med. Vanligen kör vi de två orginalinläggen och något mer i BG-blöjorna, kruxet är vad det här extra ska vara... Härligt att det är läga för träningsbyxor förresten!

fast flipsen är i onesize vad jag förstod det som -- upp till 16 kg precis som pocketblöjan!

Tack - det känns verkligen som en härlig milstolpe!  
  • johlinn
    llotta skrev 2012-08-27 18:54:05 följande:
    Hittade. Jag hade tittat på aio.

snurrigt med begreppen ibland
  • johlinn
    MiniMillan2011 skrev 2012-10-27 09:39:05 följande:
    Nu är lillebror här å snart två veckor började med hans tygisar för några dagar sen när gratisproverna på blöjor va slut :)
    Hur mycket ilägg kan man lägga i till en nyfödding egentligen? Nu har han ivs formsydda flanell med ett frotté inlägg å det kissar han igenom på 1,5-2 timmar...
    Tips någon?

nyfödingar rör sig inte så mycket, så man kan göra rätt tjocka blöjor! fast å andra sidan är det bra o byta ofta eftersom de småkissar så mycket i början, lite hela tiden.
  • johlinn

Minimillan - förstod det! Du kan prova att vika inlägget också så att det är tjockast vid snoppen!

Svar på tråden Tygblöjetråden 24