Inlägg från: Uliise |Visa alla inlägg
  • Uliise

Emmaljunga tråd, Vol 5

MammaaL skrev 2011-09-04 19:23:27 följande:
    Det är inte det jag syftar på.. en vagn som är så gammal är ju sliten för man märker ju hur fort vagnarna slits.

Jag har en classic sport, samma chassi som edge/mondial har.   
    Då borde väl mina Emmaljungor från 1983 och 1960 vara rena dödsfällorna? Har lagt in dem i bildtråden om ni vill se!

Fördelarna med så pass gamla vagnar är att de inte har några detaljer i plast, ofta är det ju just plasten som åldras och går sönder.

Men vad skulle vara farligt med en gammal 2005:a? Jag tänker mest att den kanske är lite sunkig om den är välanvänd, att däcken och fjädringen är dåliga osv. Men så behöver det ju inte vara
    Majken 100421
  • Uliise
    MammaaL skrev 2011-09-05 08:15:32 följande:
    haha faktiskt inte eftersom de vagnarna var mer rejäla! men grymt fula haha.

Nej men jag skulle inte köpa en vagn som är äldre än 2 år, speciellt inte NU för de vagnarna som finns nu är absolut inte slit tåliga för fem öre..
    Nej nej nej, de är helt underbart vackra ju!
    Majken 100421
  • Uliise
    micksaan skrev 2011-09-05 11:20:52 följande:
    Vad är ett rimligt pris för en Emmaljunga Classic sport med hårdlift, fotsack och skötväska årsmodell 2009? Vagnen ser ut att vara i toppskick. 
    Kolla runt på blocket efter liknande! Annars skulle jag säga runt 3000-3500 kanske? Kanske ännu lite mer?
    Majken 100421
  • Uliise
    lilla snöflingan skrev 2011-09-05 22:00:37 följande:
    Vi kanske ska köpa en nitro på lördag Aaah!
    Härligt! Kommer du att kombinera med CC eller hur blir det? Du får uppdatera bloggen förresten, miss it!
    Majken 100421
  • Uliise
    lilla snöflingan skrev 2011-09-05 22:28:21 följande:
    Om vi köper den kommer vi att sälja city crossen tillsammans med den nya sittdelen. Vi vill ha kvar den färg vi har. Vi ska sälja city korgen också. Jag vet att jag borde uppdatera bloggen. Nu håller vi på att flytta så vi håller på att visa lägenheten och sälja en massa saker på blocket och loppisar så nu har jag ännu mindre tid Hoppas att Brio lanserar sin nya kollektion snart, då blir det uppdatering, det lovar jag!
    Nya sittdelen? Hade ni köpt en separat sittdel?

Förstår att det är svårt att uppdatera under flytt!

Men du, har du varit inne på Babyproffsen Jönköping på facebook? De har lagt in lite bilder från Brio 2012
    Majken 100421
  • Uliise
    i want to have a kid: Varför sålde du inte vagnarna istället för att slänga dem?!
    Majken 100421
  • Uliise
    Uliise skrev 2011-09-06 06:41:49 följande:
    i want to have a kid: Varför sålde du inte vagnarna istället för att slänga dem?!
    FEL TRÅD, sorry!
    Majken 100421
  • Uliise
    lilla snöflingan skrev 2011-09-06 11:41:14 följande:
    Crossway -04: Lufthjul, stålekrar, stålvarukorg.
    Crossway -05: Punkteringsfria hjul, stålekrar, stålvarukorg med tygsidor.
    City cross -06: Punkteringsfria hjul, stålekrar, tygvarukorg.
    City cross -07: Punkteringsfria hjul, plasthjulsidor, tygvarukorg.

Crossway -04: www.blocket.se/stockholm/Barnvagn_Emmaljunga_...
    Crossway -05: www.blocket.se/lund/Emmaljunga_Crossway__05_3...
    City cross -06: www.blocket.se/stockholm/Fina_barnvagnar_bill...
    Var det inte något år (04-05) som man kunde välja om man ville ha luftdäck eller punkteringsfria?
    lilla snöflingan skrev 2011-09-06 11:42:58 följande:
    Nej, alltså nitrons sittdel menar jag Den blir ju ny för oss även om den är begagnad

Jasså, jag som trodde att jag skulle få vara först Blir väl ett litet inlägg om det då...
    Nej du, den här gången hann jag före

Var på köpbarnvagn för snart två veckor sedan och fråga om när Brios 2012:or skulle komma ut. Då sa killen där att två av hans kollegor var nere på Brios mässa just den dagen och att de snart skulle ha info om det.
    Så fort jag gick ut ur affären gick jag in på Babyproffsen Jönköping på Facebook och vips, där låg det bilder! De hade ju varit väldigt snabba med EL-bilder efter deras mässa så jag misstänkte att de skulle vara snabba nu också
    Majken 100421
  • Uliise
    lilla snöflingan skrev 2011-09-07 12:48:34 följande:
    Det står inget om det i katalogen i alla fall...

Jag har blivit lovad att få Brios pressrelease, det var därför jag trodde att jag skulle vara först, men jag antar att inte Brio själva är först alltid  Borde inte Emmaljunga och Brio bli rätt sura på Babyproffsen Jönköping när de gör sådär? Nu har jag blivit vän med dem i alla fall så att jag inte missar något
    Jag har för mig att jag sett det i någon katalog... Har inte PDF:erna på den här datorn, hm.

Jasså du, vilken lyx! För att du har bloggen eller?

Jo inte kan det vara kul för EL eller Brio, men kuligare för oss
    Majken 100421
  • Uliise

En City Cerox med Edge-sittdel. Man undrar hur de kombinerat där i övrigt

Majken 100421
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5