Inlägg från: Uliise |Visa alla inlägg
  • Uliise

Emmaljunga tråd, Vol 5

MEW85 skrev 2011-09-23 15:38:22 följande:
    t0va: Tack för sammanfattningen! Så svårt det här med barnvagn måste jag säga och skönt att höra att den funkar i snö, har just funderat på det. Visserligen kommer bebis i mars och då är det förhopnningsvis inte så mycket snö kvar men det är ju bra om den funkar även nästa vinter.
    Har fallit för nitro/ozone då det kändes liten med ändå stor och väldigt smidig. Jag är ganska liten i kroppen och vill ha en vagn som inte väger bly och gärna med hjul som är rörliga.

Går hjulen att låsa förresten?
    Nitron är verkligen en liten men stor vagn i ett! Älskar min, den bästa vagnen om man tål att kompromissa lite.

Däremot använder jag den helst inte under vintern, blir det knaggligt med is under snön är den ingen höjdare att köra tyvärr. Har en med fyra fasta hjul som vintervagn!
    Majken 100421
  • Uliise

Det där med 15 kilo är egentligen inget att bry sig om. Det är bara vad testdockorna väger och inget som egentligen talar om hur mycket vagnen klarar av.

Förstår inte att de skulle göra en vagn upp till 3-4-årsåldern som bara klarar 15 kilo! Min dotter väger 12 oh är 17 månader.

Så länge ni inte stoppar i en unge på 25 kg + så är det inget att oroa sig för!

Majken 100421
  • Uliise

Hörrni, vad tycker ni man ska betala för en Nitro 09 med fotsack och skötväska?

Majken 100421
  • Uliise

Ja selen är alldeles för tight, min 17 månaders väger 12,5 ungefär och jag tycker att selen är på gränsen redan nu.

Och VARFÖR sitter axelbanden så högt som de gör? Det finns ju inte en unge som använder vagn och har axlarna så långt upp, då måste man ju ta av suffletten...

Majken 100421
  • Uliise
    Mille11 skrev 2011-09-26 20:52:56 följande:
    Hej alla EL-experter!
    Jag Har en crescent comfort nu som jahaja sälja för det vart massa fel på den.
    Istället tänkte jag köpa en ny vagn och tänker då kvalité - Emmaljunga.

Pojken är 8 mån och tung men inte jättelång. Vi har en Babytravel Rio som extravagn och den är framåtvänd och det funkar utan problem.

Letar efter en sittvagn som ska ha 4 fasta hjul, bra stötdämpning, liten och lätt, men inte trång. Gärna något bra solskydd. Men viktigast är bra stötdämpning och att den inte blir stor och klumpig.
    Får gärna finnas i någon cool färg o så med!

Många krav men sen får man ju självklart väga fram o tillbaka.

Vilken ska jag välja?????? Är helt grön när det gäller EL.

Ge mig alla åsikter och tips! Tack!
    Först och främst måste jag tyvärr göra dig besviken, det finns ingen sulky med "gung" :/ Vill du ha gung får du köpa en lite större vagn, böästa gunget har ju Brio Happy till exempel.

Men om du vill ha den bästa sulkyn så måste jag säga - köp en Kronan Sulky! Jag VET att det är EL-tråden, men jag kan bara inte rekomendera Sootern.

Den har ett superbt solskydd och inbyggt myggnät, och blir garanterat minst av alla sulkys i den här klassen ihopfälld. Scootern kännds klumpigare och har en så himla trång bygel över barnets ben.

Majken 100421
  • Uliise
    ängeln83 skrev 2011-09-27 05:49:39 följande:
    Ha ha, surade rejält över den beställda Scooter S som inte kommit, vad händer på eftermiddagen, Babyproffsen ringde och sa att den kommit Så det blev full fart till stan efter jobbet. Åååååh, jag är käääääär, vilken underbar vagn.
    Härligt!
    Majken 100421
  • Uliise
    Mille11 skrev 2011-09-27 09:16:17 följande:
    Uliise: Grjen är att jag har ju en sulky redan och det jag letar efter är en mer rejäl vagn som klarar alla underlag.
    Har ju såklart tittat på scootern, men det kanske finns fler modeller? City cross? Behöver ju inte vara renodlad sittvagn men den ska vara bra och rejäl som vintervagn och lite "naturvagn" :)
    Min andra är ju mer en shoppingvagn..
    Fast med sulky menar jag just Scootern, Brio Race, Kronan Sulky och alla sådana vagnar

Vill du ha något större så kika på Brio Happy, återigen är jag otrogen tråden men jag tycker Happyn är bättre än City crossen

För att:

Sitsen sitter högre upp, bättre för din rygg.
    Luftdäck, luftdäck, luftdäck!
    Bättre fjädring, mer gung.
    Bättre broms.
    Majken 100421
  • Uliise
    Mille11 skrev 2011-09-27 10:22:15 följande:
    Jag vill ändå ha en Emmaljunga..därav mitt inlägg i denna tråden.

Så efter mina "behov" vilken EL skulle ni rekommendera?
    Jag försökte bara hjälpa dig med tips på de bästa vagnarna jag vet, och då blev det Brio Happy eftersom du också ville ha bra gung. Ingen Emmaljunga har likadant gung som en Brio.

Ursäkta så hemskt mycket för att jag försökte hjälpa dig.
    Majken 100421
  • Uliise

Och förresten så kan man vara vara lite open minded även om man är i ett visst märkes tråd?

Majken 100421
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5