• zasata

Emetofobernas tråd 5

Fridayyy skrev 2011-01-13 21:32:39 följande:
    Jo men det är all din ångest med. Förmodligen är du sönderstressad och trött på grund av det. Testa att ta en whisky!!
    Jag hatar whisky ;) Och får nog bara mer ont i magen då, jag försöker tänka att det är mkt på jobbet, mkt hemma,lite sömna.. men hjälper inte alls, :(
  • zasata

Min dator har pajjat, rättade sagt sonen pajja.. Så inte läst allt..
    Jag har precis ätit pizza och tankarna börjar snurra, brukar ni bli kassa av pizza?

• zasata
    middiz skrev 2011-01-14 21:30:39 följande:
    Ja men ibland blir man så supersugen och då måste man få unna sej det med. Jag åt köpt pizza ganska ofta i somras, men sen tröttnade jag på att må dåligt så jag slutade med det igen
    Mår du fortfarande dåligt?
    nej inte så, än :)
  • zasata
    mrslonely skrev 2011-01-14 19:01:12 följande:
    jag skrev ett inlägg här förut och frågade om det är flera här som har ibs å illamående och hur ni tror att det hänger ihop?
    Skulle svara nu, men tycker Anonym svarat så bra.
    Anonym (Emetofob) skrev 2011-01-14 19:20:27 följande:
    ALL typ av magkatarr eller andra psykosomatiskt relaterade magsjukdomar kan ge illamående. När magen är i obalans så kan man känna av att man är illamående, mycket pga att man ofta får en försenad magtömning pga det, vad jag förstått. Men om man får ordning på sin mage, så har man stora möjligheter att också slippa illamåendet. Jag vet att det inte är så lätt när det gäller IBS. Min sambo har det och det spelar inte så stor roll hur bra han än mår, för han har alltid IBS. Men den påverkas ganska så kraftigt av inre stress. Stress är ju när man blir rädd och eldar upp sig själv. Det är inte alltid man är medveten om att man gör det och då kan magkatarr eller andra psykosomatiska symptom vara liksom slutklämmen som bekräftar att man gjort det. Så även om han alltid kommer ha IBS så påverkas den otroligt mkt beroende av hur han tar hand om sig själv psykiskt och hur han äter. OCH hans mediciner mot det så klart.
    bra skrivet.
  • zasata

Nu tycker jag vi lägger ner! Trevlgiare toner tjejer, tror vi alla menar väl på vårat sätt.

Jag har en fråga, dottern äter pencilin nu, kovepelin, kan man ge hostmedicin med? Vi har molipect och hon har nu börjat hosta skit mycket.

Sen undrar jag hur många som äter preventivmedel av er? Jag har märkt att när jag äter det, blir jag mycket värre i min fobi än om jag är utan hormoner.

jag är rädd för matgörgiftning ,alkohol, magsjuka allt som gör att jag kan kräkas..
    Men skulle dottern tex få någon medicin, kräkas 30 min senare och det är en vanlig bivärkning skulle jag tycker det är skit jobbigt, få ont i magen, men endå vara hyffsat lugn tror jag.

• zasata
    bizzziie skrev 2011-01-14 22:59:14 följande:
    mrslonely: Jag är emetofob, inte magsjukerädd! Jag är rädd för allt som kan få mig att kräkas!! Jag kan ta hand om en vän som kräks av alkohol men kan inte dricka så pass att jag själv riskerar illamående! Ser du skillnaden..? Att ta hand om sonens kräk pga en svår hostattack är äckligt men hanterbart men att ta hand om hans magsjukekräk är nästan omöjligt. Jag blir skakig och får panikångest.

Zasata: Om Mollipect (som är receptbelagd) är utskriven till din dotter sen innan och hon tål det så visst kan du ge henne tillsammans med kåvepenin. Det är två olika sorters läkemedel som inte påverkar varandra. Hoppas hon blir bättre snart stackarn!
    Angående prev.medel vet jag inte, det har jag inte tänkt på faktiskt. Men har varit utan i 1,5 år nu pga graviditet och just nu amning så jag kommer inte ihåg. Dock är jag sämre i min fobi nu sen ett par mån tillbaka. Vet inte om det beror på hormonerna när jag ammar??
    att vara gravid och amma var det värsta i mitt liv pga hormoner kan jag säga.
Svar på tråden Emetofobernas tråd 5