Inlägg från: Uliise |Visa alla inlägg
  • Uliise

Emmaljunga tråd, Vol 5

t0va skrev 2011-03-01 17:52:46 följande:
    På en av filmerna så fästes dem på det staget som går på ryggdelen långt ner, men skiten hoppar av ändå. Jag blir galen funderar på om det är dax att knyta fast dem. 
    Hoppar de av? Inte plastkrokarna som är för slappa? Mina hoppar (tack och lov) aldrig av.

Apropå sittdelen till Nitro/CC: Den lilla spaken man håller in när man ändrar ryggens lutning, när försvann plastpluppen på den? För på min sittdel i zinnober finns det en plastgrej men inte på den i jungle, och den vet jag tyvärr inte vilket årtal det är. Nördvarning på den här frågan då det inte har någon betydelse
    Majken 100421
  • Uliise
    Eddam skrev 2011-03-02 10:30:39 följande:
    Ja just, man kanske kan uppfinna en annan lösning OM man skulle vilja ta bort den, kan bara komma på att det behöver tas loss när man ska tvätta sufletten och det är ju inte så jätteofta man gör det..

Ang easyfixfästet så låter det ju som ett fel. Om den ena släpper lätt men inte den andra så är det ju något som krånglar.. Man kan inte smörja in den då? Finns det någon öppning när man kan spraya in lite spray?
    På min Nitro släpper fästena direkt..
    Angående easy fix så kan det vara ganska trögt från gång till gång. Ibland får jag loss dem direkt och ibland får jag lirka. Tror det handlar om hur hårt man trycker, vart man trycker och hur bestämt man drar upp sitt/liggdelen. Ett stadigt tryck på hela fästet och så ett bestämt drag uppåt, då går det alltid bra för mig. Sedan måste man stå rakt ovanför också så kraften hamnar rätt på fästet, står man lite snett och får något halvdant grepp brukar jag inte få loss sitt/liggdelen.
    Majken 100421
  • Uliise
    Vemi skrev 2011-03-02 22:45:56 följande:
    Hoppar in här oxå!  Har nog bestämt oss för en Nitro eller Ozone....

Tänkte oxå fråga om ngn vet när de nya färgerna komma ut? Har inte fastnat för ngn på emmaljunga... synd, för jag hittar massa fina färger från andra märken... :(
    De presenteras i juni sedan brukar affärerna börja få in dem i juli. Ifjol såg jag de första 2011:orna i butik i mitten på juli. Sedan kommer färgerna in allt eftersom från juli-augusti, vissa färger kommer tidigt andra först till hösten.
    Majken 100421
  • Uliise
    Iza2011 skrev 2011-03-03 10:29:10 följande:
    Hejsan.

Hoppar in här med en fråga, kanske någon kan svara på den =)

Vi har en Emmaljunga Edge Duo Combi med citykorg (?) men saknar själva "skyddet" till liggdelen!
    (någon som förstår vilket jag menar?)
    Detta betyder att vi måste ha filt i eller något hängandes över vagnen som skydd ist, men jag vill ju ha skyddet =(
    Kan man köpa det vid sidan om och hur mycket kan det kanske tänkas kosta?
    Blev så besviken att jag nästan var nära på att köpa en ny citykorg, men det blir för mycket pengar just nu och bebisen kommer inom 4 veckor...
    Lägger in en bild på den modellen jag har, men färgen är INTE den samma dock...

Vet du, nu är jag petig men jag såg på din bild att du har "tyget under suffletten" framme när suffletten är på liggdelen, det ska inte varaså utan det ska vara upphängt i suffletten! Blir sååå mycket snyggare så Skrattande
    Majken 100421
  • Uliise
    Iza2011 skrev 2011-03-04 08:43:21 följande:
    Tack så mycket!
    Har suttit och försökt leta fram rätt sort på deras hemsida, men inte hittat någon som jag tycker är samma =(
    De tre som du hittade liknar väldigt mycket, hoppas att någon av dem är rätt sort =)
    Det som är silvrigt på min vagn är liksom i rutigt silvrigt tyg sas, men jag var på väg att ge upp, tänkte att jag var tvungen att dra dit hela vagnen till en återförsäljare *haha*
    Men vet du, gå till en affär och fråga om du kan köpa ett löst lock, det finns inga bilder på dem på hemsidan. Om Carbon (den gråa som finns nu) inte passar så kanske en helsvart blir bäst?
    Majken 100421
  • Uliise
    Iluna skrev 2011-03-06 16:40:26 följande:
    jag kommer få barn slitet på juni och har en city korg... hur ska man bådda åt barnet när de är varmt? behöver man en mjuklift i för att få de mer omdonat? käns som att de skulle bli för trångt och bökigt..eller ska man bara ha ett tunt lakan och en filt och kudde?
    eller får de plats med en lammfäll som barnet kan ligga på, de sägs ju svalka och så blir de ju lite mjukt och ombonat? då kanske det inte behövs kudde heller?
    Det borde funka med en lammfäll, finns många som använder det. I somras när vår dotter var nyfödd använde vi en kudde och en mjuk filt bara, det funkade perfekt
    Majken 100421
  • Uliise
    JwJw skrev 2011-03-07 09:17:53 följande:
    hejsan alla proffs vad skulle ni säga att den nitro -10 med fotsack samt en äldre hårdlift är värd?=)
    Beror ju på skick men  runt 3000
    Majken 100421
  • Uliise
    Uliise skrev 2011-03-07 10:59:44 följande:
    Beror ju på skick men  runt 3000
    Skulle inte bli en gubbe där utan ett frågetecken, hur gick det till?
    Majken 100421
  • Uliise

Jag har både City cross och Nitro och måste säga att CCn är överlägsen när det är taskigt väglag, däremot är Nitron inte alls pjåkig! Mycket bättre än jag trott och än har jag inte kört den mycket.

Hade jag varit involverad i design/produktionen på Emmaljunga hade jag försökt få fram en vagn man kan förvandla från svängbar till fasta hjul... Hjärta

Majken 100421
  • Uliise
    Viktorsmamma2010 skrev 2011-03-09 17:50:31 följande:
    ok. nä d e bara sittdel från -09 samma med chassit. sen har jag ju bytt sufletten så den e från -10 :P vet inte vad som e rimligt per del ?
    Men du kan inte vänta tills du använt klart vagnarna och sedan sälja dem kompletta med rätt delar till rätt chassi?

Tror du skulle få bäst betalt så
    Majken 100421
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5