• zasata

Klorin har jag redan ställt där, gjorde jag samma vecka jag började.. Ja jag tycker ju med dom bör insolera men icke. Förra året var vi där med Ebba i april, både hon och sambon hade haft magsjuka, sen hade hon diarré och fick krup, åkte dit. Han sa hon var dålig men fick sitta i väntrummet! Tur för dom att hon var så lös att hon gick med på blöja, för hon var egentligen blöjfri.

• zasata

Ja det är äckligt! Om man har magsjuka, är sänkan hög då? Eller syns det inte? Kul att dottern vägrar sova!!

• zasata

Nästan framme på jobbet! Ont i magen mår illa, kan inte äta underbart.

• zasata
    Anonym (Fyy) skrev 2011-01-13 19:01:24 följande:
    Puffar lite på min fråga nu....På tis ska vi till sjukhuset med våra barn...till en mottagning.Tydligen är det vks på en del avdelningar,som dock är stängda tills smittan är borta.
    En del av mig vill bara avboka tiden..men vi missade förra tiden vi hade för nån månad sen och känner väl att vi gå nu!
    Hur stor är risken egentligen för att vi ska få smitta?Är ju livrädd för toaletterna,som är svåra att undvika med 3 barn.Dessutom brukar alltid maken behöva gå och han är inte lika nogrann med nåt tyvärr....
    Vad säger ni...eller tror ni?
    Jag tror inte det är nån fara, ni träffar ju inte dom sjuka.
    martini bianco skrev 2011-01-13 20:02:51 följande:
    Hjälp mig med råd!!!!!

Min syster vill att jag ska passa systersonen på lördag. Han är 1½ år. Idag vabbar de honom för att förskolan sa att han är magsjuk. Min syster tror inte att han är magsjuk utan att han bara är lite stressad för han är nyinskolad på dagis. Hon tror alltså inte att det är smittsamt. Dagis ville inte ha honom där imorgon heller. Seriöst? Stressad 1½åring med ms-symtom?
    Min man sa bara nej, vi ska inte passa honom. han vill inte utsätta oss för detta. För han blir ju också utsatt. Inte bara för smitta utan för min ångest.
    Jag sa att vi skulle höras av imorgon... Men jag vill inte passa honom. Visst är jag inte dum?
    För det måste vara dumt att utsätta sig så?
    Nån som är på min sida?
    Jag hade aldrig gjort det!
    milla2 skrev 2011-01-13 20:08:43 följande:
    usch ångest på topp....
    Varför?

För ca 2 månader sen kräktes ett barn på ebbas dagis rätt ut, hon klarade sig!

Jag har skit ont i magen än :(
  • zasata

Ja hela dagis kan ju faktiskt intebli sjuka,och barnet KAN ha satt i halsen tex.

kopierar från emetofobi.se jag e skit rädd nu!
    Idag vid 15 tiden började jag få ont i magen, liksom mitt på vid navlen och runt om.
    gick inte över och tog lite primperan och det kändes lite bättre med illamåendet.
    Den börjar försvinna och illamåendet kommer tillbaka. Jag åt två makor, men det var inte alls gått. kallsvettas fram och tillbaka.
    Nu har jag så ont i magen igen, mår mer och mer illa. yrsel och skakar, säkert lite panik, men känns inte alls som det brukar utan bubblar och mer mer runt hela magen.. fan fan fan!

• zasata
    martini bianco skrev 2011-01-13 20:52:26 följande:
    handen på hjärtat, har du känt denna känslan förr? Hur har det gått då?
    Panik är otroligt gripande. Man glömmer allt vett och tidigare händelser. Men om man försöker tänka efter och känner att jo, visst har jag mått så här förr, och då gick det över. Det är jobbigt men panik och ångest och problem med magen. Allt blir så påtagligt. Men det är ingen fara! Bara andas och försök att ta det lugnt.
    inte vad jag kan komma ihåg så här vid naveln :(
Svar på tråden Emetofobernas tråd 5