Inlägg från: Uliise |Visa alla inlägg
  • Uliise

Emmaljunga tråd, Vol 5

stor grön drake skrev 2011-02-08 16:26:19 följande:
    *avundsjuk*
    vill oxå bo i södra sverige! (där finns typ allt jag söker i bra skick) jag bor ju i finland, och frakten hit blir löjligt mycket. Finns finska sidor som liknar tradera, men de går uteslutande på det andra inhemskaspråket som jag inte kan
    Vad trist att det är svårare i finland :/ Är de inte dyrare där också, eller har jag fel? Jag kommer från Örnsköldsvik egentligen och har bara bott i Karlstad i ca 2 år. Men ja, det är skönt att komma "närmare allt"
    Majken 100421
  • Uliise
    Princepesa skrev 2011-02-09 08:23:37 följande:
    Idag får jag hem min Emmaljunga City Star! Längtar!
    City Star är en av de danska modellerna. Jag har en dotter på 17 månader som verkligen avskyr att åka vagn. Vi har en Nitro i färgen pro bordeaux (och ett cc-chassi) och det går sådär. Få är de gånger hon sover i vagnen. Rynkar på näsanSå köpte vi en gammal Classic Duo som hon skulle ha på dagis. Hon älskar liggdelen! Somnar och sover i vagnen... Men den är ju lite kort för henne. Jag tror att hon tycker om att hon kommer högre upp när hon sitter i liggdelen - hon har varit ganska glad för vår Silver Cross. Men den är ju lika kort som Duo-liggdelen (dessutom väger bara liggdelen 14 kg och inget man bara "slänger in" i bilen hur som helst).
    Spännande! Kan nog bli en bra lösning, de danska liggdelarna är ju enorma
    Majken 100421
  • Uliise
    Wingtear: Underbar översättning DrömmerFlört Har provat den själv någon gång och vet hur dumt det ofta blir...
    Majken 100421
  • Uliise

Intressant formulering i Emmaljungas katalog från 2004 gällande Crossway: För dig som önskar lägga ett nyfött barn i Crossway finns två bra alternativ: Lift med hårda liftväggar är det säkraste alternativet och duolift det mest kostnadseffektiva.

Majken 100421
  • Uliise
    Nomen skrev 2011-02-10 10:40:15 följande:
    Puffar

Vill veta ligg resp sittmått på tex city cross, nitro, edge... Det kan ju inte vara 90 cm BÅDE i sittmått och liggmått pga av safe frame...
    Kolla in jämförelsefunktionen på emmaljunga.se www.emmaljunga.com/index.php&page=472&jamfor[]=4&jamfor[]=2&go=OK

Liggdelen på Edge ska vara 79 cm enlgit den
    Majken 100421
  • Uliise
    AnLj skrev 2011-02-09 18:45:59 följande:
    I den liggdelen får ju nästan jag som är 1,63 plats i ju! ;) Jisssues vilka liggdelar.. Varför har danska barn behov av såna? Kör de inte med sittdelar i Danmark? Någon som vet?
    Jag tror de har större liggdelar eftersom de använder liggdelarna längre helt enkelt. De byter nog först när barnet är runt året eller äldre.
    Majken 100421
  • Uliise
    Nomen skrev 2011-02-10 11:51:39 följande:
    Men jag menar sittdelen... sittmått, och liggmått när ryggen är nerfälld. Det står bara ett mått, 90 cm, i jämförelselistan. Det kan ju inte vara samma mått pga av den där ramen (safe frame) som fälls upp när man fäller ner ryggstödet?
    Theodor 2007 & Saga 2009

Ja nu förstår jag hur du menar! Det har jag faktiskt inte tänkt på...
    Majken 100421
  • Uliise
    stor grön drake skrev 2011-02-12 07:59:46 följande:
    föresten, är det någon som vet något om Rangern?
    Alltså föregångaren till scootern. Tycker den verkar ha vettigare hjul och mycket större varukorg...
    Fast jag vet inte om det var föregångaren till Scootern? Var inte Cannon One och EC/EC sport föregångarna till Scootern?
    Rangern är ju mest bara en paraplysulky som inte ens gjordes av Emmaljunga.
    Majken 100421
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5