• zasata

Emetofobernas tråd 5

Anonym (PANIK) skrev 2011-01-05 12:55:24 följande:
    ni som vet hur magsjuka smittar osv. Min syster är här igen och pappa var riktigt dålig inatt. Han blev alltså sjuk efter att hon kommit till oss. Borde vi vara oroliga? Tanken är att hon ska få bo hos oss tills smittorisken är slut hemma hos mamma och pappa för att hon ska slippa bli dålig. Det är 48 timmar efter senaste symtom sen efteråt också va?
    ´Hej det smittar inte innan, och man måste komma i kontakt med kräket eller bajset för att bli sjuk.
    Frosk skrev 2011-01-05 16:20:23 följande:
    Ja då har jag pratat med min läkare.. hon tyckte inte att mediciner var det bästa utan istället att jag skulle börja KBT, så nu ska jag bli kontaktad av nån som har hand om det. Jag är rädd samtidigt som det kanske kan kännas skönt att få prata med nån om det. Och så ska jag bli kontaktad av sjukgymnast också. Tjo, jag känner mig som ett vrak!

Ni som går i KBT, tycker ni att det hjälper?
    jag har provat KBT på fler tar ställen ocg hjälper inte mig.
  • zasata
    Frosk skrev 2011-01-05 18:03:20 följande:
    hmm..vad synd. Hur har det varit, har alla gjort på samma sätt? Samtal mest eller olika saker man ska göra?
    samtal, sen äter jag medicin till citalopram 20mg, som hjälper mig att våga utmana mig, lämna på dagis, äta ute osv, innan medicin vågade jag inte ta det steget. sen med det och KBT vågar jag, men alla jag träffat med KBT har velat gå till den gränsen där man kräks, och det vägrar jag, och då får jag till svar "tyvärr kan inte hjälpa dig" har även kollat på hupnos och liknande men samma svar där om kräkfobi.
    men visst kanske lite bättre, för jag har lärt mig mina tankar, tex att varje gång jag under en veckas tid tänker "tänk om" dra ett sträck på pappret, för att få en bild av hur ofta tex.
    Han jag går hos nu har valt att inte göra KBT efter jag gav honom den länken jag länkat till er också om just emetofobi, han försöker lista ut lite mer om HUR min fobi kom till, vad som gjorde det värre och varför och hjälpa mig med ångesten, och säger till mig att inte vara så ivrig..
    milla2 skrev 2011-01-05 20:10:28 följande:
    zasata har du klarat dig?
    Ja än i alla fall =)
    TheFamily skrev 2011-01-05 19:54:20 följande:
    Jag mår illa konstant nu....jävla magkatarr...har ångest och gråter om vart annat....en månad i sträck med illamående, jag dör! Iof skönt att veta vad illamåendet beror på men jag är så trött på detta! Ringt VC idag och fick tid på fredag....måste få bättre medicin!!
    Kram till er alla, tack för att ni finns!!
    Vilka mediciner har du provat? tyvärr gör ju inte VC så mkt mot magkatarr :( men prova tex gravicsion eller så kan tycka det hjälper väldigt bra ibland.
  • zasata

Jag var 16 och gick på bup, det första hon bad mig om var att välja vem jag gillar bäst, mamma eller pappa! Och skrev ut zoloft som jag vägrade..

Vi är påväg till svärföräldrarna.. Ca 17 mil motvög, så om nån bor i Halmstad och sugen på fika?

Laddat upp med kaffe och kanelgifflar och många filtar..

• zasata
    Anonym skrev 2011-01-06 17:16:12 följande:
    Har panikångest nu. =(
    Har varit orolig sen igår. Jag åkte till stan, apoteket och köpte lite grejjer där. Nu räknar jag timmarna och oroar mig om jag ska bli sjuk. Fy usch. =( Jag hade inga vantar så jag fick öppna dörren med händerna. Ångest!
    Sen köpte jag våtservetter som var som handsprit fast i servetter. Jag tog dom efter apoteket sen gick jag ut och rökte å väntade på bussen. Det blir bara sämre och sämre för varje vintrar. =(=( Jag klarar snart inte av att åka till stan. =( Jag oroar mig om jag ska bli sjuk. Fy fan.

Tror ni man kan bli sjuk? PANIK. =( Jag hatar detta här!!!
    nej VARFÖR skulle du bli sjuk? Detta gör alla människor dagligen, och dessa blir inte sjuka varje dag.
  • zasata
    Anonym skrev 2011-01-06 17:22:49 följande:
    Nej, det är sant. Jag tänkte för jag tog på handtagen och så. Sen apoteket går ju folk till när dom är sjuka eller handlar åt sjuka. Jag hatar att gå till apoteket för jag tänker att det är en ställe med smitta. =(
    tänk vad många som köper diaet grejer nu efter jul, mot räkning, mot magkatarr, snuva, panodil åt barnen..
  • zasata

Suck, haft lite smä ont fram och tillbaka i magen, men ätit också utan problem. Nu ikväll tog jag en promenad, magen börjar knipa. Går på toa, normal. Äter två mackor. Sen kniper det mer och mer, och gått på toa en gång lös, gör ont i magen än och mår mer och mer illa. Fan :(

• zasata

Så är det här med..!

När är du tillbaka i Halmstad då? Jag tänkte springa ner till piraia i morgon då dom visst började rean.. Ooobs..

Gbg träff kanske? Inboxa om ni är sugna så kan jag dra ihop något, är någon sugen dom bor utanför är ni med välkomna? ;)

• zasata

Välkommen!

Det jag menar är, det är ju inget farligt!

• zasata

Kunde äta tre chokladbitar igår kväll. Ätit frukost nu, och nu fick jag gå på toa igen. Vad fan är detta???!!

Svar på tråden Emetofobernas tråd 5