• zasata

Emetofobernas tråd 5

Ååå kan det bara inte gå över??!?!

• zasata

Funderar på att gå till ett sånt lek och busland i morgon.. Vågar man det? Bollhav och allt äckligt..

• zasata
    middiz skrev 2011-01-08 17:40:39 följande:
    Har varit på spa hela dagen.. fick mat där..ganska fet och jag åt såå mycket. Nu är magen kalabalik och jag mår superilla!!! Snurrar i huvudet på mej också.... Någon som har något tips på vad man kan göra för att må bättre??

Mina systrar ska ut ikväll och vill att jag följer med. Jag sa att jag kan köra.. vill verkligen inte dricka nu!!
    har du någon gravicion eller liknande hemma? kan du få i dig kaffe (kaffet tycker jag hjälper matsmälltningen rätt bra)
    Försök lägga dig och slappna av, här kommer tre tips:

1. Fokusera på tex ett skåp. Tänk dig det som en trekant. Följ första kanten med blicken och andas in tre sikunder, håll andan tre sikunder och andas sedan ut under tre sikunder. OCh börja om.

2. Sätt eller lägg dig bekvämt, spänn musklerna, börja med tex handen, spänn den 5 sikunder. och slappna sedan av med den 5 sikunder, ta sedan armen, magen, ryggen, nacken osv..

3. Min favorit, lägg eller sätt dig bekvämt. Börjar med lilltån och ta sedan rästen av tåna, benen knät, låren bak och framsida, och känn efter. tänk inte på magen eller huvudet utan ställ frågan till dig själv "hur känns tån" ivland är man så avslappnad att man inte känner den, vicka på den då, hälen, ligger den i golvet eller sängen, hur känns det, vaden smalbenet kliar kanske lite eller stick, ja tänk på hur just den kropps delen känns när den är avslappnad och gå runt hela kroppen.
    Kan säga det är inte lätt, men väldigt bra!
  • zasata
    Molina skrev 2011-01-08 20:07:52 följande:
    Banan kan lindra samt vatten i små mängder. usch får så hela tiden och jag har kommit på en helknepig sak, tar jag nå saltlakris kan den mättillamåenden släppa men annars vid fet mat och magen är orolig banan rena medicinkuren, gäller även vid magkatarr.

Åhh karln min har lurat iväg mig på bio och 3d av alla sorter.
    Kommer gå jättebra!
  • zasata
    middiz skrev 2011-01-09 09:30:36 följande:
    TACK för alla svar jag fick! Ni är UNDERBARA!
    Illamåendet släppte så fort mättheten hade lagt sej.. men mådde grymt illa innan det.

Mina systrar tjatade på mej att köra dom till stan eftersom dom skulle ut så jag gjorde det och eftersom det är ett par mil dit stannade jag kvar där med dom.
    Visste att jag skulle ångrar mej!!
    Efter en stund på något uteställe kom en tjej som hade ett vattenglas i ena handen och en servett i andra handen och ulkade för fullt i servetten!!!
    Hon gick precis jämte mej och jag fick sån panik att jag bara stod helt förstelnad och kunde inte röra mej, bara tittade på henne!!
    Hon verkade inte alls full och jag misstänker att hon hade magsjuka!!

Smittar det om hon går förbi så? Hon kan ju ha haft lite spy i pappret och det kan ju virvla runt!
    VARFÖR stannade jag kvar?!?!
    Fast magsjuka tror jag inte, då spyr man inte i en sarvett.. Jag tror du kan vara lugn. Mår man illa av annat än alkohol går man inte ut.
  • zasata

Ja tyvärr kan man få både förkyldning och magsjuka samtidigt.

Jag tror magkatarrsmedeciner kan hjälpa lite mot magsjuka, då det ofta lägger sig som ett lock över magstrupen och hindrar surauppstötningar/kräkningar.

• zasata
    zasata skrev 2011-01-08 21:48:55 följande:
    har du någon gravicion eller liknande hemma? kan du få i dig kaffe (kaffet tycker jag hjälper matsmälltningen rätt bra)
    Försök lägga dig och slappna av, här kommer tre tips:

1. Fokusera på tex ett skåp. Tänk dig det som en trekant. Följ första kanten med blicken och andas in tre sikunder, håll andan tre sikunder och andas sedan ut under tre sikunder. OCh börja om.

2. Sätt eller lägg dig bekvämt, spänn musklerna, börja med tex handen, spänn den 5 sikunder. och slappna sedan av med den 5 sikunder, ta sedan armen, magen, ryggen, nacken osv..

3. Min favorit, lägg eller sätt dig bekvämt. Börjar med lilltån och ta sedan rästen av tåna, benen knät, låren bak och framsida, och känn efter. tänk inte på magen eller huvudet utan ställ frågan till dig själv "hur känns tån" ivland är man så avslappnad att man inte känner den, vicka på den då, hälen, ligger den i golvet eller sängen, hur känns det, vaden smalbenet kliar kanske lite eller stick, ja tänk på hur just den kropps delen känns när den är avslappnad och gå runt hela kroppen.
    Kan säga det är inte lätt, men väldigt bra!
    Jag puffar upp detta lite för tycker det var bra tips till er alla
  • zasata
    Fridayyy skrev 2011-01-10 09:13:27 följande:
    Hör om magsjukan går på dagis, då skulle jag ju haft honom hemma, annars kanske det är bra om han går då och då om han nu gillar det när han kommer dit, trivs han lika bra hemma så kan han ju vara hemma.
    Fast även om det går magsjuka så kan man ju itne alltid hålla hemma, och barnen blir inte alltid sjuka. Och risken är att barnen drabbas av vår fobi. (inte meningen att låda hård..)
  • zasata

Säg till om du inte får dina uppgifter sen, dom är rätt dåliga på att skicka ut dom ;) men tänk igenom det en gång till med, för man kan fö mycket dumma idéer där med, jag var tex ALDRIG rädd för diarré innan, bara kräkningar.

Svar på tråden Emetofobernas tråd 5