Inlägg från: Uliise |Visa alla inlägg
  • Uliise

Emmaljunga tråd, Vol 5

TinkyWinky skrev 2012-06-13 11:26:39 följande:
    Och en annan fråga, hur är el vinterhjul eller är det kanske bättre att köpa en billig city cross o byta chassin emellan ?? 
    Och grattis såklart!
    Majken 100421
  • Uliise
    TinkyWinky skrev 2012-06-13 19:19:10 följande:
    Blir isf en city cross då jag ej gillar classic sporten..

Japp utav el vagnar så e det ozone som ja gillar mest o av alla ja provat så tror ja den e bäst o ha för nyfödd då med city korg men sen kommer jag säkert byta till en bugga då ja gilla den super mkt.. :)) 
    Nyfiken, men varför gillar du inte classic sport?

Jag har följt din blogg och sett alla vagnar du testat, är du inte sugen på en Brio Go? För den har du väl inte testat vad jag vet? ;)
    Majken 100421
  • Uliise
    t0va skrev 2012-06-13 21:17:08 följande:
    nope, än så länge så verkar det bara vara rykten som vi hoppas är sanna.
    Ja jag hoppas då sååå att de är sanna!  Jag hoppas Emmaljunga kommit med något riktigt vasst så Donkey får sig en värdig konkurrent!
    Majken 100421
  • Uliise
    t0va skrev 2012-06-13 22:12:06 följande:
    och en nitro med lufthjul.
    Agree! Och att det punkteringsfria däcken förbättras.
    Majken 100421
  • Uliise
    t0va skrev 2012-06-13 23:21:31 följande:
    ja så mycket sämre kan de väl knappast bli? Jag sålde nitron och köpte en Brio Go nu, kände att jag ville ha sonen bakåtvänt och han verkade också ha behov av det. Orkade inte med nitron pga. hjulen, dels alla stenar men framförallt att de är så trögrullade, går inte att jämföra med lufhjulen jag har på de andra 2 vagnarna men jämför man med GO som också har puntkeringsfria så är det stor skillnad.

Hoppas att de fixar luft eller vettigare däck som rullar bättre och håller bättre så kanske det kan bli något sånt igen.
    Jasså är de bättre? Jag är ju jättesugen på en Brio Go till nästa bebis (som kommer om typ 100 år ;P) För ja, ELs däck är trögrullade, har Scooter s nu med samma däck (mindre diameter) och njaee...

De punkteringsfria de hade på åttiotalet var då mycket bättre, de var så hårda att inga stenar fastnade öht.
    TinkyWinky skrev 2012-06-14 08:04:19 följande:
    Vad roligt att du läser min blogg

Har faktiskt aldrig gillat brios vagnar fast jag haft en sing men va mkt kort tid
    Kanske ska in te stan o prov köra en go, tycker dem är snygga samtidigt som jag ej gillar dem :/

Men e ju ett antal månader till så ja hinner ändra mig o känner jag mig sj så kommer jag byta vagn med detta barnet med

Haha, ja det gör du säkert ;) Men Go har så galet skönt handtag och så är den himla fin.
    Majken 100421
  • Uliise
    yodi skrev 2012-06-14 16:14:20 följande:
    vadå för rykten , är super nyfiken
    EL kommer med en syskonvagn med individuellt vändbara sitsar nu till årsmodell 2013 :D
    Majken 100421
  • Uliise
    Viktorsmamma2010 skrev 2012-06-20 11:54:05 följande:
    www.blocket.se/helsingborg/Brio_Barnvagn___Em...

nån som kan säga vilken årsmodell på emmaljunga syskonvagnen? och är det ett bra pris på den ?
    tacksam för hjälp
    Det är en twin City Cross i färgen Elk från 07-08 med Scooter-däck på (noooot good...)
    Majken 100421
  • Uliise
    Egget13 skrev 2012-12-21 00:39:13 följande:
    Edgen kanske är lättare en classic sport (kostar 4800) min kompis fick barn i juli och köpte en splitter ny sådan och den tyckte jag va för tung så det var det jag utgick ifrån men sittdelen kanske är lättare på edgen? Hon har sittdel quadrolift till som liggdel..

