• zasata

Emetofobernas tråd 5

Usch nu är jag rädd! Hämtat barnen på dagis, Ebba har 40graders feber och klagar på magont. Bägge barnen sov kasst i natt (

• zasata
    LillaMammis skrev 2011-01-10 13:12:35 följande:
    Kan vara febern som gör att hon har ont i magen. Mina brukar inte få ont i magen vid magsjuka. Ge febernedsättande.
    HÅLLER TUMMARNA FÖR ER!
    Hon vägrar det, sist hon var magsjuk fick hon feber, tryckte i febernedsättande och då kräktes hon..
  • zasata
    LillaMammis skrev 2011-01-10 13:18:47 följande:
    Vad har du gett henne? Finns ju dom nya avledon som smälter i munnen. Eller suppar. Man kan kräkas av hög feber.
    Inget nu.. Hon sover. Så håller jag tummarna. sist blev ju alla sjuka utom jag, och då började det så här..
    bizzziie skrev 2011-01-10 13:23:36 följande:
    zasata: Jag ansökte om medlemskap på SME för snart en månad sen o dom har inte hört av sig än! Ska jag skicka mail till dom?
    Maila dom!
  • zasata
    Pojkmamma2 skrev 2011-01-10 13:54:28 följande:
    Men de jag har är oxå emetofobi, jag har tom gått i terapi för det så de är vist så.. Nja ja kan inte dra mig undan bara då ja bor med 3 st, o eftersom vi bara har en trea så¨kan han inte sova i nått annat rum..och bara jag får höra att de går magsjuka nånstans så sätte ångesten igång.. Men kanske fel grupp o vara med i då?
    Klart ud ka n vara här, det är en form av fobin, men ingen här inne har den på det viset.
    Fridayyy skrev 2011-01-10 14:16:21 följande:
    När var dom sjuka? Var det nu i höstas?

Vad har ni gjort i helgen? Det måste ju då hon blev smittad om det var magsjuka?
    Igår var vi på museum och på barnavdelningen där dom ahde hoppsäckar, tunlar och massa grejer och fikade sedan, åkte spårvagn. I helgen har vi varit hos barnens farmor och farfar ´, men deras granne/släkting hade ont i magen, men vi träffade aldrig dom.
  • zasata
    Fridayyy skrev 2011-01-10 15:45:42 följande:
    Det var ju bra!! Hoppas hon snart är piggare och att det inte är magsjuka.

Jag är jätteimponerad över att du vågar göra så mycket och med dina barn. Du trotsar verkligen din fobi. Tänkte på det när jag var ute med barnen.

Idag fick jag lite vårkänslor för det droppade ute och var liiiiite sol, vi har varit ute 3 ggr idag jag och barnen, nu när det äntligen går att göra snögubbar!! Snart är dags för en massa vårsaker, semlor, Vasaloppet, blommor, mer sol och mindre minusgrader...hoppas tiden rusar iväg!
    Nu har hon kräkts när jag var i affären och tog en promenad, mest slem sa sambon.. men precis så var det sist med, sen nästan 48 timmar senare kom diarren.
    Så stark är jag inte, äter citalopram varje dag och blev nu sjukskriven, MEN jag vägrar låta mina barn få min fobi.
    middiz skrev 2011-01-10 16:12:11 följande:
    Ja Zasata, jag är också verkligen imponerad av dej!
    Du är ju ute och lever normalt fast du är så rädd för att få magsjuka. Jättestarkt av dej, jag önskar att jag också kunde vara sån!
    Mina stackars barn är nästan aldrig iväg på något och jag har sååå dåligt samvete för det!!
    Du kan om du vill, jag försöker tänka hela tiden, skall mina barn drabbas? Vill jag ge mina barn denna fobin NEJ, sen tex undviker jag jag att gå till lek och bus-land och försöker alltid föreslå andra grejer. går helst på stora cafér och itne små osv..
  • zasata

Japp det var det, det andra kom bakvägen.. Men hyfsat lugn än faktiskt! Nu har hon druckit en mugg saft och äter yogurtglass, sådana barnyogurt man köper och sätter i en pinne och in i frysen. Kräktvätten ligger i en påse. Såklart det inte fanns lediga tvätt tider, räcker 60gradet?

• zasata

Ååå skoj! Min nya barnvagn ska komma i veckan :)

• zasata

noroviris heter det vanligaste "vks" viruset om jag inte minst fel. och sen finns det ett som främst frabbar barn under 2, som jag inte kommer ihåg namn på nu.

sen är det klart det finns fler, och olika typer av dessa, men det är inget du behöver bry dig om.
    precis som influensan finns olika sortesr olika år.

Usch  nu har jag ätit lite och så ont i magen

• zasata
    nicely skrev 2011-01-10 19:53:30 följande:
    Nu har dottern haft sin första dag på förskolan.....ångest ångest. Har varit bra några dagar men nu har det kommit fram igen...Ätit vitlök och frukt. Nu ska immunförsvaret bli på topp. Kanske är den redan då alla är snoriga här hemma förutom jag.

Men försöker vara positiv.

En positiv sak! Ska boka en resa till Grekland! Vi tänkte åka i sommar! 

Vad skoj, vart då?
Svar på tråden Emetofobernas tråd 5