Tygblöjetråden 24
smultronmjölk - på pocketssidan har jag tre favoriter just nu: bumgenious, fuzzi buns och thirsties.
smultronmjölk - på pocketssidan har jag tre favoriter just nu: bumgenious, fuzzi buns och thirsties.
llotta - om ni trivs med fv så är rb i stl medium en storlek som håller länge länge länge... E. är tre och den fungerar fortfarande, nu är han av den lilla modellen ändå
Första försöket - vi slaktade en fleecefilt....
jania - jag har inte haft det problemet med mina likadana blöjbyxor, iaf inte efter att de använts ett tag. I början blev de ibland fuktiga, dels för att de inte var ordentligt "Inkissade" men också för att jag inte lärt mig hur mycket inlägg jag behövde lägga i blöjan ännu!
kaffemoster - har ni möjlighet att hänga dem ute? Vädring kan göra underverk, men det kan krävas lite längre tid, kanske typ någon-några veckor när det luktar kiss.
Vad är det för färg på byxorna från början? Går det att bleka bort?
Jag använder ofta bleksalt till fläckar på vita dukar etc, men det fungerar nog inte på ull som inte tål höga tvätt-temperaturer, kanske galltvål/citrontvål?
*gömmer mig för tygtiger* Jag har aldrig riktigt kommit överens med snappis och använder dem inte. Tycker det går fint att lägga den färdigvikta blöjan på blöjskalet och sen lägga den under barnets rumpa och så fästa med kardborren. Men det är bara jag såklart!
telgebo - vi tycker olika jag o tygtiger helt enkelt Prova och se vad du tycker själv.
grattis till sonen betula - har ni fått komma hem? Mår han bättre?
Det tar verkligen inte mycket längre att byta tygblöjor än andra blöjor när man väl vant sig. Våga prova
betula -ah, så allt är väldigt nytt! Vi började väldigt stegvis - någon-några blöjor per dag var tyg, resten engångs. Inget hardcore