Inlägg från: johlinn |Visa alla inlägg
  • johlinn

Tygblöjetråden 24

betula - en gång är ingen gång! En del småbebisar kissar mycket då de kissar och då blir blöjan mer blöt när det väl kommer kiss. I gengäld brukar de barnen inte kissa lika ofta. Rätta mig gärna om jag har fel! Jag har aldrig bytt oftare än varannan timme när vi fick bättre ordning på bajset (bajs var femte minut i början och nej - jag överdriver inte. I kombination med ett barn som gallskrek när man la ned honom var det en mycket dåligt kombination.)
    Du kan ju prova en av dina aio eller pockets istället och se om det känns bättre. Även om de är stora kan de fungera riktigt bra även på småbebisar.

• johlinn

barba - vi kör med tygblöjor i öppen hink och jag måste säga att det är väldigt luktfritt! Kattlådan luktar mer! Och då bor vi ändå relativt litet. Jag sköter all tvätt alltid - maken sköljer blöjor ibland och byter blöjor, men behöver inte ta det stinkigaste, dvs tömma in i tvättmaskinen Han gör annat istället!

• johlinn

barba - vi har också självdrag! (gammal lägenhet)
    Jag tror du kan prova med att ge förslaget om att du sköter bajsskölj och tvättladdning så kan han göra resten!

Vi har en allmän uppdelning hemma där sambon lagar nästintill all mat (jag lagar mat 1 gång i månaden ca, när han inte är hemma eller är sjuk ) och jag kör all tvätt. Men annars skulle jag nog iaf ta blöjtvätten - att tömma hinken luktar illa, det håller jag med om.   

• johlinn

bra plan barba Åh vad jag längtar efter att få en egen liten nying o planera blöjor för

• johlinn

marmacita - E. var inte prematur, dock extremsmal i perioder. på honom fungerade det riktigt bra med vikisar och små blöjbyxor, tror säkert du kan använda handdukar! Kanske någon slliten diskhandduk om frotté känns klumpigt! Fast de blöjor som satt allra bäst när han var sådär pyttig var fuzzis x-small. En underbar liten blöja

• johlinn

Viena - jag använde de egna inläggen och var nöjd med dem! Först i stl M som jag var mindre nöjd med inläggen, då tyckte jag att inlägget tålde för lite kiss. Med bajs har vi aldrig haft läckage i tygblöjor, däremot i engångs...

• johlinn

jag har frotté och flanelltvättlappar. I reserv gamla lakan i lagom stora bitar. Och på resa copp extra:s papperstvättlappar.

vikning - vi har gått över till neat nappy fold: http://www.kittykins.co.uk/advice/id/24 
    Och nu är jag nog omvänd till snappivän! Fungerar riktigt bra till den vikningen   

• johlinn

jag har testat ganska många blöjor i min blogg här på fl.
    De jag inte recenserat där är magic aio och thirsties pockets. Inte helt förtjust i magic aio, de torkar långsamt pga naturmaterial och så är det inte en "riktig" aio just nu eftersom vi behöver använda inlägget. Thirsties - toppen! Bra med tvåstorlekssystemet då min kille nu är på väg att växa ur bumgenious pocket som annars varit vår stora kärlek De är riktigt bra blöjor, tyvärr slits de i kardborreknäppningen. MEN - jag föredrar ändå kardborre med vårt barn som ändrar sig från ganska smal till jättesmal till supersmal och sen tillbaka igen på någon vecka så med knäppning kan man nästan aldrig veta vilka knappar man ska knäppa för att det ska bli riktigt bra.

Sen har vi också frottévikisar från bright bots, jättefina och superbra! Till de använder jag helst en blöjbyxa från thirsties - eller en från iv. Har någonslags one-size också, men den sitter inte så bra.

engångs nattetid.    

Svar på tråden Tygblöjetråden 24