• zasata

Går d t int efter australien kurvan eller något? har för mig Kjell Olof har sagt något om detta.
    Men ni pratar vi inte mer om den, den är endå inte hög nu!

Jag tror inte heller det är magsjuka.

Själv spännerj ag mig så sjukt, försöker ta bort tankarna med shopping... hum tur det finns faktura ibland... harkel.

• zasata
    Snuffy skrev 2011-01-05 00:10:51 följande:
    Åh jag är ny här på forumet och lider också av emetofobi. Hoppas det är ok att jag hoppar in bland er?
    Välkommen.

Hur klarar ni andra av att jobba med er fobi och ångest?
  • zasata
    bizzziie skrev 2011-01-05 11:39:32 följande:
    Jag utbildar mig till sjuksköterska nu (2 år av 3 klara men är nu mammaledig) och har undersköterskeyrket bakom mig. Jag har hittills sluppit ms på jobbet på något mirakulöst sätt men någon gång ska ju vara den första. Däremot är man ju med om en hel del annat mindre trevligt och kräkningar ofta. Jag fixar det faktiskt rätt bra på jobbet men hemma fixar jag det inte alls. Det är väl för att jag verkligen MÅSTE. Jag kan inte ofta gå iväg om någon kräks.. Men det är ju tvättaspritatvättasprita som gäller och mina händer ser ut som kriget på vintrarna pga allt tvättande! Sen har jag inte så svårt för att se och hjälpa någon som kräks om jag vet varför den kräks.. en nyopererad, en gravt hjärtsjuk, en traumapatient, en full patient osv.. det är när jag inte vet som ångesten sätter in! Har fått gå hem ett par gånger.

Man kan ju undra hur en emetofob kan välja ett yrke som detta!! Fast om jag ska vara ärlig så hade jag nog däremot inte klarat av ett yrke där jag till ex sitter i en kassa eller så. Att ta i folks pengar och folk hostar över disken och det går magsjuka personer till typ Konsum för att köpa cola och blåbärssoppa.. fy!!
    vad säger din arbetsgivare och kollegor om detta?
  • zasata
    Majspuree skrev 2011-01-05 14:55:37 följande:
    Usch jag har mått som en magsjuk i 2 månader nu. Fast varken haft diarre eller spytt. Mår illa konstant, rörig mage, hungrig jämt. Har varit hos läkaren och tagit massa blodprover, men där hittar dom inget. Vet i fan vad jag ska göra. Att som emetofob må så här i 2 månader är psykiskt knäckande. En magsjuka går ju iallafall över på några dygn, det här går inte över. Har ätit postafen men det hjälper inte, inte ompeprazol heller. Ringde VC idag igen och bad om något starkare för illamåendet. Då fick jag en telefon tid på tisdag (!!!!). Suck vad ska jag ta mig till?
    Så har jag det med tyvärr, bor du i Göteborg kan du få lite primperan av mig...
    här har dom efter X år (började utredning när jag gick i 8an, är nu 23)
    konstaterat IBS, kronisk magkatarr, och nu även förhöjda levervärden som jag haft i X år och proterin i urinen, så nu vet dom inte om det är ibs och magkatarr längre.. så skall till sjukhuset på utredning..
Svar på tråden Emetofobernas tråd 5