Inlägg från: Uliise |Visa alla inlägg
  • Uliise

Emmaljunga tråd, Vol 5

Neith: Håll utkik på blocket och tradera är mitt tips! Nya kostar de som en halv vagn, och då får du gå via återförsäljare eftersom emmaljungas produkter inte får säljas online. Mammaal: Tycker du det? Jag tyckte färgen påminner mycket om silver stitch som ju du haft.

Majken 100421
  • Uliise
    060810 skrev 2011-10-02 19:13:00 följande:
    Hon menar skiphop men mobilen kan få det till alkohol om hon lagt in annonsen via mobilen. ;)
    Jo jag vet att det är en skip hop Nej vad nesligt om det blir alkohol via T9, argh!
    Ingelill skrev 2011-10-02 19:22:12 följande:
    Syskonsits?
    Har en emmaljunga classic här hemma som vi använder till lillkillen på 17 månader, nu ska han bli storebror och kommer då vara ca 20 månader. Har inte hittat någon syskonvagn som uppfyller de krav som jag har och har därför börjat fundera på att köpa till en syskonsits till den befintliga vagnen istället.

Är det någon som vet om man kan ha den på city korgen eller är det bara på sittdelen den kan monteras?
    Den kan bara monteras över sittdelen tyvärr! Gå in här: www.emmaljunga.com/se/Tillbehor/For_syskonet/Syskon_sits-35.html
    Majken 100421
  • Uliise
    Evelinas skrev 2011-10-06 23:00:09 följande:
    Hur tvättar ni era vagnar? Har köpt en begagnad och vill gärna tvätta den. Enligt emmaljungas hemsida är det handtvätt som gäller, men man måste väl kunna köra handtvättsprogrammet i maskin? Sen undrar jag om det är ok att torka i torkskåp/torkrum?
    Jag brukar köra på 30 grader skontvätt men 40 funkar det med. Använd helst flytande tvättmedel så kornen inte riskerar fastna och ja, torkrum går bra!
    Majken 100421
  • Uliise
    fridajonsson skrev 2011-10-07 23:28:24 följande:
    Hahaha de är ju mer än vad de (antagligen om de inte blivit lurade) köpte den för!!!
    De kanske fick alltihop och så tänker de: liggdel = halva vagnen...
    Majken 100421
  • Uliise
    t0va skrev 2011-10-09 20:57:56 följande:
    Nu ha jag löst mitt regnskyddsproblem, igår när vi köpte sulkyn som vi hittade på blocket så skickade de med ett regnskydd, var inte orginal och satt rätt dåligt men gratis är gott. Nu ikväll vägrade sonen sova så jag tänkte ta en promenad och hoppas att han ville sova i nitron, men självklart ösregnade det. Så jag testade om det regnskyddet vi fick igår passade och hoppsan det var visst till en sådan vagn och inte en sulky. Vi var ute 30min i ösregn och gick och vagn och son var torra. Inte alls som emmaljungas egna. Jag har letat efter det där som ska vara i riktig plast också men la ner projektet. Var tur det :D

300kr för en sulky i fint skick, regnskydd och nätpåse, var ett bra fynd.  
    Majken 100421
  • Uliise
    lilla snöflingan skrev 2011-10-12 12:21:29 följande:
    www.blocket.se/lund/Emmaljunga_nitro_city_cha...
    3500 !? Här säljer de helt nya nitros för 4000 kronor INKLUSIVE sittdel.

Jag ska förresten antagligen bli ägare till en Ozone!!! Jag håller på med stora övertalningskampanjen just nu, det går ganska bra (förutom att jag lovat att sälja vår andra och inte köpa ny vagn på 1,5 år :-S ) Men 4000 för en helt ny ozone 2011, kan man säga nej till det!?
    Låter super! Vilken färg?
    Majken 100421
  • Uliise
    stor grön drake skrev 2011-10-12 20:13:46 följande:
    jag hade upp en bild på ett "skruvfäste" men har ingen aning om hur man får ihop ett som ska nitas, borde inte butiken göra det eftersom de har grejjer?
    Jag har en City cross-sittde lfrån 2008 som jag bara måste tvätta suffletten på, den är inge fräsch längre. Men HUR gör jag Wingtear? Minns som sagt den där bilden du lade upp förut, men  den kanske inte ens gäller mg om jag har ett gammalt fäste?
    Majken 100421
  • Uliise

Wingtear: Min sufflett har som svarta plastpluppar in mot sittdelen, skulle jag peta bort dem med en kniv? Hur får man dit dem igen sen då..?

Majken 100421
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5