6:an ska bort i förra inlägget, slant på tangenbordet :/ 
    Sittdel + quadrolift i blir tungt! Vanliga liggdelen till Edge/Mondial är lättare än sittdelen ensam, så då förstår du att sittdel quadrolift blir tungt.
    Majken 100421
  • Uliise
    Egget13 skrev 2013-01-15 22:32:18 följande:
    Jävla app/ mobil som inte tar med hela inlägget Gråter Försöker igen Skrattande 

Hej,

Tips!! Vill bara säga att jag ringt babyproffsen idag angående den fula fotsacken. till Edgen Tydligen så passar den fina fotsacken till Edgen som egentligen är till CC, Nitro mfl och när man köper ny vagn får man beställa ett paket som innehåller:
    Skötväska (700 kr)
    Paraply (330 kr)
    Fin fotsack (520 kr)
    som paket för endast 1050 (ord.pris 1550) så 500 rabatt.

Jag skulle ändå ha skötväska så jag gav 350 kr för fotsack och paraply.

Nu har jag inte testat detta själv men som sagt enligt Babyproffsen i Växjö ska detta funka men för säkerhetsskull testa själva och hon frågade vilken modell jag beställt så jag sa att Edge med duo s chassi ur 2013 katalogen och då ska den passa enligt damen som svarade så sagt o gjort nu har jag beställt paketet så slipper jag "sopsäcken" Skrattande 
    Ja Edge och Mondial har samma sittdel som CC, Nitro och Classic sport så den fotsacken passar garanterat.
    Majken 100421
  • Uliise
    Isola88 skrev 2013-05-22 00:32:47 följande:
    Visste inte att de fanns en dyna! Ja har haft ryggstödet i liggdelen men han har börjat luta sig så mycket framåt och sparkar med fötterna så han bara glider ner. När han ligger ned sparkar han också och lyfter upp benen mot kanterna. Tycker liggdelen har varit kanon och rymlig men nu har han börjat tvärvägra att åka när han inte ser något. Tänkte att sittdelen har ju selen och så kommer han upp lite bättre med ryggen. Men hade räknat med att använda liggdelen ett tag till.
    Fast glider han ner i liggdelen kommer han ju att glida ner i sittdelen också? Det finns ju selar man kan ha i liggdel också, lösa selar :)
    Majken 100421
  • Uliise
    Jezziie skrev 2013-05-19 21:58:16 följande:
    Hej. Hoppar in i tråden och hoppas ni kan hjälpa mig. Har köpt en begagnad scooter 2.0 pp edition black/orange. Funderar på att köpa nya däck till den, då de är lite slitna och det fastnat mycket småstenar i dem. Vet ni vad de kostar? Och om man kan köpa dem på nätet?
    Tyvärr fastnar det sten i alla deras punkteringsfria, så efter en vecka är de nya fula igen :/ Däcken tror jag kostar 300:- st.
    Majken 100421
  • Uliise
    waris skrev 2013-11-18 11:27:34 följande:
    Vet nån om man kan sätta på vilken citykorg som helst på en citycross från 2008? Vi får hem en snart men det är bara med själva sittdelen, ville gärna ha en lite nyare korg på till nästa =) Istället för o ha en mjuklift...
    Li90 skrev 2013-11-11 18:02:24 följande:
    Har inte läst hela tråden. Men jag undrar om en citykorg från 2010 passar till någon nyare syskonvagn?

City Cross hade easy fix redan 2005 så alla city korgar är kompatibla med city cross från 05 och framåt.

City korgarna funkar på nya SuperViking.
    Majken 100421
  • Uliise
    FruEmma2011 skrev 2013-11-03 22:00:41 följande:
    Älskar min city cross, men nu ska vi få tillökning i familjen och jag har beslutsångest. Lillan kommer bara vara 1,5 år när syskonet kommer så känns som man måste byta vagn... Någon som provat en sån där korg man kan fästa på liggdelen på citycrossen? Funkar det?
    Om jag var du hade jag absolut köpt syskonvagn. Min dotter åkte vagn tills hon var strax över 3 år.
    Vet inte vad du menar för korg?
    Majken 100421
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5