Inlägg från: johlinn |Visa alla inlägg
  • johlinn

Tygblöjetråden 24

Betula- jag sköljer i badkaret med duschen.

• johlinn
    betula skrev 2012-04-18 11:33:25 följande:
    Så har vi gjort m amningsbajset ibland när det varit mkt, men konsistensen som är nu går knappt ner i avloppet i badkaret (vi har en sil för att fånga upp hår i badkarsavloppet) så det blir förbannat ofräscht. :/

förstår - räcker duschslangen till toaletten?
  • johlinn

llotta - de är trevliga o ha att göra med också när man har frågor, har fått snabba och utförliga mailsvar. En gång fastnade mina blöjor i tullen o paketet dröjde, men de andra tre gångerna jag beställt från UK har paketen kommit nästan lika snabbt som från sverige!

• johlinn

Bg:s originalinlägg plus en bamboobooster har jag kört när det behövts mycket!

• johlinn

Jo, det är dem jag har petite dessous bambuinlägg. De har jag köpt från barnshop.

Om ledsna kardborrar går att fixa till vet jag inte Jag slängde ut våra äldsta och mest slitna bg för ett tag sen, de fäste knappt. Fast det var mest för att tabsen var slitna och rullade upp sig, även om själva kardorren också såg riktigt trist ut, de nya tabsen är ju bättre och kanske håller längre?!  

Nu har jag också hämtat ut mitt paket med real easy nappies. Såå fina  Har totalt 13 av dem nu, skulle behöva några fler om vi går över på dem på heltid, men jag avvaktar lite. Har ju fått så sjukt bra pris på dem jag köpt (6 stycken där ja% köpte 2 o betalade för 3, dvs 33% rabatt och så de senaste 7 med 50% rabatt), man blir ju van

• johlinn

real easy köpes med fördel av babykind i uk, se länk på första sidan av tråden. Mycket trevlig personal, snabb service, bra priser. Och en superbra blöja, jag är helnöjd. Igår höll inte blöjan fullt ut, men det var mer vårt fel än blöjans

• johlinn
    MickeNike skrev 2012-07-29 00:53:08 följande:
    Hej

Vi väntar första bebisen om lite drygt en månad, och det börjar bli dags att köpa blöjor. Vi tänkte köra på vik-blöjor och hittade dessa som verkade bra. www.onetex.se/vikblojor-100-g-6-p/296-0
    Det står från sex månader, men jag har hört att det går bra att använda från början. Verkar dessa som något att ha? De säljs i 6-pack, ska man köpa på sig ett gäng direkt, eller börja med ett och prova? Risken finns väl att sex stycken går åt ganska snabbt, och så kan det ta några dagar att skicka efter nya, och vi har ingen tvättmaskin.
    Är det någon som vet om de verkar bra?

Det verkar vara bra blöjor! Jag har köpt mina på minimundus, men det är samma typ. De är lite stora på en nyföding, men om man inte störs av stor blöjbak själv så gör inte bebisen det heller, småttingar ligger mest still iaf I allmänhet brukar jag säga att man ska köpa några stycken blöjor bara och sen se om man tycker de fungerar bra. men vikisar går ju superbra o använda till så mycket annat och är inte så dyra i inköp heller, så där kan man säga tvärtom nästan - köp gärna iaf två paket - du kan använda dem till skötbordsunderlägg, kräktrasor, haklappar, amningsunderlägg, golvtrasor, filt när det är varmt och så vidare.
Svar på tråden Tygblöjetråden 24