Inlägg från: Uliise |Visa alla inlägg
  • Uliise

Emmaljunga tråd, Vol 5

JML: Det där chassit tycker jag inte är bra alls tyvärr! Saknar HELT fjädring och känns väldigt rappligt och billigt. Be att få prova om vagnen går in i bilen när ni är på affären

Majken 100421
  • Uliise
    MammaaL skrev 2011-08-26 00:15:32 följande:
    Hej, ni som har en classic sport, hur är den vagnen?? lättkörd?
    Passar den sittdelen på en city cross?
    Alla Emmaljungavagnar med Easy-fix fästet går att mixa som man vill! Man kan alltså ha en CC-sittdel på ett nitro-chassit och tvärtom. Alla sittdelar till de större vagnarna är förresten likadana, bara tygdesignen som skiljer. Så din CC-sittdel är exakt samma sittdel som den till Nitron, edgen osv..
    Majken 100421
  • Uliise

Då var city crossen såld! Hann vara uppe på blocket i 5 timmar bara, trodde aldrig det skulle gå så fort! Fick 1800 för den (den låg ute för 2000), då ingick fotsack i pp black red och två nya däck, jag är nöjd :)

Majken 100421
  • Uliise
    KasperSixten skrev 2011-08-28 22:42:54 följande:
    Hur lyckades du med det?! Är så avundsjuk på dig. Har haft ute min CC i lite drygt en vecka nu och ingen vill ha den..... två personer har maila mig men sen inte hört av sig. 

Tyckte jag la ut min lågt: 1800 för en mkt fin 2008 med mjuklift.  Hade hoppats att bli av med den efter någon dag då det är trångt i förråden utan att behöva ha två vagnar där. 

Vilken årsmodell hade du? Hade du mjuklift/city korg med? 
    Min var en Emmaljunga CC 2008 i Zinnober red. Ingick en fotsack från ifjol och två nya däck + regnskydd. La ut den för 2000 och fick 1800 för den, jag hade räknat med en prutmån ändå.

Tror jag hade en himla tur bara! Det ringde ett par som hade varit och kolla på nya sittvagnar bara dagen innan och förfärats över priserna, sen såg de min vagn på blocket. De ville ha en sittvagn till sin halvåring.

Annars är ju inte "gamla" city cross högvilt på blocket direkt, och jag hade inte räknat med att få den sålt på kanske en månad.
    Majken 100421
  • Uliise
    Viktorsmamma2010 skrev 2011-08-27 13:39:44 följande:
    Jag e supernöjd med mitt emmaljunga softy köp. MEN Jag saknar o ha sonen vänd mot mig! Känns som jag tappar all kontakt med honom när vi e ute på småpromenader i vagnen.
    Frågan e nu om d finns nån lika liten o smidig vagn som barnet sitter vänd mot en?????
    Nån som vet ? :P
    Ett annat alternativ är väl Quinny Zapp Xtra? Dyr men billigare (och bättre) än Bee-skiten...
    Majken 100421
  • Uliise
    yodi skrev 2011-08-29 15:16:09 följande:
    då är scootern såld
    Gött!

Och vad fin nya Nitron var
    Majken 100421
  • Uliise
    Hörrni, jag har funderat på en grej. Behövs verkligen åkpåse till en 1½ åring (kommar va det i vinter) som har vinteroverall och fotsack? Hon ska ju ändå ha vinterskor på sig och allt... Känns som att en åkpåse blir överkurs, eller har jag fel?
    Majken 100421
  • Uliise
    yodi skrev 2011-08-29 15:39:45 följande:
    jag ska ha en alloround åkpåsse till isabella, men vi är å andra sidan ute och går i ur och skur och hon sover mycket i vagnen ute.

sen tycker jag att det är skönt att kunna ha på dom tunna kläder i vagnen så det är lätt att få dom "svala" när man komer in efter att ha varit ute och dom har somnat i vagnen.

men det är nog en fråga om tycke och smak       
    Det där sista var ju en viktig poäng, att kunna öppna på åkpåsen när man kommer in! Om man tex är ute och handlar, blir nog bökigare om dom har overall på sig.
    Majken 100421
  • Uliise
    MammaaL skrev 2011-08-29 17:28:31 följande:
    och den var ännu fulare, lär ju suga röv på vintern haha
    Haha, jo det är inte heller någon vintervagn! MEN jag tycker då att den är mycket bättre än Bugaboo Bee, och dessutom kostar den typ hälften så mycket
    Majken 100421
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5