Inlägg från: Uliise |Visa alla inlägg
  • Uliise

Emmaljunga tråd, Vol 5

Miniigirl skrev 2011-01-28 16:54:28 följande:
    så man skulle kunna köpa en cerox 360, och senare byta ut till en ozone sittdel?

är cerox 360 chassi större än nitro chassit? eller är det mest vikten som är skillnaden?
    Absolut! De har exakt samma fästen, så det är bara att byta som man vill
    Majken 100421
  • Uliise
    Miniigirl skrev 2011-01-28 16:54:28 följande:
    så man skulle kunna köpa en cerox 360, och senare byta ut till en ozone sittdel?

är cerox 360 chassi större än nitro chassit? eller är det mest vikten som är skillnaden?
    Ja chassit är större främst iom att det har ett fällbart styre. Sök på google och kika!
    Majken 100421
  • Uliise
    MrsMuffin skrev 2011-01-28 18:41:35 följande:
    Slänger in en fråga till er Emmaljungaexperter... Jag och mannen är lite sugna på en Emmaljunga Mondial duo combi (puh, långt namn), Är färgen leatherette (osäker på stavning) lätt att rengöra??? Tyckte den såg så himla snygg ut, men vill ju inte köpa om vagnen blir nedsmutsad efter en dags användning.

Priset på vagnen i den färgen är kring 8300-8500 kronor, stämmer det?

Tacksam för svar!!
    Som jag fattat det ska det gå att tvätta av med trasa, alltså väldigt enkelt
    Och ja priset stämmer. Men kika blocket är ett tips till mig, andrahandsvärdet är relativt lågt jämfört med butikspris!
    Majken 100421
  • Uliise
    30maj skrev 2011-01-31 11:18:55 följande:
    Någon som har en emmaljunga Mondial och kan säga något om den? Vi har beställt en som kommer i april (ska ha i maj).. har vi gjort ett bra val??
    Gillar ni den så har ni ju gjort ett bra val Alla vill ha olika, vare sig det gäller modell elelr färg. Själv tycker jag att Mondialen har en underbar liggdel och fin sittdel. Vilket chassi valde ni?
    Majken 100421
  • Uliise
    marmelad skrev 2011-01-31 20:16:57 följande:
    Hej!
    Jag är väldigt sugen på att köpa en ozone. Någon som har erfarenhet av den?
    Växer de ur den snabbt? Eller kan de ha den tills de är 2-3 år? Vill ju gärna kunna ha vagnen ett tag
    Har idag en city cross, men skulle vilja ha en vagn som är lite mindre och lite smidigare.
    Men varför inte en Nitro? Samma sittdel som city crossen, och samma chassi som Ozonen
    Majken 100421
  • Uliise
    EliasMamma09 skrev 2011-02-01 09:31:36 följande:
    Har jag fattat rätt, Emmaljunga har bara Nitro nu som syskonvagn och det går inte att sätta city korg på den? Då måste man ha lift i och då vänd fram om man har större syskon som vill sitta vänd fram, det blir ju jätte tokigt. :/
    Ja du det stämmer tyvärr :/

Däremot hade de för några år sedan  en modell som hette Twin Cangaroo där barnet som sitter kan sitta fram och bebisen ligger i en liggdel som likar city korgen.

http://www.baby.dk/Uploads/StoredImages/0/4423.jpg

Kika på blocket efter den!
    Majken 100421
  • Uliise
    Jackie85 skrev 2011-02-01 16:21:07 följande:
    Någon som vet vilket läge fjädringen skall stå på när man har en nyfödd i citykorg till sin City Cross barnvagn? Nu har jag den i läget så den gråa "knappen" är uppåt, men vet inte om man skall ha mjuk eller hård fjädring när barnet är litet, vad tror ni?
    Ni ska ha på den mjukaste När sedan barnet växer och blir tyngre, behöver man göra fjädringen "stummare" för att följa med barnets vikt.
    Majken 100421
  • Uliise

Jag har funderat på en sak ganska länge. Varför behåller Emmaljunga Ceroxen i sitt sortiment? Den känns bara som en klumpigare City Cross. Enda egna grejen den har är ju svängbara styret. Tippar att den inte kommer finnas med när 2012:orna presenteras.

Majken 100421
  • Uliise
    Laelia skrev 2011-02-03 12:51:27 följande:
    Någon som kollat vad dom nya celebration-tygerna kostar? Dom kommer nu i mars.
    Jag skulle gärna ha en beige citykorg, den var SNYGG!
    De heter inte Celebration, det är black beauty och beige beuaty de heter Skulle tippa att de kostar några hundringar mer. Men ring och hör med närmsta återförsäljare
    Majken 100421
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5