• zasata

Emetofobernas tråd 5

Jävla mage!!

Stod och lagade mat idag, skulle ta tomatpurré och ser det är mögel i hela buriken (bäst före 2012!) och för ett par dahar sedan i turkisk yogurt,
    Inte hittat i något mer, än med kan det komma i från?
    Åt seda lite frukt och sen dess haft magknip och mått lite illa.
    Nu ca 4a timmar senare og jag en rostad macka, och jag mår såååå illa!

• zasata

Det kommer gå bra.. Tänk på mig. Massor med magsjuka, inskolning och lucia firande ihop med avdelningarna i morgon!!!

• zasata
    milla2 skrev 2010-12-16 20:44:40 följande:
    barnet hade kräkts utean för bilen när de kommit hem å har kräkningar å diarre+ nu.. tror ni han smittat min son på 4½år och hela dagis?
    Svårt att säga. Jag tror det smittar innan. Men går han på toan eller pottan? Tvättar dom händerna innan mat? Brukar han stoppa in leksaker i munnen?
  • zasata
    Frosk skrev 2010-12-16 23:36:38 följande:
    Tack för omtanken. Dom är hemma igen, men kirurgen ska ringa imorgon. Hon har tydligen ett hål i vävnaden i magen som kanske behöver opereras. Min stackars lilla gumma. Det gör så ont i mig när jag inte kan trösta och jag kan inte ens ge henne mat för då får hon ont :(
    Men fy, stackarn. Hoppas hon blir bättre snart.
    lollisen skrev 2010-12-16 22:10:44 följande:
    En helt annan fråga till alla er härinne.

Jag håller på att skiva en bok om Emetofobi och tänkte fråga ifall någon/några av er är intresserade av att på nåt sätt vara med i boken? Typ någon form av frågeställningar i boken angående mående/händelser i livet som kan ha att göra med fobin eller liknande.
    Jag är inte helt på det klara med hur jag har tänkt mig än, men det kommer senare isf. Jag skriver inte i "räserfart" direkt, orden flödar när de kommer så att säga.

Kanske kan ta med lite axplock om hur livet kan se ut som emetofob, lite olika syn på fobin eller liknande. *funderar fortfarande*

Kram på er alla härinne, mina tankar går till er ofta!
    Du kan inboxa.
  • zasata
    Molina skrev 2010-12-17 11:50:59 följande:
    Men gud lilla tjejen usch hoppas hon blir bra snart, vi är många som tänker på er.
    En stor KRAM till hela er familj.

Nu behöver jag er hjälp min kommun har testat ett par utvalda fsk därav min dotters fsk att hålla barnen ifrån fsk 72timmar efter en magsjuka under Nov-Mars och hör och häpna magsjukan är borta på dotters fsk lycklig som bara den men nu tänkte jag tillsammans med föreståndaren till fsk skriva ett kortfattat litet inlägg till tidningen om hur 1dygn extra kan verkligen stoppa en epedemi inom fsk/vården om man gör om rek.... från 48timmar till 72timmar. Snälla hjälp mig hur ska jag börja fsk hjälper mig med material och dyligt behöver enbart komma med förslag till jounalisterna så dom vaknar till och skriver om det.
    Men gud så underbart!! Om du vill får du gärna inboxa mig vad din förskola heter och liger så jag kan framföra det här.. eller om ni vill maila barnens rektor.. nu efter att jag mailat har det kommit upp en lapp på dagis, om att vks smittar efter och barnen helst skall vara hemma 48 timma... =/
  • zasata
    Frosk skrev 2010-12-17 12:13:23 följande:
    tack för att ni tänker på oss!
    Jag har nu pratat med kirurgen och det är ett bråck hon har i magen och det ska opereras. Om det blir nåt återbud nu innan jul så hör de av sig, annars får vi vänta till januari. Känner mig lugnare nu när de har hittat felet iaf...
    men hur är det med henne nu? kan man vänta med sånt?
  • zasata
    Frosk skrev 2010-12-17 20:10:44 följande:
    hej och tack. Det är tyvärr inte alls bra. Hon försökte äta ikväll igen, men det lilla hon får i sig stannar i en minut sen gallskriker hon och kaskadkräks upp allt igen. Så...nu sitter sambon på akuten igen!
    Ja men gud så kan hon ju inte gå!
  • zasata
    Anonym (Fyy) skrev 2010-12-17 19:19:37 följande:
    Åhhh hemsk ångest...Hela julen känns förstörd!!Måste tyvärr gå tillbaks till mitt gamla jobb inom hemtjänst i slutet av januari...Mitt i värsta ms-perioden....Viiilll inte...Vad gör man?Kommer bli helt förstörd innan det är dags...
    Fast oftast i hemtjänstern, dom du hjälper är sällan ute. Och kommer sällan i kontakt med magsjuka. När jag var i hemstjänsten en månad, träffade jag INGEN som var sjuk, däremot lyckades jag somna på mötet med chefen ;D
  • zasata
    Anonym (Fyy) skrev 2010-12-17 21:19:23 följande:
    Låter väldigt bra Hoppas verkligen att det är helt lugnt med ms där...Sen är det även en kort period,kanske ett par månader sen ska jag säga upp mig.Fixar inte att jobba inom äldrevården längre.Men det är som sagt jättejobbigt att det är just under den värsta perioden....
    men dom behöver hjälp fär dom inte klarar sig, alltså ger dom sig inte ut i onödan tyvärr för dom blir ofta sittandes i sina lägenheter. Det kommer gå bra, ät lite biobics om du är orolig!
Svar på tråden Emetofobernas tråd 5