Inlägg från: Uliise |Visa alla inlägg
  • Uliise

Emmaljunga tråd, Vol 5

Arabis skrev 2011-01-07 10:26:32 följande:
    www.blocket.se/stockholm/Emmaljunga_citycross...

Vadå utbytt suflett..... ( citycross citykorg.........)
    Haha, vad dumt det såg ut! Jag har förresten sett en tvärtom-version också, med en City korg-sufflett på City cross-sittdelen.... hm
    Majken 100421
  • Uliise
    3 Barnsmamma 06 09 11 skrev 2011-01-07 12:47:39 följande:
    Tycker min city cross går trögt i snön. Är det ngn mer än jag som tycker det?
    Japp, jag hatar de punkteringsfria hjulen, de är så himla breda! Hade älskat om man kunde haft lufthjul på City Crossen...
    Majken 100421
  • Uliise
    IsaViolia skrev 2011-01-07 11:55:21 följande:
    Älskarlivet: ja, men vilken av alla modeller skulle ni här rekomendera?
    Om jag skulle rekomendera en med fyra fasta hjul skulle jag välja en Classic sport med en city korg till om man ska ha den till en bebis. Den har - till skillnad från City crossen - lufthjul vilket är GULD värt på vintern, liggdelen är dessutom mindre än den som tillhör Edge/Mondial så den blir inte lik otymplig.

Majken 100421
  • Uliise
    MammaTillFelicia skrev 2011-01-07 20:37:02 följande:
    Är det enda skillnaden? Ingår nämligen inga hjul men jag har ett par sportchassihjul som jag tänkt sätta dit..
    Är det samma vikt och mått på dem annars?? Tänke om edge liggdel ser bätre ut på ett smartchassi än på crossway?
    tack alla för svar på mina hundra frågor =)
    Jag vet inte exakta mått och vikt på dem, men jag tror att smart-chassit är lite större, högre ska det iaf vara.
    Majken 100421
  • Uliise
    Viktorsmamma2010 skrev 2011-01-07 19:25:36 följande:
    jag tycker det är smalt. min son e nu 6 månader o sen ska han ju ha overall oxå på sig. men d e kanske bara som jag tycker ? jag hade en edge dou innan när han va midre o där va ju massa plats i liggkorgen. så kanske därifrån jag jämnför och tycker d e smalt med plats i city crossen o då ännu mer smalt när jag ska ha quadroliften.
    Om du är van liggdelen från Edge förstår jag att du tycker att quadron är liten! Quadroliften är liten, den är mindre än City korgen och mycket mindre än liggdelen till Edge/Mondial.

t0va som också skriver i den här tråden slutade använda sin när hennes son var 3 mån eftersom hon tyckte den blev för trång med overall etc.

Angående klädsel så varför inte prova en tunnare overall? I vindfleece kanske?
    Majken 100421
  • Uliise

Alltså, hur kan man få den här twin city crossen till att vara en brio double wave?

Majken 100421
  • Uliise
    Viktorsmamma2010 skrev 2011-01-07 22:46:17 följande:
    den ligger i kategorin säng o sovrum oxå :P
    Haha, det missade jag! Tja, innan bebisen är man kanske i sovrummet iofs...

Majken 100421
  • Uliise
    babyfia skrev 2011-01-07 22:36:22 följande:
    Hej!

Jag är på jakt efter en beg Emmaljunga syskonvagn, och skulle kolla vad det finns för modeller. På blocket skriv ju aldrig modellerna ut Skrikandes.
    Och på hemsidan visas bara Nitro Twin, är det bara den som finns nu??

Ni som har ngn av syskonvagnarna, upplever ni dom med fyra fasta hjul tunga och otympliga? Eller väldigt breda? 80cm får jag fram att de är, och det känns så väldigt stort för vår lilla hall... Och så får vi nog isf sälja CC:n som annars bara åker ner i källaren .
    Ja numera finns bara Twin Nitro.

Dessa är några av de som funnits:

Twin City Cross
    Twin City cerox
    Twin Scooter
    Twin Cerox
    Majken 100421
  • Uliise
    stor grön drake skrev 2011-01-08 09:58:52 följande:
    Har även funnits twin cangaroo, som man kunde ha med en sittdel och en citykorg. den är den som skulle passa min familj bäst, om man hade kunnat använda liggdelsadaptern till vanliga sittdelar och därmed  fått en vagn man kunde pussla precis hur som helst *drömmer*
    Ja just ja, Twin Cangaroo också såklart!
    Majken 100421
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5