Inlägg från: Uliise |Visa alla inlägg
  • Uliise

Emmaljunga tråd, Vol 5

MsStackhouse skrev 2011-12-20 08:05:57 följande:
    Vilken emmaljunga med luftfyllda däck är bäst?  Är så velig *s* En duo edge eller en classic med hårdlift...? Finns det fler ELvagnar medluft däck?
    MsStackhouse skrev 2011-12-20 08:25:58 följande:
    Det har jag åxå funderat på, edgen är ju väldigt stor. nästan lite klumpig om man ska ta med vagnen när man går i affärer tex. Vad kostar en citykorg på ett ungefär?
    Men vad menar du med edge? Det finns ju faktiskt 3 olika chassin till edgen. Classic chassit är samma chassi som classic sporten har.

Och om jag skulle köpa en classic sport skulle jag absolut ta med city korg eftersom vagnen blir mycket lättare med city korg än med sittdel + hårdlift. Dessutom sliter man inte på sittdelen när man har bebis.

Generellt är sport chassit störst och tyngst, jag skulle ta classic chassit om jag var du! Sedan är det väl bara att välja mellan Edge och Classic sport beroende om du vill ha Edgens större liggdel eller City Korgen till classic sport.
    Majken 100421
  • Uliise
    livet med barn skrev 2011-12-20 09:43:47 följande:
    jag är irriterad på affären jag beställde vagnen i och på emmaljunga redan, har inte ens använt vagnen än.
    beställde en footsack som skulle kommit samtidigt som vagnen, vagnen kom för 2 veckor sen men fortfarande ingen footsack! sen skulle den komma nästa vecka eller absolut senast igår, ingen footsack än.. sen får jag svaret: innan jul får du den iaf.

MEn hallå??? irriterande, tur att vagnen inte används innan julafton men i alla fall inte så kul ändå.. börjar bli stressad över att footsacken inte kommer att komma innan jul.. kan man kräva lite rabatt på den då när dom tjabblat så?
    Men du kan väl använda vagnen utan fotsack? Emmaljunga tillverkar produkter på beställning så allt finns inte alltid hos dem, alternativt tar det tid innan de gör just den varan.
    Nu innan jul kan jag tänka mig att det inte är samma fart i fabriken heller.

Vi får vara glada att vi inte köper från en massproducerande fabrik i Kina där lagren aldrig töms.
    Majken 100421
  • Uliise
    livet med barn skrev 2011-12-20 17:45:56 följande:
    Idag kom footsacken :)
    Härligt!
    Majken 100421
  • Uliise
    MsStackhouse skrev 2011-12-22 07:41:06 följande:
    Jag har sån dålig koll *s* Men en classic sport med citykorg låter bra! Är den mkt lägre än edgen? Eller är det ungefär samma?
    Såhär ät det!

Edge:

Liggdel: Stor liggdel
    Sittdel

3 olika chassin att välja mellan:
    Sport
    Classic
    Alu UniQ

Classic Sport:

Liggdel, välj en av dessa 3:
    City korg
    Hårdlift
    Mjuklift
    Sittdel (samma som edge och nitro och cc och alla andra)

1 Chassi finns, nämligen Classic - samma som classic-chassit till Edgen!

Ser du nu? :)
    Majken 100421
  • Uliise
    MsStackhouse skrev 2011-12-23 08:02:29 följande:
    Tack! *s* Nu är jag med. Får nog åka till nån vagnaffär i mellandagarna och provköra lite
    Ja provköra är alltid det bästa! Då får man känslan för vagnen :)
    Majken 100421
  • Uliise
    Längtan efter dig skrev 2011-12-23 08:15:28 följande:
    Igår beställde vi vår vagn (efter väldigt mycket funderande fram och tillbaks från min sida ). Det blev en Classic Sport i silver check, samt en citykorg i PP Black/Lime. Känner mig jättenöjd och längtar tills vi får hämta den
    Kul! PP Black/Lime är läcker
    Majken 100421
  • Uliise
    älskarlivet81 skrev 2011-12-23 11:05:03 följande:
    I januari får vi nytt tyg till vår vagn :) Suffletten förstördes när vi flög i somras och eftersom färgen utgått så får vi helt ny färg istället! Spännande! Blir ju som en ny vagn!
    Vilken färg valde ni?
    Majken 100421
  • Uliise

S hjärta A: Tror det kostar lika mycket som en halv vagn, runt 3000:-.

Majken 100421
  • Uliise
    gruspinne skrev 2011-12-28 20:58:00 följande:
    hm jo kanske ska göra det, dock hade jag ju finansierat den nya vagnen om jag sålde min, ska jag köpa en cc får jag ju punga upp med mer ;) har grey flowers :)
    Jo men du får inte nära nypris för en använda vagn, även om den är i princip ny.

En begagnad CC för inte allt för mycket kan du lätt hitta, om du nu inte vill ha en väldigt ny.
    Majken 100421
  • Uliise
    Madebyday skrev 2011-12-28 22:46:10 följande:
    fridajonsson:
    Är den ljusa färgen på jungle, samma som på dark beige?!
    Nej det är det inte, den ljusa färgen på Jungle är mer gråbeige, Dark Beige är mer kolafärgad.
    Majken 100421
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5