Inlägg från: Uliise |Visa alla inlägg
  • Uliise

Emmaljunga tråd, Vol 5

marcitron skrev 2011-03-29 01:27:18 följande:
    Nu i veckorna ska det beställas en nitro city, är sugen på att beställa med svart chassi. Dock har jag hört att både det svarta och det vita ska vara mer känsligt/mindre reptåligt än det silvriga, någon här som har nån uppfattning om det?

Tänkte även höra ni som körde nitro city i vintras, hur bra/dålig tyckte ni att  framkomligheten i snön och vinterlag var?
    Nitron funkar, det gör den. Men fasta fyrhjulingar är alltid bättre än de de med två svängbara hjul fram, det kommer man inte ifrån. Själv har jag både Nitro och City cross, de är bra vagnar båda två och har både för- och nackdelar. Medan Nitron helt klart är skönare att köra på plan mark så är City crossen stabilare och kör över det mesta man kan komma att möta på en lerig skogsstig. Den är bara att köra framför sig! Nitron får man trixa lite med.

I helgen körde jag dock Nitron på en ganska lerig/isig skogstig och det gick super, så skulle jag välja en skulle jag nog ändå ta Nitron, fördelarna överväger liite om man måste välja en
    Majken 100421
  • Uliise
    DeeDee09 skrev 2011-03-29 01:19:36 följande:
    Lägger till tråden bland favoriter då jag nu är ägare till en Nitro city (Färg Silver check tror jag den heter) Så snygg och med lite vita läder detaljer :)
    Hitta den på blocket för 3700:-  en 2010 som var köpt i maj och fick med:
    Footsack i samma färg som vagnen
    1 extra sits (sliten) som de mest hade använt under vintern för att inte nya sitsen skulle bli ful.
    2st nya extra däck (De stora)
    Emmaljunga Regnskydd

Verkar som ett bra köp eller?  :)
    Kom ihåg att du bara får ha vitt och svart chassi till vissa färger :S
    Majken 100421
  • Uliise
    KossanMuu skrev 2011-03-29 21:17:59 följande:
    Vagnen är lagad :D Vajern hade lossnat på båda sidorna så det var bara att sätta fast den igen så fick jag loss sittdelen. Vilken tur att jag slapp köpa reservdelar! F.ö. lyckades jag få dottern att somna i vagnen inne i stan idag, var lääänge sen det hände! Gillar att sufletten går att fälla ner hela vägen så det blir (nästan) helt mörkt i vagnen.
    Vad skönt! Och inte undra på att du inte fick loss det innan...
    Och ja, suffletten är super.
    DeeDee09 skrev 2011-03-30 00:32:01 följande:
    Jaha :D Jag uppfattade det som att hon menade att det var någon här i tråden som sagt eller tjurat om vilka färger man bör ha till vissa chassin, Haha :D Skrev att jag köpte den på blocket för 3700 så färg på chassit fick jag inte välja själv eftersom det var en privatperson jag köpte vagnen av. :P

Men ja det är ju tråkigt att man inte kan välja som man vill :(
    Ja det är tråkigt att man inte får välja chassi själv, det borde vara fritt!
    Majken 100421
  • Uliise
    DeeDee09 skrev 2011-03-29 23:28:20 följande:
    Har varken vitt eller svart men varför skulle man inte få det?
    Jag svarade till fel person också, sorry DeeDee!
    Majken 100421
  • Uliise
    Madebyday skrev 2011-03-30 22:09:27 följande:
    Jag går i vagn-bytar-tankar och behöver hjälp beträffande priset för min CC. En CC (sitt+chassi) 2011, uttagen i Nov -10. Quadrolift 2011, uttagen Jan -11 och en Citykorg -10 (uttagen sent -09) Samtliga delar i färg Pro Bordeaux Samt skötväska Sport i färg Pro Titan. Vad tycker ni jag kan sätta för pris på detta? Är det bättre (prismässigt till min fördel) att sälja delar var för sig (dock sitt+chassi ihop), eller ska jag sälja allt tillsammans?!
    Antingen säljer du chassi+sittdel+city korg i ett paket och väska och lift för sig, väska har många egna redan (typ skip hop) och det är inte många som vill ha både city korg + lift.

Eller så säljer du chassi+sittdel och city korg, lift och väska löst. Så skulle jag gjort
    Majken 100421
  • Uliise
    stor grön drake skrev 2011-03-31 19:53:31 följande:
    hur vet man att dte är ett smart-chassi? Jag ser ingen skillnad på detta och vårat classic (edge) chassi

förövrigt ser det mycket lustigare ut när jag plockar jet sittdelen på edgens sportchassi, det är ju lixom så mycket bredare
    Smart-chassit är gråare, inte lite blankt som övriga chassin.
    Majken 100421
  • Uliise
    Silverhaj76 skrev 2011-03-31 19:55:34 följande:
    Den har inte reglebar fjädring. Det ser man på sidan.
    Jasså det också? Visste inte jag, lättare att se vad det är om man vet det, färgen kan ibland vara svår att urskilja
    Majken 100421
  • Uliise
    yodi skrev 2011-04-01 09:09:32 följande:
    ni som har sett pro berdaux (stavas det så?)
    hur skulle ni beskrva färgen?
    Pro Bordeaux stavas det Den är underbar, mörkt plommonlila, ser nästan svart ut i vissa ljus.
    Majken 100421
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5